Guest Tepa84

Netissä lentely

19 viestiä aiheessa

Moro

Hyvää iltaa kaikille! Olis tämmöinen kysymys kun ,että.

Mulla on lento EFHK-EFTP huomenna klo 23:59-00:35.

Ja minua kiinnostaisi lentää ensimmäisen kerran lento netissä , kun näin ton mtv3:n loppukevennyksen ja tuli semmoinen kipinä päästä kokeilemaan.

Te viisaammat voisitteko neuvoa alusta pitäen miten se tapahtuu tämmöselle aloittelijalle. Mitä siihen tarvitaan ohjelmia jne. Kiitos tosi paljon avusta ja hyvät jatkot :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo sä löydäy kaiken tarvittavan tuolta Vacc:n sivulta minkä Juha laittoi ;)

Onnea yritykseen ja tervetuloa vatsim maailmaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä johtuu, että muut nettilentäjät näkee mun lentokoneen mutta minä en näe kenekään nettilentäjän konetta. Käytän FS2004.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä johtuu, että muut nettilentäjät näkee mun lentokoneen mutta minä en näe kenekään nettilentäjän konetta. Käytän FS2004.

Starttaatko ennen SquawkBoxin käynnistystä FS:n multiplayer-session? Eli käynnistätkö järjestelmät normaaleiden ohjeiden mukaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, elikkäs ensin aloitan fs2004 lennon sitten /multiplayer sydeemi/connect/join ja sit käynnistän SB hostin ja sit SB Main

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, elikkäs ensin aloitan fs2004 lennon sitten /multiplayer sydeemi/connect/join ja sit käynnistän SB hostin ja sit SB Main

SBRelay unohtunut välistä. Lataa se tiedostokirjastosta ja käynnistä ensimmäisenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiasta paremmin perillä olevat oikaiskoot mikäli olen väärässä, mutta FS2004:n kanssa ei SB Host toimi vaan sen tilalla (ei siis sen lisäksi) käytetään tuota SBRelay-palikkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiasta paremmin perillä olevat oikaiskoot mikäli olen väärässä, mutta FS2004:n kanssa ei SB Host toimi vaan sen tilalla (ei siis sen lisäksi) käytetään tuota SBRelay-palikkaa.

SB Host toimii kyllä, koska ilman sitä ei toimisi SB.

SBRelay taas mahdollistaa muiden koneiden näkemisen FS9:ssä, koska muuten ei saisi SB:tä ja FS:ää yhdistettyä toisiinsa.

FS8:an se käy niin että peliin luodaan moninpeli hosti johon SB:llä liitytään (ja SBHost/hostsb.dll kanssa jotta saa edes SB:n päälle) ja näin SB luo koneet moninpeliin.

FS9:ssä taas moninpelin koodaukset on muuttuneet niin ettei SB ymmärrä sitä FS hostiksi ja näin ollen ei voi siihen liittyä.

SBRelay taas tekee serverin johonka SB ymmärtää liittyä ja myöskin FS9 -> SB lähettää muiden koneiden tiedot SBRelayn yli FS9:lle.

Ilman SBRelaytakin tämä toimisi, mutta silloin näkyisit vain muille, mutta itse et näkisi ketään, koska FS ei saisi mistään tietoa muista koneista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja minua kiinnostaisi lentää ensimmäisen kerran lento netissä , kun näin ton mtv3:n loppukevennyksen ja tuli semmoinen kipinä päästä kokeilemaan.

Öööö häh, mitä siinä loppukevennyksessä oli???

-Kähhöh

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Kähhöh

Varmaan meinaa sitä mikä on siellä vacc-fin:in sivuilla mainittu..? Vai onko niitä joku uusikin ollut?

/Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvailtiin simupilottia ja lennonjohtajaa ja lyhyesti kerrotiin hommasta, lyhyt pätkä (niin kuin nuo yleensäkin).

(yksityiskohtana, Maikkarin toimittaja soitti ensin allekirjoittaneelle... Tarinoin hänen kanssaan sitten jonkun aikaa ja kyselin että mitä haluaa, ja totesin että siirränpä yhteyden VACC:n puolelle) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jooh.. Mutta tuolta ei löydy tarkkoja ohjeita kuin ATC toimintaan.. :F

Simo, kato sieltä "Newbie Fly-In" -osastolta, siellä on se VFR tour ja sitten se newbie-flaikkari - molemmista lennoista on selitetty aika paljon radioliikenne-esimerkkien ja suunnistuksen suhteen. Samoin sieltä löytyy pätkät ilmailukarttaa esimerkkilennon välille.

Mitä erityisesti haluat tietää? Tuohonhan liittyy aika paljon kaikkea, varsinkin IFR-lentämiseen, joten opettelemistahan siinä on paljon. Mutta kyllä se siitä lähtee. Itselläni oli sama ongelma alussa, kun ei meinannut tajuta mitä mihinkin pitää selittää ensimmäiseksi.

http://tigert.gimp.org/vatsim/docs/

Tuolla on jotain ohjeita mitä silloin itse kirjoittelin ylös ^^^

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taikka vaihtoehtona... Real Alternative ja Classic Media Player. Tuo helkkarin Real Player nimittäin taisi käynnistää jonkun "viestikeskuksen" joka käynnistyksessä, josta pukkasi heti Pro-version mainoksia. Eikä kovin helpolla lähtenyt pois ilman koko ohjelman poistoa. >:(

Ei sentään, kun valitsee asennuksessa vaan "custom install" ja sieltä vain sitkeästi kaikki ruksit pois, minulla ei ainakaan avaudu mitään käynnistyksen yhteydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään