Guest Kalashnikov

Joku innostunut auttamaan photorealsceneryn kanssa..?!

23 viestiä aiheessa

ajattelin tässä kyhästä pienestä alueesta länsivantaalla photoreal sceneryn.. ja jos joku haluaisi auttaa oisi mukava.. :) kuvat on jovalmiina nytten vaan ne pitäisi saada simuun etc. photoreal kaistale tulisi juuri alueelle mistä esim finskit laskeutuu helsinkivantaalle kiitoradoille 4L ja 4R

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jospa hiukan muotoilisit kysymyksesi uudestaan ja kertoisit mikä on ongelmasi mihin apua tarvitset.

Ja anteeksi nyt vain, mutta eihän tässä ole kysymys siitä että haluaisit jonkun tekemään tämän puolestasi?

Kyllä apua varmaan saat kun kyselet hiukan tarkemmin.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olisin kovinkin kiinnostunut auttamaan, mutta parhaillaan vasta tutustun FS:n maiseman ja mallien tekoon. 3D maxia olen paljon käytellyt ja jos siinä tehdyt mallit ei siirry FS:ään (.3ds tiedostot), niin täytyy ottaa haltuun toi Gmax.

Kyllä kiinnostuneena kattelin tätä threadia, koska satun asumaan kyseisellä kaistaleella ja olisipa hauska nähdä omaa kotiseutua simussakin.

Seurailen, että mitä tarviitte ja katson sitten kun olen perehtynyt tähän hommaan, että osaanko olla mitenkään avuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3D maxia olen paljon käytellyt ja jos siinä tehdyt mallit ei siirry FS:ään (.3ds tiedostot), niin täytyy ottaa haltuun toi Gmax.

.3ds tiedostot voi avata gmaxilla, en nyt muista aukeavatko ihan suoraan vai pitääkö "importata", mutta kuitenkin. 3D maxista ei varmaankaan voi suoraan exportata simuun. Ja jos osaat käyttää 3D maxia niin gmax taittuu myöskin, taisi vain material editor olla hiukan erilainen, muut toiminnot suht samanlaisia. Jostain olen siis näin lukenut, en osaa varmaan sanoa kun en 3D Maxia ole koskaan nähnytkään. :) Mutta ei muuta kuin malleja maailmalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos osaat käyttää 3D maxia niin gmax taittuu myöskin, taisi vain material editor olla hiukan erilainen, muut toiminnot suht samanlaisia.

Oikeastaan Gmax 1.2:n myötä myös material editor on käytännössä samanlainen kuin 3dsmaxissa. Käsittääkseni ainoa suurempi ero Gmaxin ja 3dsmaxin välillä on se, että Gmaxista on poistettu renderöintiominaisuus, joka ei tietystikään peleihin malleja väännettäessä tarvita mihinkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis omana tarkotuksena ois tarkotus tehä photoreal scenery alueesta.

Askisto, Hämeenkylä, Myyrmäki, Martinlaakso.

höysettynä muutmalla kohteella sieltä (siis 3d mallinnettuna)..

mutta tarttisin apua siihen .. eli kyllä minkäkin sitä tekisin mutta ei tekis mieli alottaa tekee yksin.. :)

minäkun en hallitse noita scenery teoriapuolia.. mutta taasen hallitsen tuon kuvakäsittely puolen niin ja kyllä ne talojen 3dmallinnuskin onnistuu multa jos on pakko mutta sekin vähän hatarall pohjalla.. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis omana tarkotuksena ois tarkotus tehä photoreal scenery alueesta.

Juu, ymmärrän. Itse olen lupautunut tekemään kaikenlaista juttua Jussille ja se varmaan kohta ilmestyy ovelle pesäpallomailan kanssa ihan livenä. ::)

Mutta tuo olisi kyllä ihanne tilanne että postilaatikkoon pamahtaa valmiit tekstuurit ja siihen sitten pyöräyttäisin gmaxilla mallin ja paluupostissa valmis bgl. Tämä siis 3d objektien osalta. Minulla menee noiden tekstuurien kanssa ihan älyttömästi aikaa, tosin hyvistä kuvista saa helpommin. Ja sitten esim. Myyrmäen kirkkoa kattelin tuossa kun se on yhdessä arkkitehtuuri kirjassa, tosin laitoin siitä Martille jo skannit tässä joskus, mutta esim. tuollaiset olisi suht helppoja kun löytyy piirrustuksetkin. Mutta te siellä asuvathan tiedätte paremmin noista, mitä objekteja kannattaisi tehdä jne. Sitten tämä alkaa olla huolestuttavan lähellä Helsinki-sceneryä jota en itse ole tekemässä. No joo.

Ja sitten se pohja. Kyllä minä kuitenkin suosittelisin, Antti, että otat ja luet hiukan photoreal teoriaa FS2000 ja FS2002 Terrain SDK:sta. Löytyvät täältä: http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2002_downloads_sdk.asp#scenery, eli Custom Terrain Textures SDK, Flight Simulator 2000 Scenery SDK ja Autogen SDK. Löytyvät näköjään myös täältä FSN File Librarystä http://files.fsnordic.net/files/msfs/Miscellaneous/SDK/ . Periaatteessa homma on niinkin yksinkertainen että tarvitset alueen kulmien koordinaatit ja niiden avulla teet sellaisen *.inf filen jota sitten MS:n pikku työkalu Resample käyttää apuna ja pilkkoo kuvasi 256x256 kokoisiksi paloiksi ja nimeää ne oikein. Tuo kuvan kohdistaminen oikein lienee se vaikein juttu ja sen inf. fileen tekeminen, mutta siinä varmaan osataan auttaa. Itse kylläkin vähemmän... :( Tarvitset siis koordinaatit, kuvan resoluution m/pikseli ja hmm...hiukan muistista kirjoittelen....tuolla taidat päästä jo aika pitkälle.

Ja sitten ne autogeenit....FS2004:lle ei ole vielä autogen SDK:ta julkaistu, mutta FS2002:lle homma toimii niin että valitse SDK:n mukana tulevalla ohjelmalla jokaisen bitmapin erikseen ja piirrät siihen alueet, eli kasvillisuutta ja rajaat talot jolloin siihen piirtyy autogen tönö. Homma on aikamoinen ja voi pahimmassa tapauksessa jo lähennellä jännetuppitulehdusta. ;D Mutta jos porukalla vaikka tekisi niin helpottaisi jo, tuo on sinänsä yksinkertaista, ärsyttävän hidasta vain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh.. tässähän on kyse FS Nordicin synnyinseudusta (eli scenerymaakarit, mars mars) ;D :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi kyllä mahtavaa saada mukaan ainakin Myyrmäestä Fortumin rakennuskompleksi sekä Myyrmanni-ostoskeskus. Asun näet tässä ihan parin sadan metrin päässä noista. Samoin se Myyrmäestä pohjoiseen oleva voimala olisi kiva saada mukaan. Onko se nyt Martinlaakson voimala tms.

Valitettavasti en itse pysty auttamaan projektissa. Scenery-hommia on jo nyt ihan tarpeeksi, joten en voi lupautua mukaan vielä uusiin projekteihin. Mutta hienoa, jos projekti lähtee käyntiin ja tuokin alue nähdään aikoinaan kunnolla mallinnettuna FS:ssä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Malminkartano ei varmaan paljoa vaadi, jos se lisätään projektiin. Onhan tämä kaupunginosa simuilijoiden Mekka. Kuusela ja Lönnqvist esim. voivat sen todistaa kanssani.

Tuisku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi kyllä mahtavaa saada mukaan ainakin Myyrmäestä Fortumin rakennuskompleksi sekä Myyrmanni-ostoskeskus. Asun näet tässä ihan parin sadan metrin päässä noista. Samoin se Myyrmäestä pohjoiseen oleva voimala olisi kiva saada mukaan. Onko se nyt Martinlaakson voimala tms.

Valitettavasti en itse pysty auttamaan projektissa. Scenery-hommia on jo nyt ihan tarpeeksi, joten en voi lupautua mukaan vielä uusiin projekteihin. Mutta hienoa, jos projekti lähtee käyntiin ja tuokin alue nähdään aikoinaan kunnolla mallinnettuna FS:ssä!

Joo, tuo Martinlaakson voimala olisi kiva saada. Itsekkin asun siellä lähellä. Samallahan voisi tehdä juna-asemat, Ostoskeskukset, parkkitalot.. ;D

Tästähän voisi tehdä FinnPääkaupungiseudun ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, ymmärrän. Itse olen lupautunut tekemään kaikenlaista juttua Jussille ja se varmaan kohta ilmestyy ovelle pesäpallomailan kanssa ihan livenä. ::)

... kiillottaa tässä vaiheessa vielä virtuaalista pesäpallo... siis baseballmailaa .... 8)

Se eräs tietty saari olisi tässä vaiheessa ykkösjuttu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Malminkartano ei varmaan paljoa vaadi, jos se lisätään projektiin. Onhan tämä kaupunginosa simuilijoiden Mekka. Kuusela ja Lönnqvist esim. voivat sen todistaa kanssani.

;D ;)

Mites, olikohan se Malminkartanon mäki jollain työn alla? Näkyy meinaan koneesta aika uljaasti, kun painetaan yli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se eräs tietty saari olisi tässä vaiheessa ykkösjuttu...

Mikäs tämä "tietty saari" on? Ei kai HAILUOTO? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tämä "tietty saari" on? Ei kai HAILUOTO? ;D

Hailuotohan on jo mukana perus FS:ssä - kyse on aivan toisesta paikasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hailuotohan on jo mukana perus FS:ssä - kyse on aivan toisesta paikasta...

Juu....ei öö siellä päinkään....pitääpä tehdä pois alta jottei tartte alkaa hutkimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D ;)

Mites, olikohan se Malminkartanon mäki jollain työn alla? Näkyy meinaan koneesta aika uljaasti, kun painetaan yli.

Ettekös te sitä IFR:ää lennä? Vois tehdä FinnIFR:n mikä muuttais kaikki tekstuurit maidon valkoisiksi niin vois aina simuloida lentämistä IMC:ssä ;D

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko projekti jo käynnistynyt?

Minä voisin olla kiinnostunut. Kokemusta ei ole juurikaan muusta kuin mallinnuksesta, mutta ainahan sitä oppii. Noita rakennuksia voisin siis ainakin mallintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei oo alkanu ei.. :|

pitäs vielä joku löytää kuka osaa noita photoreal juttuja laitella paikoilleen .. ja muutekin joka tietäisi vähän sceneryistä.. :) mä en holdaile oikeen ku noita kuvan käsittely juttuja..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D ;)

kyseessä malminkartanossa sijaitseva jätemäki. hitto. itse länsi-vantaalla asuneena (nykyään kp-keskus jumbon lähellä) on himottanut ko. alue nähdä kaikessa kauneudessaan.

"hei. tos on mun talo! mä oon asunu tossa 20 vuotta!"

perhe vie kuitenkin kaiken ajan, joten osallistuminen projektiin ei ole mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään