Guest kallepakkari

Finnmatkoille oma B757

55 viestiä aiheessa

 

On kyllä muuten karsean näköinen maalaus tuo Finnmatkojen väreihin maalattu kone :P

 

 

Minusta tuo on ihan ok, ei nyt ihan maailman kaunein paintti, mutta kohtuusiisti. Mutta jos tuon verran matkustajia ahdetaan 757:aan, niin tulee ahdasta potenssiin 2.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Paras on kun ottaa netin auki ja alkaa suunnittelemaan mihin sitä lähtis ja mihin hintaan. On hienoa saada toteuttaa täysin itse suunniteltu matka. Stressihän noissa aurinko matkoilla tulee.

 

Näinhän se on. Mikään ei ole hauskempaa kun keksiä kohde ja se, että miten sinne pääsee, millä koneella, millä yhtiöllä, miten paljon tulee maileja jne.

 

Mutta tämähän ei koske vasta kun sitä sukupolvea joka on sinut netin ja varauksien kanssa.

 

On olemassa ihmisiä joille sopii pakettimatkat suomalaisine opastuksineen ja ohjelmineen jos ei vaikka kielitaito riitä tai muuten vaan on turvaton olo.

Meitä on moneen lähtöön mutta kyllä ihmettelen miksi suomalainen maksaa tuollaisista karjakuljetuksesta mitä lomalennot ovat, niin yhtään mitään. Taitaa eläimetkin EU:ssa matkustaa mukavammin ja tilavammin kun lomalaiset charterilla Suomesta aurinkoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta tämähän ei koske vasta kun sitä sukupolvea joka on sinut netin ja varauksien kanssa.

Tai sitten niitä joiden jälkikasvu on sinut netin kanssa ja selittää sen vanhemmilleen... ;)

 

nimim. vahemmat (55v ja 52v) kävivät nyt hiihtolomalla Bangkokissa ja itse ne netistä varasi lennot ja sähköpostilla hoiti hotellivaraukset ym.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta tämähän ei koske vasta kun sitä sukupolvea joka on sinut netin ja varauksien kanssa.

 

Oma appiukko (53v ;D ) on melkoinen haka noissa netin kautta tehdyissä omatoimimatkoissa. Häneltä on hyvä kysellä. Hyvänä esimerkkinä on parivuotta sitten ollut 2 hlön lennot Milanosta Lontoon kautta Helsinkiin. 55eurolla :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen vastaus tuli tiedusteluun jalkatiloista ja erikoisaterioista. Helposti näyttää nousevan matkanhinta ihan uusiin lukuihin.

 

Finnmatkojen lennolla on kyseessä konetyyppi Boeing 757, eli sama kuin Finnairilla. Myös jalkatilat ovat vastaavat Finnairin koneisiin verrattuna. Tilavammat paikat, jotka on mahdollista varata lisämaksusta (hintaan 45€/hlö meno-paluu) ovat ns. exit-paikkoja, eli varauloskäytävien kohdalla olevat paikat. Nämä eivät siis vie tilaa muilta paikoilta.

 

Erikoisaterioita on mahdollista varata menolennolle. Vaihtoehtoina shampanja-aamiainen ja tuoreet hedelmät, hinta 37€. Luksusateria hintaan 37€, shampanja 75cl ja suklaarasia 35€ ja kuohuviini 75cl ja suklaarasia 25€. Nämä varataan erikseen 7-30vrk ennen matkan alkua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnmatkojen lennolla on kyseessä konetyyppi Boeing 757, eli sama kuin Finnairilla. Myös jalkatilat ovat vastaavat Finnairin koneisiin verrattuna. Tilavammat paikat, jotka on mahdollista varata lisämaksusta (hintaan 45€/hlö meno-paluu) ovat ns. exit-paikkoja, eli varauloskäytävien kohdalla olevat paikat. Nämä eivät siis vie tilaa muilta paikoilta.

 

Erikoisaterioita on mahdollista varata menolennolle. Vaihtoehtoina shampanja-aamiainen ja tuoreet hedelmät, hinta 37€. Luksusateria hintaan 37€, shampanja 75cl ja suklaarasia 35€ ja kuohuviini 75cl ja suklaarasia 25€. Nämä varataan erikseen 7-30vrk ennen matkan alkua.

Taitaa olla paras, että ottaa omat eväät mukaan ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuossa istuinvälissä ei tarvitsisi syödä niin sitten se vielä olisi ok. Eipä siinä silti jalkoja paljoa oijottaisi, sitävarten pitää olla aina joku hyvä syy lähteä liikenteeseen ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä oon kuullu myös tällaisia huhuja että AFIlle olis tulossa ainakin yksi 767 kaukoidän reittejä varten... Siinä sais finnair oikeen kunnolla nokilleen!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä oon kuullu myös tällaisia huhuja että AFIlle olis tulossa ainakin yksi 767 kaukoidän reittejä varten... Siinä sais finnair oikeen kunnolla nokilleen!! ;D

 

Parisen vuottahan siitä on huhuiltu.

Tuoreempi huhu kertoo että Air Finland

aloittaisi ensi talvena reittilennot

Thaimaahan joka melkeinpä edellyttäisi

sitä 767:aa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa. Millälailla nokilleen?

No oli ehkä vähän huonosti sanottu, mutta kyllä mä ainakin ite meen mieluummin (ja varmaan moni muukin) ilman välilaskua tilavalla 767:lla esim. Thaimaahan kuin teen välilaskun ja istun ahtaassa 757:ssa... Kokemusta mulla ei oo Thaimaahan menosta, mutta 757:lla on menny kanarialle ja meinas mennä hermot!! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No oli ehkä vähän huonosti sanottu, mutta kyllä mä ainakin ite meen mieluummin (ja varmaan moni muukin) ilman välilaskua tilavalla 767:lla esim. Thaimaahan kuin teen välilaskun ja istun ahtaassa 757:ssa... Kokemusta mulla ei oo Thaimaahan menosta, mutta 757:lla on menny kanarialle ja meinas mennä hermot!! :)

Et ikinä ole kuullut että Finnair lentää MD11:lla Bangkokkiin päivittäin ja että ne on aika tilavia vrt. mitkään chartersillipurkit?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo reittilentojuttu on vähän kaksipiippuinen. TJ Heleniushan totesi Option haastattelussa, että Air Finland tarvitsee suuren ja vahvan matkatoimistodiilin, jotta suurempaa konetta voi katsella ja että FIF ei itse tule kantamaan taloudellista riskiä kaukolennoista.

 

Mitä suuria matkatoimistoja Air Finladille voisi jäädä asiakkaaksi?

 

Kunnon reittilennoille tarvittaisiin jatkoyhteydet molempiin päihin, Suomesta sekä Thaimaasta eteenpäin. Tai sitten pelkkiä lomalaisia reittilennoin eli voisivat itse myydä myös jonkun paikan koneeseensa mitä jää yli.

 

Air Finland ei niinkään jännitä vaan se, että kuka saa ne Ilmailulaitoksen hakuun laittamat luvat Suomen ja Thaimaan välille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et ikinä ole kuullut että Finnair lentää MD11:lla Bangkokkiin päivittäin ja että ne on aika tilavia vrt. mitkään chartersillipurkit?

Joo oon ollu kyllä MD-11:ssakin. Tarkotin lähinnä justiin charter-lentoja esim. Phukettiin jne. sinne finnair ei MD-11:lla lennä...?? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinasin samaa ääneen ihmetellä, mutta Tero vei sanat suusta. Tosiaan koska veikkaisin, että yleensä tuollaista lisäjalkatilaa kaipaavat ihan muut kuin normaali nuori/aikuinen (..tosin taitaa kaikille kelvata kun noin täyteen tuo kone ängetään), niin tuo kuulostaa vähän oudolta että paikkoja myydään lisähintaan (joka on omasta mielestä aika älyttömän hintainen sitäpaitsi). ..eli miten sitten määritellään että kuka tuollaisen lisähintapaikan saa ostaa ja kuka ei, eli sanotaanko portilla matkatoimistosta lippunsa ostaneelle mummolle, että et pääsekään siihen istumaan (noin ainakin pitäisi tehdä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, että myyvät exit-paikkoja lisähinnasta. Eikös sellaisella saa istua vain ns. "able bodied person", eli esimerkiksi lapsia niille ei saa laittaa. Ideana on tietysti se, että eteen voi tulla vaikkapa varauloskäytävän avaaminen.

 

Olisiko niin, että kun Boeing 757:ssä varauloskäytävien kohdalla penkkiväli on todella iso (istuinväli varmaankin parin metrin luokkaa) ja varauloskäynnitkin isokokoisia ovia, niin tuo vaatimus ei koskisikaan sitä? Toisin on esim. A32x, MD-80 ja B737-koneissa, joissa istuinväli varauloskäyntien kohdalla on vain vähän muuta konetta suurempi ja varauloskäynnit irroitettavia luukkuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko niin, että kun Boeing 757:ssä varauloskäytävien kohdalla penkkiväli on todella iso (istuinväli varmaankin parin metrin luokkaa) ja varauloskäynnitkin isokokoisia ovia, niin tuo vaatimus ei koskisikaan sitä? Toisin on esim. A32x, MD-80 ja B737-koneissa, joissa istuinväli varauloskäyntien kohdalla on vain vähän muuta konetta suurempi ja varauloskäynnit irroitettavia luukkuja.

Paitsi että 757:sta on kanssa liikeellä versiota jossa ei ole ovea siinä siipien takana vaan 2 overwing exittiä per siipi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tässä Finnmatkojen "uudessa" koneessa nyt jotain uutta?

 

Joka talvi Suomesta on liikennöinyt joitain charteryhtiöitä, Thaimaahankin on menty Premiarilla, Britannialla, Air Finlandilla ja luonnollisesti näiden lisäksi Finnairilla Helsinki-Vantaalta.

 

Mikä muuttuu nyt sitten? Vai miksi tästä on nyt tehty niin suuri asia. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thaimaahankin on menty Premiarilla,

 

Olikos tämä nyt sitten sama kuin

Airtours eli nykyään MyTravel ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tässä Finnmatkojen "uudessa" koneessa nyt jotain uutta?

 

Joka talvi Suomesta on liikennöinyt joitain charteryhtiöitä, Thaimaahankin on menty Premiarilla, Britannialla, Air Finlandilla ja luonnollisesti näiden lisäksi Finnairilla Helsinki-Vantaalta.

 

Mikä muuttuu nyt sitten? Vai miksi tästä on nyt tehty niin suuri asia. :o

 

Missäs me näitä pähkäiltäis, ilmailun ystävät?

Kun lähipiirissä ei nämä ilmailujutut välttämättä muutenkaan putoa niin hyvin...

 

Ei kaikki aiheet välttämättä liippaa läheltä omaa maailmaa, mutta sitten voi harrastaa itse valikoivaa seuraamista eri keskusteluaiheiden suhteen(?)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kyse ollut nyt siitä, että mitä tästä pitäisi keskustella, tottakai pitää keskustella. ;)

 

Sitä vaan ihmettelin että miten tämä "uuden ja oman koneen tulo" nyt poikkeaa edellisistä talvista jolloin on myöskin lennätetty suomalaisia aurinkoon erimaalaisilla koneilla kun tänä vuonna asiasta on monellakin palstalla sekä lehdissä ollut juttua.

En ole havainnut aikaisempina vuosina vastaavia juttuja esimerksiksi, että Britannia tai My Travel alkaa lennättämään lomalaisia aurinkoon.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikos tämä nyt sitten sama kuin

Airtours eli nykyään MyTravel ?

 

 

Olikohan se niin että Premiairista tuli My Travel....

Ainakin lensivät Tukholmasta Helsingin kautta Bangkokiin jollain Airbusilla? kerran viikossa. Tunnus oli muistaakseni DK ja lähtö oli Helsinki-Vantaalta lauantai- tai sunnuntai-iltaisin myöhään.

 

EDIT: vuosi oli ehkä 2000 tai 2001.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..eli miten sitten määritellään että kuka tuollaisen lisähintapaikan saa ostaa ja kuka ei, eli sanotaanko portilla matkatoimistosta lippunsa ostaneelle mummolle, että et pääsekään siihen istumaan (noin ainakin pitäisi tehdä).

 

finnmatkat.fi:

 

"Enemmän jalkatilaa saat 45 eurolla meno-paluu. (Huom! Ei liikuntarajoitteisille, raskaana oleville eikä alle 12-vuotiaille)"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikohan se niin että Premiairista tuli My Travel....

EDIT: vuosi oli ehkä 2000 tai 2001.

 

Airtours muuttui MyTraveliksi joten Premiair

on ollut ennen sitä ellei sitten homma mennyt niin

että Premiair ja Airtours yhdistettiin MyTraveliksi

joka on koko konserninkin nimi nykyään.

 

Joskus 3-4 vuotta

sitten lensin Airtoursin A330:lla Langkawille

Bahrainin kautta. Bahrainissa oli mennentullen

odottamassa seisova pöytä ja ihan kunnon sapuskat

.

Paluumatka myöhästyi tunnin-pari kun kone ei

meinannut suostua käynnistymään Joku paikka oli

kuulemma kastunut kun käännön aikana tuli

melkoinen rankkasadekuuro.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään