Lari Nylund

Pohdiskelua Finnairin laivastosta koronan jälkeen

11 viestiä aiheessa

Millaisena näette Finnairin laivaston tilanteen koronan jälkeen?

Uusien liikennesuunnitelmien mukaan konetyypit ymmärrettävästi ovat pienempiä eli A321-> A319, A319 -> E190 ja E190 -> ATR72. 

Pikkubussien laivastossa on osalla jo ikää nuoren aikuisen verran, joten näemmekö nuorennusleikkauksia laivastossa? Esimerkiksi Airbus A220..?

Ovatkos muut pohdiskelleet tällaistä asiaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
49 minuuttia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

Uusien liikennesuunnitelmien mukaan konetyypit ymmärrettävästi ovat pienempiä eli A321-> A319, A319 -> E190 ja E190 -> ATR72. 

Missä päivitetyt ja muuttuneet konetyypit on nähtävillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
20 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Missä päivitetyt ja muuttuneet konetyypit on nähtävillä?

Ilkka,

Odota kunnes saan tämän päivitettyä seuraavasta Blue Wingsistä.

Rodney :cool:

 

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen
.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Missä päivitetyt ja muuttuneet konetyypit on nähtävillä?

Kyllä ne tuolta varauskoneesta etsivä löytää. Pikaisella katselmuksella OUL,ARN,CPH,BUD jne pääosin vain Norralla heinäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Löytää jos jaksaa naputtaa mutta ei siellä näy mitä ne oli aikaisemmin ja mitkä on muutokset vaikka lokakuulle 2020.

Onneksi muisti pelaa ;) Mutta tosiaan ei muutoksia ole nähtävissä mistään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omien vähäisten varauksien suhteen on ollut muistissa konetyypit ja olen tarkistanut millaisiksi ovat nyt päivitetty. Päivitykset ovat toki vielä kesken, mutta aloitusviestissä mainittuja havaintoja on tähän mennessä osunut kohdalleni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikea niissä on pysyä kartalla kun kaikki muuttuu monta kertaa päivässä tässä tilanteessa.

Ja pikkubussipuolella tehdään veivauksia muutaman tunnin haarukassa ihan normaaliolosuhteissakin. Aamulla katsot että illalla olisi,meno vaikka Tukholmaan A321, niin portilla voi hyvin olla odottamassa A319. Ja kun katselet tarkemmin lennon tietoja, niin se A319 voi olla vakka kolmas yksilö mikä siihen on saatu haalittua jostain.

Se Larin kysymys että mitä käy laivastolle, niin eihän FInnair voi olla immuuni tässä tilanteessa etteikö koneita laitettaisi sivuun pysyvästi.

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mannikainen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Ilkka,

Odota kunnes saan tämän päivitettyä seuraavasta Blue Wingsistä.

Rodney :cool:

 

Nyt kannattaa tarkkailla BW:n laivastoluetteloa jos alkaa koneita häviämään rivistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin reittisuunnittelu ilmeisesti paiskinut pitkää päivää ja jotain tuloksia täällä:

https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/finnairin-maailma/finnair-esittelee-uuden-reittiverkoston-2112068

 

Lainaa

Parkkeeraamme vanhat koneemme ja pyrimme hyödyntämään uudempia, polttoainetehokkaampia koneita”, sanoo McGarvey. Tämä tarkoittaa uudempien Airbus A320-perheen koneiden käyttöä. 

Lainaa

Finnair lentää kaukoreittejään  A350-koneilla, kun taas Euroopassa käytetään pienempiä kapearunkokoneita. “Meillä on monipuolinen laivasto, josta hyödymme nyt”, Patrik Nyqvist kertoo.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin tulevan talven aikatauluja läpi, niin vanhemman sarjan 321-koneita ei löytynyt kun kahdelta Espanjan kohteelta (jotka nekin saattaa olla ulkoistettuja) joten nyt näyttää siltä että LZA-LZF -sarjalla ei tule olemaan käyttöä ihan heti jos enää koskaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään