Juhani Hämäläinen

Air India Expressin Boeing 737-800 onnettomuudessa Intiassa

8 viestiä aiheessa

Air India Expressin Boeing 737-800, jossa oli alustavien tietojen mukaan yhteensä 191 henkilöä miehistö mukaanlukien, on mennyt pitkäksi ja ulos kiitotieltä laskeutumisen yhteydessä Kozhikodessa, Intiassa. Kone meni lunastuskuntoon. Kone oli tulossa Dubaista.

ASN:n ja Aviation Heraldin mukaan on raportoitu yhteensä 19 henkilön menehtyneen, mukaanlukien molemmat lentäjät, ja peräti 138:n loukkaantuneen.

Lainaa

Air India Express flight 1344, a Boeing 737-800, suffered a runway excursion on landing at Kozhikode-Calicut Airport, India.

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20200807-0

http://avherald.com/h?article=4daf960f&opt=0

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pelastushenkilökuntaa määrätään karanteeniin, koska ainakin kaksi onnettomuuskoneessa matkustanutta henkilöä on todettu covid-19-positiivisiksi.

Lainaa

The Central Industrial Security Force (CISF) on Saturday directed its personnel to go into quarantine as a precautionary measure after at least two passengers of the Air India Express flight that crashed at Kozhikode tested positive for Covid-19, PTI reported.

This came hours after the Kerala Health Department urged all those who assisted in the rescue operations to go into quarantine to prevent the spread of the virus.

https://www.msn.com/en-in/news/other/kozhikode-air-india-express-crash-survivors-relief-workers-to-be-quarantined/ar-BB17Iy9J?li=AAgges1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnettomuuskoneen kapteeni on saanut valtiolliset hautajaiset Intian ilmavoimien seppeleen kera. Maharashtran osavaltio, missä hautajaispaikka Mumbai sijaitsee, myönsi pilotille valtiolliset kunnianosoitukset. Intian ilmavoimat, missä kapteeni oli toiminut koelentäjänä, toimitti seppeleen.

Olenkohan oikeassa, jos ennustan, että raportissa kapteeni tullaan toteamaan syyttömäksi onnettomuuteen?

Lainaa

Air India Pilot Deepak Sathe Laid to Rest With State Honours

The Maharashtra government decided to accord a State funeral to the pilot earlier on Tuesday.

A wreath was placed on behalf of the Indian Air Force, where Sathe was a test pilot before joining Air India. Pilots, cabin crew and others in the aviation sector also participated in the final journey.

https://www.thequint.com/news/india/air-india-pilot-deepak-sathe-laid-to-rest-with-state-honours

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Raportti on julkaistu, ja olin ennustuksessani pahasti väärässä, koska uutisten mukaan pääsyyllinen oli koneen kapteeni joka mm. ei tehnyt goaroundia, ja syytä oli myös perämiehessä, jonka olisi pitänyt ottaa kone haltuun kipparilta - Intiassa luultavasti helpommin sanottu kuin tehty- ja lentoyhtiö ja lennonjohtokin saavat osansa syyllisiä etsittäessä, minkä lisäksi luetellaan nippu onnettomuuteeen myötävaikuttaneita tekijöitä.

Lainaa

The probable cause of the Air India plane crash at Kozhikode airport last year, which left 21 people dead, was non-adherence to standard operating procedure by the pilot flying the aircraft, a government report released on Saturday stated.

"'The probable cause of the accident was the non adherence to standard operating procedures by the pilot flying, wherein, he continued an unstabilized approach and landed beyond the touchdown zone, half way down the runway, in spite of 'Go Around' call by [the] Pilot Monitoring which warranted a mandatory 'Go Around' and the failure of the Pilot Monitoring to take over controls and execute a 'Go Around'," said the 257-page report by Aircraft Accident Investigation Bureau.

After two unsuccessful landing attempts due to bad weather, the plane touched down on the tabletop runway but overshot it, fell into the adjoining valley and broke into three pieces.

"Before the approach for runway 10 as well, the Pilot in Command did not carry out adequate briefing for landing with tailwinds, in rain and poor visibility. The mandatory calculation of landing distances was omitted. Alternate airfields most suited for 'diversions' in case of second missed approach under the prevailing weather conditions and unserviceable windshield wiper were not covered during the briefing,'' the report said.

"This was a violation of the SOP, and the error magnified on this approach as the landing was made in strong tail wind condition on a wet tabletop runway in active rain," it added.

https://www.ndtv.com/india-news/report-on-2020-air-india-express-crash-in-kerala-says-pilot-landed-beyond-safe-touchdown-zone-despite-go-around-call-2537792

Tarkempi analyysi raportista ja valokuvia Avheraldissa: http://avherald.com/h?article=4daf960f&opt=0

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään