Kirjoitettu Lokakuu 14, 2020 Brittitabloidin mukaan Tuppurainen on nostanut ilmailun merkittäväksi Brexitissä vielä neuvottelun kohteena olevaksi aiheeksi. Mistä mahtaa olla kyse? https://www.express.co.uk/news/politics/1347083/brexit-news-finland-tytti-tuppurain-eu-summit-uk-eu-deal-brussels-latest Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2020 On itsestäänselvää, että Suomen kaltaiselle periferialle ilmaliikenneyhteydet ovat kriittinen asia, mutta euroopan kotikissa Britannia ei ole meidän reitistömme kannalta ilmatilaltaan mitenkään kiinnostava kun ei siitä yli oikein minnekään lennetä. Jotain lehmänkauppaa tässä nyt sorvataan. Kunhan v__tuilevat? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2020 (muokattu) Kysymys on kai jatkolennoista täältä UK:hon. Yksityiskohtia en tunne, mutta tästä on kerrottu jo aiemmin mm. Kauppalehdessä. Sitä minulla ei ole kun ei ole lukuoikeutta, mutta tämän vanhan jutun löysin : https://yle.fi/uutiset/3-11213948 Kysymys on kai liikenneoikeuksista,jotka pitää nyt neuvotella uusiksi ! Pahimmassa tapauksessa ihan erikseen. tämäkin vanha juttu, mutta asia näin. https://matkaviikko.fi/sopimukseton-brexit-lokakuussa-toisi-lentoliikenteelle-yha-uusia-ongelmia/ Muokattu: Lokakuu 14, 2020, käyttäjä: Jorma Laiho Matkaviikon juttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2020 Kiitos. Kun Tuppurainen sanoo "Suomen lentoliikenteessä moni Aasian jatkoyhteyksistä on Lontoon kautta." niin tarkoittaakohan hän siis jatkolentoa Aasia - HEL - LHR - joku muu brittilentokenttä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2020 Jotain on selitetty tässä. https://www.lvm.fi/tietoa-brexitista Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2020 Tiivistystä seurauksista lontoon kielellä: Lainaa It should be noted, though, that EU travellers going to the UK after 1 October 2021 will need a passport rather than an ID card. On their side, UK visitors to the EU need a valid passport; visas are required for stays over 90 days in a 180-day period; additional border checks; EU pet passports no longer valid. These are the consequences of the UK’s choice to leave the EU, Single Market & Customs Union: UK air carriers no longer participate in fully liberalised EU aviation market: • They can no longer operate passenger and/or cargo flights between EU destinations based on UK-issued licence • They can no longer operate passenger flights onwards to or from the EU (e.g. London- Amsterdam-Bangkok) UK no longer participates in or contributes to shaping standards in EU Aviation Safety Agency But the EU-UK Trade and Cooperation Agreement provided for the following benefits: Unlimited point-to-point traffic between EU and UK airports (3rd and 4th freedoms) Member States can agree bilateral 5th freedom with UK for extra-EU cargo (e.g. Paris-London-New York) Cooperation on aviation safety, security and air traffic management Provisions on ground handling and slots (nondiscrimination & access), and passenger rights, on top of horizontal level playing field clauses on environment, social issues and competition https://www.aviation24.be/miscellaneous/brexit/consequences-of-the-brexit-agreement-on-transport-and-especially-aviation/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla