Petri Aukia

Tuppurainen / Brexit / Aviation

6 viestiä aiheessa

On itsestäänselvää, että Suomen kaltaiselle periferialle ilmaliikenneyhteydet ovat kriittinen asia, mutta euroopan kotikissa Britannia ei ole meidän reitistömme kannalta ilmatilaltaan mitenkään kiinnostava kun ei siitä yli oikein minnekään lennetä. Jotain lehmänkauppaa tässä nyt sorvataan. Kunhan v__tuilevat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymys on kai jatkolennoista täältä UK:hon. Yksityiskohtia en tunne, mutta tästä on kerrottu jo aiemmin mm. Kauppalehdessä. Sitä minulla ei ole kun ei ole lukuoikeutta, mutta tämän vanhan jutun löysin :

https://yle.fi/uutiset/3-11213948

Kysymys on kai liikenneoikeuksista,jotka pitää nyt neuvotella uusiksi !

Pahimmassa tapauksessa ihan erikseen. tämäkin vanha juttu, mutta asia näin.

https://matkaviikko.fi/sopimukseton-brexit-lokakuussa-toisi-lentoliikenteelle-yha-uusia-ongelmia/

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Laiho
Matkaviikon juttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos. Kun Tuppurainen sanoo "Suomen lentoliikenteessä moni Aasian jatkoyhteyksistä on Lontoon kautta." niin tarkoittaakohan hän siis jatkolentoa Aasia - HEL - LHR - joku muu brittilentokenttä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiivistystä seurauksista lontoon kielellä:
 

Lainaa

 

It should be noted, though, that EU travellers going to the UK after 1 October 2021 will need a passport rather than an ID card.
On their side, UK visitors to the EU need a valid passport; visas are required for stays over 90 days in a 180-day period; additional border checks; EU pet passports no longer valid.

These are the consequences of the UK’s choice to leave the EU, Single Market & Customs Union:

  • UK air carriers no longer participate in fully liberalised EU aviation market:
    • They can no longer operate passenger and/or cargo flights between EU destinations based on UK-issued licence
    • They can no longer operate passenger flights onwards to or from the EU (e.g. London-
    Amsterdam-Bangkok)
  • UK no longer participates in or contributes to shaping standards in EU Aviation Safety Agency

But the EU-UK Trade and Cooperation Agreement provided for the following benefits:

  • Unlimited point-to-point traffic between EU and UK airports (3rd and 4th freedoms)
  • Member States can agree bilateral 5th freedom with UK for extra-EU cargo (e.g. Paris-London-New York)
  • Cooperation on aviation safety, security and air traffic management
  • Provisions on ground handling and slots (nondiscrimination & access), and passenger rights, on top of horizontal level playing field clauses on environment, social issues and competition

 

  •  

https://www.aviation24.be/miscellaneous/brexit/consequences-of-the-brexit-agreement-on-transport-and-especially-aviation/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään