Timo Närhi

Kotimaan reitin operointikustannus ?

3 viestiä aiheessa

hep, mitä luokkaa, karkeakin arvio kiinnostaa, on kotimaanreittien operointikustannus?  Joku esimerkkireitti (vaikka EFHK - EFJO tai -EFJY), jollain esimerkkikalustolla ja lentomäärällä (esim. 2 edestakaista vuoroa per vrk). Oletetaan, että maainfrat "on olemassa". Millä haarukalla kustannukset muuttuvat matkustajamäärän muuttuessa?   

Sorry etukäteen, jos on väärin tai tyhmästi kysytty ;) 

Muokattu: , käyttäjä: Timo Närhi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Savonlinnan reitistä ehkä saa jotain osviittaa, koska sitä on lennetty ostoliikenteenä ja sopimuksen hinta on julkinen:

Kolmesta miljoonasta puhuttiin, olikohan se nyt vuoden sopimus, ja tuossa tapauksessa kalustona n. 19 matkustajan koneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok, tuosta voi haarukoida kk/vko/pv -tasolle yhden arvion.   Entä, jos asiaa lähestyy toisesta suunnasta: Sopivan kaluston kustannus/lentotunti (normaalilla/järkevällä käyttöasteella), lentohenkilökunnan kustannukset, kenttämaksut yms. ja kaikki muu, mitä maallikko ei osaa ottaa huomioon ;) ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään