Olavi Uotila

FLIGHTRADAR24 juuri nyt

29 viestiä aiheessa

Ja ainoa kone ilmassa Suomessa (näkyvissä oleva) on Turun Lentokerhon "Tuulia" OH-383 Rymättylässä. Pari konetta on maassa Vantaalla lisäksi. Nyt on SASsin SK707 myös ilmassa.

Muokattu: , käyttäjä: Timo Koski
lisätty Suomessa ja maininta SAS koneesta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Olavi Uotila kirjoitti:

Iso määrä (>20) helikoptereita Pohjanmerellä. 

Bristowin, CHC:n ja Babcockin Sikorsky S-92:t ja muutama Airbusin kopteri joukossa. Normaalia liikennettä öljynporauslautoille ja takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaan aiheeseen liittyen. Päätin itsekin nyt avata tuon FR24 ja huomasin, että Tanskassa on "valtava" määrä purjekoneita. Jääkö nekin normaalisti liikennekone määrän alle ja toisaalta onko Tanskassa erilaiset säännökset koskien purjekoneiden transpondereita, koska en muista useinkaan nähnee purjekonetta Suomen yllä tuolla sivulla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan noita purtsikoita näkynyt pitkään, viimeksi tänäänkin pari Nummelassa. Kyllä niitä Räyskälän ympärillä hyvänä kelipäivänä on parikymmentä helposti näkyvissä ja muiden purtsikkakenttien ympärillä ja välissä saman verran lisää. Mutta varmaan osin ne jää "isompien" varjoon. Tai ei vain asiaan perehtymätön osaa katsoa sillä silmällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
42 minuuttia sitten, Petri Valo kirjoitti:

Samaan aiheeseen liittyen. Päätin itsekin nyt avata tuon FR24 ja huomasin, että Tanskassa on "valtava" määrä purjekoneita. Jääkö nekin normaalisti liikennekone määrän alle ja toisaalta onko Tanskassa erilaiset säännökset koskien purjekoneiden transpondereita, koska en muista useinkaan nähnee purjekonetta Suomen yllä tuolla sivulla?

FR24:ssä suurin osa näkyvissä olevista purjekoneista tulee OGN (Open Glider Network) vastaanottimien kautta, natiivi näkymä esimerkiksi glidertracker.de tai live.glidernet.org

Tämä data syötetään sitten FR24:lle näkyviin. Toki purjekoneissakin on kasvava määrä transpondereita, etenkin mikäli ympäröivää ilmatilaa saa siten paremmin käyttöön.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AN-225 menossa tällä kertaa Pariisiin. Olisi hienoa saada täysi koneellinen tarvikkeita myös tänne mutta taitaa hoitua finskin siivillä.

https://www.flightradar24.com/ADB3350/2460ba2a

Hyvin on hiljaista taivaalla ja kun katsoo flightradarista vaikka HEL saapuvat/lähtevät niin kuinkakohan pitkälle menneisyyteen pitää mennä että liikennemäärät olivat normaalisti näin pienet?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4/19/2020 at 09.47, Vesa Lääkkö kirjoitti:

Hyvin on hiljaista taivaalla ja kun katsoo flightradarista vaikka HEL saapuvat/lähtevät niin kuinkakohan pitkälle menneisyyteen pitää mennä että liikennemäärät olivat normaalisti näin pienet?

Melko tarkkaan kymmenen vuotta? Silloin oli Islannin tuhkat taivaalla ja Suomen ilmatila suljettu noin viikon ajan.

Muokattu: , käyttäjä: Harri Vartiainen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
15 minuuttia sitten, Harri Vartiainen kirjoitti:

Melko tarkkaan jymmenen vuotta? Silloin oli Islannin tuhkat taivaalla ja Suomen ilmatila suljettu noin viikon ajan.

Luulen että Vesan lisäämä sana "normaalisti" blokkasi vuoden 2010 tuhkapilviajanjakson pois.

Eli mennäänkö 70- vai 80-luvulle kun oli normaaliliikenne näin ohutta mitä se on nyt.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Luulen että Vesan lisäämä sana "normaalisti" blokkasi vuoden 2010 tuhkapilviajanjakson pois.

Eli mennäänkö 70- vai 80-luvulle kun oli normaaliliikenne näin ohutta mitä se on nyt.

Taidetaan mennä paremmiki 60-luvulle ellei 50-luvun loppupuolelle. Sillonki oli kotimaan liikennettä enemmän ku nyt ja ulkomaat osa päivittäin osa jonkun kerran viikossa kuten nyt.. Toivotaan ett syksyllä vilkastuu (osa ehkä heinäkuussa). Aika lailla totaalinen on tämä pysähdys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen täällä ensimmäistä kertaa, mutta meinasin jo luovuttaa kirjautumisongelmien takia. Innokkaana amatöörinä ilmaillun saralla olisin kysynyt tätä, mutta jo se tulee tuplana näköjään... Antakaa anteeksi harjoitttelijalle. Ymmärsin katsoa kirjautuessa, että siellä taitaa olla ukkosrintama?

Näyttökuva (23).png

 

Muokattu: , käyttäjä: sami heiskanen
Tämä kiinnostaa sen takia, että Porvoossa asuessa ko. Antonovin mukaan voi lähestulkooon tarkastaa kellonsa, vaan ei tänään, joten kertokaa te viisaammat. Onko tuossa koukkauksessa kyse ukkosrintamasta vai ylimääräisestä ilmatoiminnasta??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, sami heiskanen kirjoitti:

Olen täällä ensimmäistä kertaa, mutta meinasin jo luovuttaa kirjautumisongelmien takia. Innokkaana amatöörinä ilmaillun saralla olisin kysynyt tätä, mutta jo se tulee tuplana näköjään... Antakaa anteeksi harjoitttelijalle. Ymmärsin katsoa kirjautuessa, että siellä taitaa olla ukkosrintama?

Valtakunnan rajan ylittäminen ei onnistu ihan mistä tahansa, varsinkaan Venäjälle tai Venäjältä, siitä tuossa on kyse. Normaali reitti tuolla koneella, toinen reitti Helsingin ja Pietarin välillä kulkee Viron kautta, esim. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yl-rac#24a28858

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli siellä illalla ukkosta Pietarin lounaispuolella, saattoi sekin vaikuttaa, että tuo reitti otettiin, toki se on muutenkin yleisesti ollut käytössä tuolla lennolla.  Kannattaa muuten Sami harkita tuon FR:n Silver-version hankkimista, saa lisää toimintoja ja valintoja, eikä ole kuin jotain vajaan euron kuussa. Lähtee tuo iso mainos pois ja muuta pienempää iloa.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Normisti tuo AN-26B tulee noin 20:30 aikoihin ma-pe Viipurin kautta ja menee tuosta Wredebyn tasalta Helsinki-Vantaalle. Joskus kun keli ylempänä ummessa on linja alempana Kymin tasalla. Aamuisin lentää satunnaisesti myös Hki- Vaalimaa moottoritielinjaa takaisin Pietriin. Viime syksyn jälkeen kellonajan tarkistaminen ei ole ollut niin varmaa kuin aiemmin - aikaikkuna heitellyt pahasti 😉

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10.6.2020 at 07.32, Timo Koski kirjoitti:

 Kannattaa muuten Sami harkita tuon FR:n Silver-version hankkimista, saa lisää toimintoja ja valintoja, eikä ole kuin jotain vajaan euron kuussa. Lähtee tuo iso mainos pois ja muuta pienempää iloa.

Toinen vinkki: jollei välttämättä halua paljastaa, millä käsityö- ja muilla harrastessivustoilla päivänsä viettää, voi välilehdet ja bookmarkit cropata screenshotista pois :cool:

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Klaus Pylkkänen kirjoitti:

Toinen vinkki: jollei välttämättä halua paljastaa, millä käsityö- ja muilla harrastessivustoilla päivänsä viettää, voi välilehdet ja bookmarkit cropata screenshotista pois :cool:

Näppärä keino on ennen kuvakaappausta painaa F11 näppäintä, levittää selaimen näkymän koko näytölle, ainakin Mozilla Firefox selaimessa... Seuraava F11 painallus palauttaa näkymän takaisin

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään