Petri Lehtovirta

Vanhin ilmailuaiheinen digikuva

3 viestiä aiheessa

Nyt oli niin mielenkiintoinen ehdotus, että pakko avata peli

2 tuntia sitten, Jorma Laiho kirjoitti:

Mutta.... laittakaas näytille ensimmäiset digikameralla otetut lentokoneotoksenne. Keneltä löytyy vanhin ? Omia on noin vuodesta 2002. Sen sijaan työnantajan digikameroita on hypistelty jo 1990-luvulla. Mutta niissä kuvissa on vain radiomastoja.

Vanhimmasta digikuvasta voimme tehdä oman ketjun .

Laatu ei päätä huimaa 

Kuvassa siis 1998 Tampere Intl Finland Airshow 98 kesäkuussa kuvattu Kamov,

kamerana oli muinainen Hitachi MPEG1 digitaalinen videokamera, jossa oli valtava (!) 260 MB sisäänrakennettu kiintolevy. Resoluutio huimaavat 704x480 pistettä!

https://www.digitalkameramuseum.de/en/cameras/item/hitachi-mp-eg1a

Sitäkin enenn olen kyllä digikameralla kuvannut, laite oli Dycam 10-C vuosina 1996-1997, mutta enpä ottanut sillä kuin joitain perhekuvia.

Molemmat oli "lainassa" silloiselta työnantajalta.

00000056.JPG

Muokattu: , käyttäjä: Petri Lehtovirta
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä minun vanhin ilmailuaiheinen digikuva. Kuvattu 18.07.2004 kello 14:10. "Kamerana" Nokia 7650. 

Kuvassa on ilmalaiva kuvattuna nykyisen Ravattulan Citymarketin parkkipaikalta. Varsinaisen oikean digikameran ostin vuonna 2008. Olympus SP-570UZ. Se on edelleen minun ykköskamerani. Olen ostanut siihen myöhemmin telejatkeen ja tehnyt itse rautasahaa, viilaa, liimaa... käyttämällä laajakulmaobjektiivin erinäisistä osista. :laugh:

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1073980096/Japanilainen+ilmalaiva+ylittaa+tanaan+Turun

04-07-18(3).jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tarmo Kallio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kuvasarja otettuna Sony-merkkisellä 1,3 megapixelin digikameralla 9.3.2002. Lainasin kameran töistä. Kuvasarja, josta tässä pari esimerkkiä, on Vaasan lekohallista. OH-LCH on ensimmäistä talvea Vaasassa huollossa, olin mukana putsaamassa, kiillottamassa ym. Kuvassa Skywaysin Fokker Friendship-miehistö ihailee ja ihmettelee kolmosta illalla. Tein oikein paperikuvatkin. Muistaakseni nämä ovat vanhimmat digikuvani. 

Nämä digikuvasin nyt tänne albumini paperikuvista suoraan Iphonella. 

Jukka

32E9F5F3-CD15-48A8-881F-510A59B50BD9.jpeg

Muokattu: , käyttäjä: Jukka Nisula

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään