Jaakko Männistö

Yrjö Halla-Aho

8 viestiä aiheessa

Kyllä uskoisin,että pirkanmaalaiset ,nykyiset tai aikalaiset tietäisivät tai muistavat ainakin jotain,onhan myös legendaarinen "Tappi" Suojanenkin ollut tässäkin mukana.

"Pirkkalaan rullasi Ruotsista ostettu pienkone, vuonna 1959 valmistettu nelipaikkainen Cessna 175A Skylark.

”Kävimme Irwinin koneella lystilennoilla, muun muassa ostamassa Porin torilta nakkeja ja pelaamassa Porissa korttia”, työtoveri Pentti-Oskari Kangas kertoo kirjassa."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Konehan oli SE-CTT, joka myöhemmin siirtyi Heimo Urtin omistukseen. Heimo piti sitä Mäntässä jonkun aikaa vuosina 1973 -  74, kun itse oli työasioissa Ruotsissa. Jätti ystävällisesti minulle  (silloin17 vuotias lentäjänalku) koneen avaimet ja antoi lentää sillä varsin edulliseen hintaan. Toukokuussa 1974 Heimo rekisteröi koneen Suomeen tunnuksella OH-CHE. Ihan muutama päivä sitten CHE näkyi olevan hyvässä kunnossa Hyvinkäällä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CHE oli 80 -luvun alussa Rovaniemellä laskuvarjokerhon hyppykoneena. Siinä oli mielenkiintoinen moottori, Continental GO 300. Se on varustettu alennusvaihteella. Googlailin tuota ja huomasin, että Continental Tiara ei olekaan sama asia. Näin olin luullut. Aina pystyy oppimaan uutta 😛

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa mv-otos Napapiirin laskuvarjourheilijoiden logo pyrstössään Oulun kentällä kesällä 1981:OH-CHE_81.8.2.thumb.JPG.9d445595d27aa8c05cbb3f576817b0cc.JPG

Sama väreissä Rovaniemellä vuoden 1990 moottorinvahdon jälkeen (Lycoming O-360 A1A) OH-CHE_vd.thumb.JPG.fbac700f85a7c75dfe7d982473d1d131.JPG

Markku

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä kelvoton kuvatus on napattu ehkä v. 1970 tai -71 Härmälän kentällä. En muista mitä tässä yritin kuvata.mutta luultavasti ei ainakaan po.Cessnaa:laugh:

Härmälä .png

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään