Mikko Livola

Lentäjän uniformu - valmistaja?

7 viestiä aiheessa

Kinasin tuossa kaverin kanssa ruokatunnilla siitä, mikä firma valmistaa Finnairin lentäjien (cabin crew:n myös?) uniformut. Kaverin mielestä ne tekee VPU (Valtion Pukutehdas), minä olin sitä mieltä että ei varmasti tee. Näinköhän kuitenkaan...??

Mikä yritys on siis oikea vastaus?

Entä käyttävätkö muut kotimaiset (Blue1, Golden, Airfix, Jetflite, jne.) samaa yritystä vai tulevatko puvut kenties ulkomailta? Mikähän on muuten Suomessa tällaisten erikoisvaatteiden valmistajien kilpailutilanne? Ei liene niin isot markkinat että verisempi tappelu kannattaisi.

PS. Kaveri ei ole Juhana Helmenkalastaja kuitenkaan... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puvut ainakin haetaan Katajanokalla olevalta räätäli Schütiltä, mutta takin sisällä lukee RP Tailor Turku.

(btw. oliko sinulla jo tunnus tänne ennestään, vai onko vain kaima kyseessä?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valtion Pukutehtaan toiminnot on juuri ns. ajettu alas. Eli ainakaan enää ei toimita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puvut ainakin haetaan Katajanokalla olevalta räätäli Schütiltä, mutta takin sisällä lukee RP Tailor Turku.

Pieni tarkennus, Schutt Tailoring ei sijaitse Katajanokalla, vaan Vuorimiehenkadulla (ellei ihan viimeakoina ole muuttanut). Ymmärtääkseni RP Tailor valmistaa puvut, joista Mr Schutt sitten muokkaa kunkin ongelmavartalon mukaisen tuotteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Je, sori.. Toisella puolella lahtea siis.

(olen Vantaalta niin ei ihmekään kun menee noi suuren kaupungin alueet vähän sekaisin) ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katajanokallakin on kyllä liike, joka tekee ainakin air finlandin puvut -ja oli siellä muistaakseni finskinkin takkeja.

Helsingin Liikevaatetus Oy

Kruunuvuorenkatu 7, 00160 HELSINKI

Puhelin: 09-660487

Telefax: 09-660437

Y-tunnus 09280635

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään