Mika Koso

CH Flight Yoke ruuvit

7 viestiä aiheessa

Hei,

Voihan kekku, meni vihdoinkin kierteet myös toisesta ruuvista. Tarkoitan siis näitä kahta isoa ruuvia, jotka pitävät ratin kiinnin pöydässä. Ei oikein viitsisi ostaa uutta, kun muuten toimii täydellisesti, mutta kun ei saa sitä mihinkään kiinni! Niih, ennen kun lähden käymään missään k-raudassa, niin kiinnostaisi tietää muiden vaihtoehtoja tavalla, että sen myös saa nopeasti irti ja pois tieltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs päin ne kierteet meni?

Itsellä on yokessa itsessään mutterit lukittuna yoken sisälle, joihin lukitsimien ruuvit purevat. Aukaise yoke ja katso saatko vaihdettua nuita muttereita. Tai vaihtoehtoisesti pistettyä toisia muttereita sisälle ja epoksilla liimaten. Myöskin katso se ruuvi ja vaihda mikäli tarpeen.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla meni ihan niistä ruuviosista kierteet. Kävin kaupoista kyselemässä, mutta ei oikein tuntunut löytyvän sopivaa, kun oli joku erikoisempi jenkkikoko kyseessä. Ostin sitten kokonaan uudet, metriset ruuvit ja mutterit, jotka vaihdoin ratin sisälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Minulla meni ihan niistä ruuviosista kierteet.

Juu, samma här :( Jari, mistä kaupasta kävit ostamassa nuo metrin ruuvit etc?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla meni ihan niistä ruuviosista kierteet. Kävin kaupoista kyselemässä, mutta ei oikein tuntunut löytyvän sopivaa, kun oli joku erikoisempi jenkkikoko kyseessä. Ostin sitten kokonaan uudet, metriset ruuvit ja mutterit, jotka vaihdoin ratin sisälle.

Sama vika minulla oikeanpuoleisessa kiinnikkeessä, mutta koska kierteet meni vain yhdestä kapeasta kohdasta niin pistin sinne pöydän alle tulevan hakasen ja säätömötikän väliin pari prikkaa. Nyt mutteri siis ottaa ruuvista kiinni juuri kuluneen kohdan yläpuolelta. Tämä patentti on ihme kyllä toiminut jo reilun vuoden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jari, mistä kaupasta kävit ostamassa nuo metrin ruuvit etc?

Ihan Bilteman metritavaraa pultit, ja niihin sopivat mutterit kumpaankin päähän. Siitä sahaa omaan pöytään sopivan mittaisen pätkän, ja jää vielä varallekin, jos tulevaisuudessa joutuu uudestaan tekemään saman operaation. En muista kokoa, vähän joutuu epoksin/viilan kanssa sovittelemaan, että saa nuo koloihinsa.

Samalla voi muuten iskeä uudet jouset rattiin, jos nyt tuntuu liian löysältä. Bilteman valikoimista ei löytynyt tarpeeksi jäykkää yksittäistä jousta, niin pistin pari rinnankytkettynä sen alkuperäisen tilalle.

Nyt mutteri siis ottaa ruuvista kiinni juuri kuluneen kohdan yläpuolelta.

Tuota minäkin harrastin jonkun aikaa, mutta ongelma on vaan se, että pikku hiljaa se syö sitä ruuvia yhä enemmän, lopussa minulla oli sellainen parin sentin mittainen syvennys siinä ruuvissa, eikä enää saanut millään välikappaleella pöytään. Ja pitäähän se ruuvi sen verran kireällä olla, ettei ratti pääse heilumaan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samalla voi muuten iskeä uudet jouset rattiin, jos nyt tuntuu liian löysältä. Bilteman valikoimista ei löytynyt tarpeeksi jäykkää yksittäistä jousta, niin pistin pari rinnankytkettynä sen alkuperäisen tilalle.

Motonetissä on muuten kanssa aika monen sorttisia jousia.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään