Guest arttula

Scenerypaketti

33 viestiä aiheessa

Terve

Olisiko mahdollista (huomioiden KAIKKI copyright säädökset yms. tekniset pikkujutut) tehdä FINLAND-scenepaketti, jossa yhden (valtavan) paketin imuroimalla ja asentamalla saisi kaikki Suomen add-on sceneosat kertarysäyksellä paikalleen. Silloin ei tarvitsisi ripeltää jokaisen maston ja korpikentän kanssa erikseen.

Mistä kohtaa tuo on tällä kertaa huono idea ? :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on tosi hyvä idea, itsekkin olen miettinyt sitä.

Taitaisi paketille tulla kokoa, mutta ei se mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt olen Artun kanssa kyllä samaa mieltä. Tuo olisi mukava paketti olla olemassa ja ei tarvitsisi käydä"checklist":iä joka kerta läpi kun simua asentaa, että tulihan nyt varmasti kaikki lisäsceneryt asennettua.

Toki modeemikäyttäjät älähtävät tästä ideasta, mutta tokihan ne erilliset tiedostot jäisivät imuroitavaksi edelleen yksitellen. Ei kaikkia välttämättä kiinnosta Pyhasalmea asentaa jos ei koskaan lentele siellä päin.(kaikki kunnia Pyhäsalmelle)

Tämä tiedostojen yhteen paketointi lisäisi varmasti imurointien määrää ja tekisi FISD:n scenerypoppoon tekemisiä entistäkin tunnetummaksi.

Mutta kait tässä ideassa on jotain huonoa kun se olisi niin näppärää...

Arttu sai hyvää karmaa hyvän idean julkituomisesta.

Terve

Olisiko mahdollista (huomioiden KAIKKI copyright säädökset yms. tekniset pikkujutut) tehdä FINLAND-scenepaketti, jossa yhden (valtavan) paketin imuroimalla ja asentamalla saisi kaikki Suomen add-on sceneosat kertarysäyksellä paikalleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta voisi myös tehdä .iso -imagen minkä voisi polttaa rompulle, se sisältäisi toki kaikki copyright-tekstit ja muut.

Ja mieluiten sellainen minkä voi asentaa muuallekin kuin fs2002/scenery/ -hakemistoon, mulla ainakin on nuo erillään niin on helppo vaikka asentaa FS uusiksi.

Olisi kätevä tollanen romppu esim. kerholle vietäväksi kun päivittelee scenejä..

/Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta loistava idea

Niinpä tein eilen kokeeksi tuollaisen paketin, kokoa sille tuli zipattuna 126 megaa. Paketissa on kaikki FISD:n kautta julkaistut lentokentät, FinnClass, -Church, -Mast, -Buildings, FISD Trees, Forestration.

Paketissa on kaikki tiedostot suoraan FS2002:n hakemistorakenteessa oikeissa paikoissa. Tein myös add_to_scenery.cfg -tiedoston, jolla kaikki scenet saa helposti lisättyä FS:ään.

Nyt pitää vaan saada kaikilta skeneryiden tekijöiltä suostumus scenen laittamisesta tuohon pakettiin, niin voin laittaa sen jakeluun. Laitan tänään spostia kaikille, katsotaan sitten saako sitä julkaista vai ei.

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kuulostaa vallan mainiolta,itselläni ei ole tällä hetkellä edes

FS2002:sta asennettuna koneelle joten kunhan saataisi toi

package niin olisi hyvä täräyttää kaikki kerralla kuntoon!!!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko suunnitteilla, mutta minä olen jo tehnyt paketin.

Homma on nyt kiinni FISD:n "virallisesta" kannasta ja skeneryiden tekijöiden suostumuksesta, että tuollainen paketti voidaan laittaa jakeluun.

Mutta 126 Megainen "Total Finnish Scenery Package for FS2002 AUG-2003" löytyy jo mun kovalevyltä ;D

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko suunnitteilla, mutta minä olen jo tehnyt paketin.

Homma on nyt kiinni FISD:n "virallisesta" kannasta ja skeneryiden tekijöiden suostumuksesta, että tuollainen paketti voidaan laittaa jakeluun.

Mutta 126 Megainen "Total Finnish Scenery Package for FS2002 AUG-2003" löytyy jo mun kovalevyltä ;D

Oikeinko installerilla vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei ny millään installerilla sentään, paitsi Winzip "installerilla" :P

En sitä paitsi suosi installer-ohjelmia. Winzip-paketti on paljon parempi ja turvallisempi. Voi purkaa minne haluaa ja katsoa mitä tiedostoja se oikein yrittää systeemiin ujuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko tuolla FS2002 oikeissa hakemistorakenteissa oikeilla paikoilla olevilla filuilla sitä että kun sen Winzipillä purkaa niin se tekee tarvittavat uudet hakemistot ja laittaa kaikki pikku kilkkeet sinne default kansioihin kuten ne kuuluu olla?

Minusta tuo iso paketti kuulostaa hyvältä kyllä, mutta jos siinä ei ole autoinstalleria niin pahimmassa tapauksessa se on aivan yhtä vaikeaa kun pala kerrallaan asentaminen. Autoinstallerista en sitten taas tiedä, mutta kaikki FISD maisemien käyttäjät varmaan luottavat siihen ettei installeri sotke koko FS:ää.

Tuollainen iso paketti kannattaisi sitten paketoida paremmin yhdeksi kokonaisuudeksi, eli ei niin että siinä olisi sata eri maisemaa vaan että niistä yhdistettäisiin tarvittavat osat, no joo, se taas on FISD hommia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko tuolla FS2002 oikeissa hakemistorakenteissa oikeilla paikoilla olevilla filuilla sitä että kun sen Winzipillä purkaa niin se tekee tarvittavat uudet hakemistot ja laittaa kaikki pikku kilkkeet sinne default kansioihin kuten ne kuuluu olla?

Joo, eli zipin purkaminen "Use Folder Names" ruksi päällä luo tarvittavat hakemistot ja laittaa kaikki tiedostot paikoilleen. FISD-sceneryt menee alihakemistoihin FS2002\scenery -hakemiston alle, muut filet paikoilleen scenedb\world\texture, effects ja texture -hakemistoihin.

Jos haluaa pelata varman päälle, purkaa zipin ensin jonnekin muualle ja siirtelee tiedostot sitten hakemisto kerrallaan oikeille paikoille. Ei varmasti tule vahingossa korvattua mitään tiedostoa uudella, jos ei halua.

Minusta tuo iso paketti kuulostaa hyvältä kyllä, mutta jos siinä ei ole autoinstalleria niin pahimmassa tapauksessa se on aivan yhtä vaikeaa kun pala kerrallaan asentaminen. Autoinstallerista en sitten taas tiedä, mutta kaikki FISD maisemien käyttäjät varmaan luottavat siihen ettei installeri sotke koko FS:ää.

Tuossa asennuksessa ei ole oikeastaan kuin 2 vaihetta:

1. Pura zip-paketti FS2002:n hakemistorakenteeseen.

2. Lisää add_to_scenery.cfg tiedosto FS2002 -hakemistossa olevan scenery.cfg -tiedoston loppuun.

Käynnistä FS2002 ja maisemat on käytössä

Installeriohjelmalla tuskin pystyisi editoimaan scenery.cfg tiedostoa, joten sillä ei tuota asennusta helpommaksi saa. Add_to_scenery.cfg tiedostossa alueiden numerointi alkaa numerosta 501. Kun FS:n käynnistää, se korjaa Layer -numerot juokseviksi numeroiksi alkaen seuraavasta vapaasta. Eli numerointia scenery.cfg tiedostoa ei tarvitse muokata, riittää kun lisää tuon uuden osan sinne loppuun.

Tuollainen iso paketti kannattaisi sitten paketoida paremmin yhdeksi kokonaisuudeksi, eli ei niin että siinä olisi sata eri maisemaa vaan että niistä yhdistettäisiin tarvittavat osat, no joo, se taas on FISD hommia.

Siinä tulisi varmaan isompi ongelma päivityksien kanssa.

Tämä pakettihan olisi nyt "virallisesti" vain FS2002:lle, ihan niin kuin kaikki nuo scenerytkin tällä hetkellä. Sinänsähän nuo kaikki taitaa toimia FS2004:ssä melkein täysin (en tiedä, kun en vielä omista sitä :( )

FS2004 korjauksien ilmestyessä ne pitäisi sitten ladata ja asentaa erikseen.

Mutta tuon paketin jakelusta päättävät sceneryiden tekijät. Minä vain testasin onko tuollainen paketti mahdollista tehdä, ja miten se toimisi. Ja näyttäisi tuo toimivan, ainakin omassa koneessani vallan mainiosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas, en tiennytkään että FS2002 osaa itse korjata nuo Scenery.cfg tiedoston AREA ja LAYER asetuksien numerot oikein.

Oletko testannut pakettia WinXP:n sisäisellä "zip-folder" toiminnolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, se osaa korjata, mutta vain LAYER-numeroinnin. Area -numeroinnin pitää olla koko ajan suureneva. Välistä saa puuttua numeroita, mutta listaa alaspäin luettaessa numero ei saa olla pienempi kuin edellinen Area-numero. Tuon FISD-skeneryiden numeroinnin laitoin alkamaan 500:sta, että se varmasti olisi suurempi kuin viimeinen area-numero scenery.cfg -tiedostossa. Jollakulla tosin saattaa olla yli 500 skeneä :P , ja sitten tuo ei toimi ilman uudelleennumerointia.

Täytyy vielä testata tuota lisää, ettei se sotke suoraan FS2002:sta tehtävää sceneryiden lisäystä.

En ole vielä testannut XP:n pakattuja foldereita, täytyypä kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy vielä testata tuota lisää, ettei se sotke suoraan FS2002:sta tehtävää sceneryiden lisäystä.

En ole vielä testannut XP:n pakattuja foldereita, täytyypä kokeilla.

Nostanpa tätä keskustelua hieman ylemmäs. Sattuneesta syystä installoin taas 2002:en ja ja juuri tästä sattuneesta syystä olen kiinnostunut kuulemaan missä vaiheessa mahdollinen scenerypaketti on menossa. Ei MILLÄÄN jaksaisi enää erikseen laittaa osia paikoilleen :P :-\

Tapsa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno idea ja olisi sitten aloittelijoidenkin helpompi ottaa ne kun ei tarvitse alkaa etsimään ja silleen.

Ja siihen paketointiin vielä että Win Xp:ssä on sisäisenä sellainen auto-installerin tekijä, piilossa vaan. Eli kun ottaa Start->Run ja sitten kirjoittaa iexpress niin sillä pystyy tuollaisen paketin tekemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostanpa tätä keskustelua hieman ylemmäs. Sattuneesta syystä installoin taas 2002:en ja ja juuri tästä sattuneesta syystä olen kiinnostunut kuulemaan missä vaiheessa mahdollinen scenerypaketti on menossa. Ei MILLÄÄN jaksaisi enää erikseen laittaa osia paikoilleen :P :-\

Tapsa

Noo, itse en ole tehnyt mitään tuon yhden kokeilun jälkeen.

Testipaketti on edelleen mun kovalevyllä.

Ehkä FISD -kaverit tekee tämän idean perusteella joskus asennuspaketin.

En saanut skeneryn tekijöiltä sähköpostiin vastauksia, joten en voi ruveta tuota pakettia viimeistelemään tai jakelemaan.

Esim Irlannistahan on yksi asennuspaketti, joka asentaa useita kenttiä kerralla, samoin löytyy Norjasta skenerypaketti. Helpottaa asennusta huomattavasti, muuten tuskin tulisi kaikkia noita kenttiä asenneltua.

Tietysti privana voi kysellä, jos voisin yksittäistapauksissa auttaa uudelleenasennuksessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BUMP :)

Niin... Olisiko tämmöisellä mitään realistista mahdollisuutta selvitä eloonjäämiskamppailussa ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BUMP :)

Niin... Olisiko tämmöisellä mitään realistista mahdollisuutta selvitä eloonjäämiskamppailussa ?

Arttu

Kyllä kun tätä nykyisten sceneryiden kirjoa katselee ja varsinkin monissa tapauksissa erilaisia toteutustyylejä, niin melkein sanoisin että nykyinen paketti per scene toimii kaikista parhaiten. En nimittäin jaksa uskoa, että tuo iso paketti tulisi onnistumaan ilman ongelmia, kun nykyään noita scenery-filujakin menee niin useaan eri paikkaan ja muuta vastaavaa... Ja kun tietää, että tuo iso paketti toisi vain entistä enemmän readme:n lukemista, ja myös sen faktan, että kukaan niitä ei lue kuitenkaan, niin kohta saisi sceneryn tekijät olla kaiken aikaa täällä selvittelemässä kaikenmaailman asennusongelmia, ja se kaikki aika olisi pois itse design-työstä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ookkei... Rajataan sitten hieman. No olisiko mahdollista saada aikaiseksi FinnEverythingInOnePackage ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinataankos tehä yhteensopiva paketti niille simmereille kel on FS2004? Mietin vaan ku tääl on puhuttu vaan paketin teosta FS2002:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään