Guest Investor

GTR, uusi rata-autosimu

12 viestiä aiheessa

Ajattelin tuosta kysellä mielipiteitä, luultavasti täältä joku autofanaatikkokin löytyy. http://www.10tacle.com/gtr-game/en/index.php?Homepage Tuossa pelin kotisivut, joilta löytyy tietoa pelistä ja demo myöskin. Autoja pelistä löytyy muikeat 70+ kappaletta, mukana Ferraria, Lamborghinia, Lotusta, Porchea, Bemaria jne jne. Radat ovat aitoja FIA:n GT-sarjan ratoja, joita löytyy 10 kappaletta. Osa varmasti suomalaisille tuttuja F1:n kautta.

Pelistä löytyy kolme moodia, Arcade, Semi-pro ja Simulation. Jälkimmäisellä tietysti pelaavat kaikki "aidointa" autoilua haluavat. Kuulemma peliä todellakin voi sanoa simulaatioksi, eikä se ole vain markkinointipuhetta. Erityisesti autojen ääniä on kiitelty monilla foorumeilla.

Eilen itse pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan ja kyllähän se tuntui loistavalta peliltä, vaikka rattina tuollainen perus-logitech (formula force gp). En mikään pitkän linjan autopelailija ole ja kyllähän tuota autoa sai olla kääntelemässä seinän vierustasta oikein päin takaisin radalle. Varmasti tulee pelattua paljon tuota, sen minkä ehtii muilta peleiltä ;). Tämähän tuli kauppoihin Suomessa kai perjantaina, joten sieltä vaan hakemaan jos demo vakuuttaa.

Edit. Ja vaurioitahan ei luonnollisestikaan pelissä nähdä, pelti ei rypisty. Eihän Ferrareille sellaista tapahdu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit. Ja vaurioitahan ei luonnollisestikaan pelissä nähdä, pelti ei rypisty. Eihän Ferrareille sellaista tapahdu.

Aijaa... Pelti ei rypisty, mutta kyllä siinä auton paskaksi saa. Autoja kyllä löytyy ihan kiitettävästi, mutta tuo 70 on kyllä liioittelua. Tuohon päästään varmasti vasta mukaanlukien joka tiimin eri väritys.

Ajotuntuma ja äänet ovat omaa luokkaansa. Enempää tuota on turha lähteä tässä kehuskelemaan. Niitä kehuja löytyy ihan tarpeeksi muilta foorumeilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon demoa pelailin muutama kuukausi takaperin ja sen pohjalta se tuntui erittäin varteenotettavalta autosimulta. Ja demossa kyllä pelti rypistyi jonkin verran. Ei kait tuota ominaisuutta ole itse julkaisuversiosta poistettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta mielummin Gran Turismo 4 :P

Heh heh, Gran Turismoa ja GTRrää ei voi samana päivänä toisiinsa verrata. Se on kuin vertaisi pleikkarin F1GPtä ja PC:n Geoff Grammondin F1 GP 4:sta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh onhan FS:ssakin selviä puutteita ja on minulle vain viihdettä... Noh, enhän mä ole sitä uusinta GT4:sta kokeillut, mutta ainakin kolmonen oli suunniteltu PS:n ohjausjärjelstelmän rajoituksien ehdoilla ja autojen fysiikan mallinnus oli sen mukainen. Pelissä oli vauhdin tuntua ja se oli viihdyttävä, mutta eipä nyt autot karanneet totaalisesti lapasista tiukimmankaan s-mutkayhdistelmän jälkeen. Toisin on esim. Live For Speed Online pelissä, jossa on täysin säädettävä auton alusta ja ohjausgeometria, jossa pienillä muutoksillakin voi vaikuttaa huomattavasti auton käyttäytymiseen; pahimmillaan huojuvaan ja löysään (hyvin paljon mun IRL Mitsua muistuttavaan) sohvaan saa oikeilla säädöillä veitsenterävästi ohjaukseen reagoivan mikroautonkaltaisen tuntuman. Ja näppiksellä/padilla pelailun voi unohtaa hetkessä, sillä tarvitaan tarkka tuntuma rataan ja autoon, pleikkarin tyylinen suurpiirteinen ohjailu johtaa armottomasti kymmenysten menetykseen kierrosajoissa. Olen pelannut LFS:ää kohtuu kauan, kilometrejä on tullut multiplayerissakin enemmän kuin IRL:

Kilometers driven 27230

Laps done 9355

Hosts joined 664

Races won 154

Second 213

Third 201

Finished 1146

Tietenkin GT4 ei ole sama peli kuin GT3, joten olen jäävi sanomaan siitä hyvää tai pahaa, mutta Pleikkari ei ole muuttunut sitten GT3 aikojen miksikään ja sen ehdoilla GT4:kin suunniteltiin.

En ole mikään kisakuski, mikroautollakin ajanut vain about 70 kierrosta, mutta GTR-pelissä oli hyvin samankaltainen tunnelma, tiukka jousitus ei anna virheitä anteeksi ja ne kostautuvat kierrosajoissa, on hyvin vaikeaa ajaa sama mutka uudestaan täysin samalla lailla kuin edellisellä kierroksella. Mulla oli demossa ongelmia ratin kanssa, kun forcet ei pelannu, mutta ensivaikutelma oli vaikuttava.

PS. No ehkä ymmärsin yskäsi - touché ;D , kutsutaanhan Flight Simulator kakkostakin simulaattoriksi, vaikkei sitä voi FS9:iin verratakaan... ;) Pelkkä pelihan se GTR:kin on, mutta todella hyvä sellainen.

EDIT:Typoja, joita jäi vieläkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtavatko olla kuitenkaan ihan vertailukelpoisia pelejä, kun toinen on PS2:lle ja toinen PC:lle.

Kaivoimpa taas pitkästä aikaa tuon demon esille ja ajelin yhden illan. En ole koskaan kilpa-autolla ajanut, joten en osaa sanoa, kuinka todenmukainen tuo on ajettavuudeltaan. Kädet siinä ainakin väsyivät. Forcet olivat sen verran tehokkaat meikäläisen ratissa.

Kai tuon hankkimista pitää kuitenkin harkita vakavasti. On se sen verran hauska peli.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivetaampa vanha topikki taas esille.

Dose:n ja Tilt.tv:n mukaan GTR2 julkaistaan 21.9. Webbisivujen perusteella tuo on likimain pakko-ostos.

Mitä tulee tuohon vanhaan GT4/GTR kinaan, niin nyt kun olen molempia pelannut, en niitä laittaisi samalle viivalle. Autojen määrässä GT4 vie kyllä voiton, mutta muussa sitten häviää ja reilusti. GTR2 varmaankin vain lisää sitä eroa.

-Juha

EDIT: Valmistajien omien sivujen mukaan tuo tulee myyntiin 29.9. Tässä kuussa kuitenkin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahans, tuo täytyy kyllä hommata.

GTR ykköstä en ole pelannut mutta GT Legendsiä on tullut tahkottua ja se kyllä vakuutti. Hieno ajotuntuma ja hyvät grafiikat.

Muutama pitkä kisa vielä käymättä, kun ei meinaa aikaa löytyä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään