Guest masi

b

52 viestiä aiheessa

Saman tehnyt joskus ;D ;D ;D Ja vielä muutenkin vilkkaasti liikennöitynä iltana. Arvaa nolottiko minuakin :-[ :-[ :-[

 

Arttu

 

 

Niin,mikä on pahin mokanne VATSIM:issä?

Mulla itellään on se kun eilen meinasin eksyä malmille 22L sijaan.Arvaa nolottiko :-[ Onneksi hesan torni avitti :P ja selvittiin säikähdyksellä.Meinas käydä turkkilaiset...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran unohdin pistää laskutelineet alas.. :P tuli sitten mukava "SsSCCHHZZzzzhCHH" ääni kun kone osui asfalttiin.. noh.. kone sinäänsä pysyi ihan kunnossa (fs'n mukaan), mutta hieman nolotti kun piti selittää towerille mitä oli tapahtunut.. :) onneksi lj otti asian huumorilla ja "lähetti paikalle palokunnan" :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kertaa omasta mokasta aiheutuneet TA:t ja sen lisäksi pari nukahtamista kesken lennon.

 

Kerran unohdin pistää laskutelineet alas.. :P

Joo toikin on koettu. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin,mikä on pahin mokanne VATSIM:issä?

Mulla itellään on se kun eilen meinasin eksyä malmille 22L sijaan.Arvaa nolottiko :-[ Onneksi hesan torni avitti :P ja selvittiin säikähdyksellä.Meinas käydä turkkilaiset...

 

Joo onhan näitä. Tästä muistaakseni oli joku maratoonithread ihan äskettäinkin, mutta saattaahan porukka olla mokaillut senkin jälkeen :-)

 

Joskus kun ekan kerran Baronia kokeilin vedin tyylikkäästi lähialueelle sisään ja huomasin että baana on nokan edessä eikä selvityksistä ole tietoakaan vielä.. Sitä tottuu Cessnan nopeuteen niin ei tajua että Baroni kulki reippaasti kovempaa..

 

Tossa muuten oikealle radalle löytämisessä on ihan kätevä apu ne NDB-majakat mitä on isommilla kentillä kiitoratojen päissä NDB-lähestymisiä varten - esim Malmilla on FOX 408 kHz, sen kun virittää ADF:ään niin löytää varmasti finaaliin. Vantaalla 22L:lle on Hotel (403kHz) Se on ihan kätevä "dummy check" :-)

 

Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuli tässä toinen moku mieleen :).. viime keväänä lensin Veronasta (Italia) Helsinkiin, Tanskan ja Ruotsin kautta.. Kun olin siinä Tanskan kohdalla kello oli jo 2.00am joten hieman väsytti, varsinkin kun paikalla ei ollut edes lennonjohtajia. Onnistuin sitten nukahtamaan ja heräsin siellä Vaasan tienoilla :P.. lensin tekstillä joten Jan-Erik Andelinin viestit eivät tietenkään herättäneet minua.. :D noh.. kello oli tässä vaiheessa jo 3.00am mutta Tampere control oli vieläkin paikalla, joten otin yhteyttä ja lensin sitten Vaasasta Helsinkiin.. :P..ennen nukahtamista olin ainoastaan pistänyt pari seuraavaa waypointia fsnavigaattoriin, joten tämän jälkeen kone jatkoi suoraan kohti Vaasaa.. :) (käytin fsnavigaattorin fmc'tä kun kyseisessä koneessa ei ollut mitään muutakaan fmc'tä, enkä viitsinyt koko reitin lentää mittareita tuijottamalla..)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertonut ennenkin: lähtenyt Turun kiitoradalta 26 kun luulin - samoin kuin Arlandan lennonjohto - että olin Tukholmassa lähtemässä sikäläiseltä radalta 26. Enkä tullut TWR tai APP tutkanäytölle millään. Sitten kysyä vain, että sopiiko, että käännetään plaani ESSA-EFTU päinvastaiseksi, että ollaankin Turun päällä juuri läpi 5.000 jalkaa :)

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran kun Kauhavalla lensin laskukierroksia Cessnalla (172) niin lyhyellä loppuosalla kova puuska vei nopeuden, Cessna sakkas ja siitä tiputtiin suoraan metikköön... Jälkeen katsoin metarissa olleen tuulen nopeuden, joka oli paljon mutten nyt muista sitä koska tämä tapahtui VATSIM-urani alkuaikoina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran kun Kauhavalla lensin laskukierroksia Cessnalla (172) niin lyhyellä loppuosalla kova puuska vei nopeuden, Cessna sakkas ja siitä tiputtiin suoraan metikköön... Jälkeen katsoin metarissa olleen tuulen nopeuden, joka oli paljon mutten nyt muista sitä koska tämä tapahtui VATSIM-urani alkuaikoina.

 

Joo saman mä tein Vantaalla sillä default C172:lla, sehän sakkaa tunnetusti varsin äkäisesti siivelleen.. Pääsi loppuosalle kaarrettaessa sitten vauhti vähän alhaiseksi ja kuula tietysti ihan poskellaan, joten kierteeseenhän siitä mentiin ja tonttiin.. :-P

 

Mutta nyt kun tuli puheeksi tuo lentomalli, ja moni sitä kysyy, quottaan tässä vanhempaa threadia (koska tuntuu siltä ettei haku enää toimi kunnolla kun foorumeita nimettiin uudelleen)

 

Quote from: Mikko Maliniemi on 05.09.02, 07:20

 

Eli sain Ronilta uudet airfilet seuraaviin koneisiin: C172SP ja molemmat C208 Caravan version. Kannattaa tehdä backupit alkuperäisistä siltä varalta että ei näistä uusista pidäkkään...

 

C172SP

http://www.flightsimnetwork.com/mmniemi/fd/RF_C172SP.zip

 

Caravanit

http://www.flightsimnetwork.com/mmniemi/fd/RF_C208.zip

 

http://www.flightsimnetwork.com/mmniemi/fd/RF_C208B.zip

 

Näitä saa levittää vapaasti kaikille halukkaille...

 

Mikko

 

Suosittelen noita lämpimästi ihan IRL-c172-kokemuksella. Tuo on ainakin enemmän "as real as it gets" kuin se default, jos nyt fs2002 "realistinen" voi olla. Mutta enemmän cessnamainen tuo C172SP.zip on - ainakin sakkaus on vähemmän aggressiivinen ja laipat on varsin mainiosti mallinnettu, täysillä laipoilla pääsee alas todella jyrkkään jos on tarvis, auttaa esim. Forssan baanalla.. :-)

 

Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

Mulla ei ole kauheesti vielä kokemusta VATSIM:sta kun saan vasta kiinteen liittymän tässä lähi päivinä, mut kuitenkin kerran kun olin tekemässä testi lentoa finskin MD-82:lla Vantaallaa. Sää erittäin huono ja olin mielestäni hyvin finaalissa 22L ja sitten kun korkeusmittari näytti et kohta tulee kosketus pehmeesti asfalttiin niin siinä sitten mentiinkin päin terminaalia :-[ Ja Vantaan palokunnalle tuli vähän töitä ;D Mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut ;D ;)

 

Marko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

Mulla ei ole kauheesti vielä kokemusta VATSIM:sta kun saan vasta kiinteen liittymän tässä lähi päivinä,

 

Toimii se vatsim ihan ok modeemillakin.

 

Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimii se vatsim ihan ok modeemillakin.

 

Voicellakin.. Tosin saattaa vähän puhelinlaskun kautta käydä lompakolle se homma. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voicellakin.. Tosin saattaa vähän puhelinlaskun kautta käydä lompakolle se homma. :)

 

Kyllä. Meikälääsen kaksi ensimmäistä kuukautta VATSIM:ssa nosti puhelinlaskua modeemilla aika reippaasti, joten hankittiin sitten kiinteä. Mutta 56K Modeemi riittää hyvin, voicekaan ei eroa mitenkään kiinteästä, eikä esim. pätkintää lähetyksissä esiinny.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka

 

Suosittelen lämpimästi kiinteään liittymään siirtymistä. Netissä oleskelu muuttaa luonteensa täysin, kun ei tarvitse enää murehtia puhelinlaskun kertymisestä.

 

Arttu

 

Juuri tuon puhelin laskun takia hommaan sen kiinteän liittymän ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka

 

Suosittelen lämpimästi kiinteään liittymään siirtymistä. Netissä oleskelu muuttaa luonteensa täysin, kun ei tarvitse enää murehtia puhelinlaskun kertymisestä.

 

 

Jooh. Muu elämä unohtuu ja tyttöystävä valittaa ;D ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suosittelen lämpimästi kiinteään liittymään siirtymistä. Netissä oleskelu muuttaa luonteensa täysin, kun ei tarvitse enää murehtia puhelinlaskun kertymisestä.

 

Terve,

 

Totta. On kuitenkin yksi välimallin vaihtoehto, eli nettitaksa, jota ainakin Elisa tarjoaa. Sehän oli saatavilla pari vuotta sitten, mutta jouduttiin kilpailijoiden valitusten(?) takia vetämään pois. Nyt sitä taas saa, vaikkei sitä näyttävästi markkinoidakaan.

 

Itte kun en halunnut luopua lankaliittymästä (puhupa kännykällä tunnin maratonipuhelu ja lasku riemastuttaa..), niin totesin ton nettitaksan olevan halvempi kuin lankaliittymä + kiinteä nettipiuha. Tällä siis pääsee kiinteään hintaan käyttämään isdn-soittosarjaa yhdellä tai kahdella linjalla iltasin 17-07 ja viikonloppusin.

 

Ja tuo kyllä tosiaan muuttaa tottumuksia. Nyt tulee istuttua koneen ääressä paljon aiempaa enemmän, mikä nyt ei välttämättä ole hyvä juttu... :-\

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tällä siis pääsee kiinteään hintaan käyttämään isdn-soittosarjaa yhdellä tai kahdella linjalla iltasin 17-07 ja viikonloppusin.

-m

 

 

Eikä unohdeta arkipyhiä, jolloin saa kanssa kiinteään hintaan kokopäivän. Ja kahdella linjalla tulee tavallinen paikallispuhelumaksu toisen linjan käytöstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä unohdeta arkipyhiä, jolloin saa kanssa kiinteään hintaan kokopäivän. Ja kahdella linjalla tulee tavallinen paikallispuhelumaksu toisen linjan käytöstä.

 

Ainakaan Elisan nettitaksassa ei kakkoslinjasta oteta lisämaksua. Mulla onkin aina molemmat linjat auki paitsi tietty silloin, jos haluan soittaa lankaluurilla. Tuolloin tiputan toisen linjan pois ja otan sen puhelun päätyttyä taas lennosta takasin.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä unohdeta arkipyhiä, jolloin saa kanssa kiinteään hintaan kokopäivän. Ja kahdella linjalla tulee tavallinen paikallispuhelumaksu toisen linjan käytöstä.

 

Ainakaan Elisan nettitaksassa ei kakkoslinjasta oteta lisämaksua. Mulla onkin aina molemmat linjat auki paitsi tietty silloin, jos haluan soittaa lankaluurilla. Tuolloin tiputan toisen linjan pois ja otan sen puhelun päätyttyä taas lennosta takasin.

 

-m

 

 

Nyt vasta kerrot! olisko näyttää mitään mustaa-valkosella ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Jooh. Muu elämä unohtuu ja tyttöystävä valittaa ;D ;)

 

Kannattaisikohan jo kosia ;). Meidän "mamma" ei ole kuin tyytyväinen kun mies lähtee ohjastamaan RyanAiria VATSIMiin! ;)

 

nim. merk. kohta 4 vuotta onnellisesti? naimisissa ;)

 

-Teemu-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meidän "mamma" ei ole kuin tyytyväinen kun mies lähtee ohjastamaan RyanAiria VATSIMiin! ;)

Olisikohan se tyytyväisempi Finnairista? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolloin tiputan toisen linjan pois ja otan sen puhelun päätyttyä taas lennosta takasin.

 

-m

 

 

Hetkonen, sanoit että lennosta, kuinka se on mahdollista? ???

Minä osaan vain siten että katkaisen yhteyden ennen kuin toinen tulee käyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävi tämmönen kivä kämmi olin lentämässa EFHK kanarian saarille (kenttää en muista) ja siellä oli suomalainen johtaja nukahin siinä suunnillee Tanskan kohdalla.Noh heräsinhän minä ja katoin gepsistä että missä männää ni kone oli pyöriny kentän ympärillä puoltuntii ja msg hommassa luko contact me on BLABLABLA (oli muuten mukavat rinkulat siinä kentän ympärilla ;D ;D ;D)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kun ensimmäistä kertaa saabilla lentelin ja ILS harjottelua EFHKlla niin laitoin täydet laipat liian aikaisin ja vauhtikin oli liian pieni , siinä sitä sitten tiputtiin ja vaudilla , meinasin osua puihin ja hätäisesti pelastin kriisin tekemällä ylös vedon. Sitten alkoi kuumottaa jo sen jälkeen että päätin tehdä loppulaskun. Siitä on kuvakin (siis loppulaskusta) joka onnistui yllättävän hyvin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään