Jussi Rantala

Finnmast 4.0

74 viestiä aiheessa

Finnmast 4.0:n voi latailla:

http://fisd.fsnordic.net/public/Finnmast40.zip

Karmaa sille, joka löytää Mikon tekemän easter eggin...

Edit: "Ensio Itkosen äänellä": Lukekaa ennen asennusta readme.pdf

Jos käytössä on ollut aikaisempi FinnMast versio, se täytyy poistaa ennen 4.0:n asennusta!

Aina kun löydätte bugin, laittakaa mukana koordinaattitiedot (DD:MM:SS tai DD:MM.MMMM). Tämä helpottaa kummasti bugien metsästystä; koordinaattien hakeminen pelkästään tiedolla "Peräseinäjoelta 5 km Kalakosken suuntaan menevän maantien reunalla" aiheuttaa sitten enemmän päänvaivaa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen mulla oli copterline asema vedessä ja kuin kokeilin Finnmast 4.0 niin aseman alla oli maa textuurit, voiko se olla easter eggi???

SQ005

John Raiha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen mulla oli copterline asema vedessä ja kuin kokeilin Finnmast 4.0 niin aseman alla oli maa textuurit, voiko se olla easter eggi???

SQ005

John Raiha

Eipä kyllä easter eggistä ole kyse - missä koordinaateissa tuo muuten tapahtui?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä muistan missä koordinaateissa se oli mutta mulla on se helsinki scenery ja ennen kaikki näytti toimivan fs2004 paitsi että copterlin:in asema oli vedessä. Sitten minä instaloi Finnmast 4.0 ja nytt se ongelma on poissa.

SQ005

John Raiha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turussa näyttää olevan pieni bugi. 15km etelään EFTU:sta.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Bugi" on Mikkisoftan käyttämässä maastodatassa, eli rantaviiva ei ole aivan tarkin mahdollinen. Kuten varmaan olet huomannut, rantaviivoissa, teissä, rautateissä jne on varsin suurpiirteiset muodot. Eli tuo piippu on varmasti täysin oikealla kohdalla (oikeiden koordinaattien perusteella), mutta rantaviiva ei...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Bugi" on Mikkisoftan käyttämässä maastodatassa, eli rantaviiva ei ole aivan tarkin mahdollinen. Kuten varmaan olet huomannut, rantaviivoissa, teissä, rautateissä jne on varsin suurpiirteiset muodot. Eli tuo piippu on varmasti täysin oikealla kohdalla (oikeiden koordinaattien perusteella), mutta rantaviiva ei...

Vaan entäpäs jos se on vesivoimalan piippu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tai sukellusvene :P

Tosta snorkkelista riittää happea vaikka isommallekkin miehistölle ;D ;D

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GRRRRRRRRRRRRRR >:( >:( >:( >:( !!!!!!!

Arttu

No hei... Huomioikaa että se on Turusta! Siellä on vaikka mitä pelottavaa ja typerää... hyrrr.... tulee kylmiä väreitä kun ees ajattelee. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GRRRRRRRRRRRRRR >:( >:( >:( >:( !!!!!!!

Arttu

Olit Juice oikeassa niiden kylmien väreiden suhteen. Kato nyt, Arttukin palelee :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos uudesta hienosta FinnMastista. :)

Parista pikku bugista voisin kuitenkin kertoa, mitä nyt pikaisen testin perusteella huomasin.

Ensinnäkin jos käyttää uuden FinnMastin kanssa Helsinki 2.0:aa, FinnMast

lisää turhaan savupiippuja Hanasaareen ja Salmisaareen (kaiken lisäksi vedessä).

Toisekseen Tampereella Näsinneula on kyllä tosi siistin näköinen, mutta noin 260 metriä korkea (todellisuudessa torni 168 m + paikka ehkä 100 m meren pinnasta tekee suunnilleen 800 jalkaa, kun huippu on nyt jotain 1100 jalkaa). Lisäksi Pyynikillä näyttää olevan kolme mastoa yhden sijasta.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin jos käyttää uuden FinnMastin kanssa Helsinki 2.0:aa, FinnMast

lisää turhaan savupiippuja Hanasaareen ja Salmisaareen (kaiken lisäksi vedessä).

- Ville -

Terve Ville!

Tuo ongelma korjaantuu jos pistät scenery libraryssä Helsinki sceneryn ylemmäksi listalla kuin Finnmastim. Eli jos Helsinki scenery on esim. layerilla 3, ja Finnmast layerilla 4, niin Helsinki on Finnmastin yllä ja määrää excludet, landclassit ym...

Helsinki sceneryyn on muuten lähiaikoina tulossa FS2004 päivitys, johon tulee mm. täysin uusi pohja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitihän minun tämä ladata, vain sen takia että siellä on nimeni readmessa, muutenhan sitä en lataisi, kun ei ole simuakaan tällähetkellä koneella ;D

Haiseeko täällä itsekehu? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisekseen Tampereella Näsinneula on kyllä tosi siistin näköinen, mutta noin 260 metriä korkea (todellisuudessa torni 168 m + paikka ehkä 100 m meren pinnasta tekee suunnilleen 800 jalkaa, kun huippu on nyt jotain 1100 jalkaa). Lisäksi Pyynikillä näyttää olevan kolme mastoa yhden sijasta.

Näsinneulaan ei ole kajottu sitten Finnmast 1.0:n - mutta tsekataan tämä.

Sitten nuo Pyynikin mastot. Kerro, mitkä on "väärien" mastojen koordinaatit, niin otetaan pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko tämä se easter-eggi vai jotain huonoa pilaa tai pelkkä bugi, mutta Joensuusta noin 20km pohjoiseen päin on tämmöinen hirmu iso savupiippu, jota ei todellakaan ole IRL.

Ja sitten Lahdessa on tämmöinen:

Enpä muista että siellä olisi kuutta hyppyrimäkeä ollut viimeksi kun kävin... :) Noh, ehkäpä se korjaantuu kunhan käynnistän simun uudelleen.

Mut iso kiitos tekijöille, tämä on todella hieno lisäosa Suomessa lentelevälle, ja pari bugia kuuluu asiaan... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sit mulla olisi pieni ehdotus pieneksi lisäksi tuohon FinnMastiin... Elikkä tuonne Kontiolahdelle olisi pari "maamerkkiä", jotka olen gMaxilla tehnyt. Ne ovat .bgl-tiedostoina, koko yhteensä vain 72 kt, ja asennus onnistuu heittämällä ne esim. FinnMastin scenery -kansioon.

Tässä kuva, etualalla on Pyytivaaran torni, joka sijaitsee Kontiolahden kirkonkylältä n. 5 km itään. Kauempana takana näkyy Kontiolahden kirkonkylä, jossa näkyy vesitorni. Nämä objektit tulisivat siis noin 20km Joensuusta pohjoiseen.

No, eihän nämä kovin tärkeitä eikä tunnettuja maamerkkejä ole, mutta pieni lisä kumminkin. Minä annan siis mielelläni nämä käyttöönne... :)

PS. On tullut aika monta kertaa tuonne torniin kiivettyä IRL, se on vanha palotorni, siellä on ollut joskus koppikin huipulla muttei ole enää. On hienot näköalat, näkyy Joensuuhunkin aika helposti, pystyy hyvällä säällä erottamaan korkeimmat rakennukset, mm. sairaalan ja kirkontornin ja joitakin savupiippuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sit mulla olisi pieni ehdotus pieneksi lisäksi tuohon FinnMastiin... Elikkä tuonne Kontiolahdelle olisi pari "maamerkkiä", jotka olen gMaxilla tehnyt. Ne ovat .bgl-tiedostoina, koko yhteensä vain 72 kt, ja asennus onnistuu heittämällä ne esim. FinnMastin scenery -kansioon.

No, eihän nämä kovin tärkeitä eikä tunnettuja maamerkkejä ole, mutta pieni lisä kumminkin. Minä annan siis mielelläni nämä käyttöönne... :)

Laita tulemaan mailitse: jussi.rantala1@luukku.com niin laitan seuraavaan Finnmast versioon (ilmeisesti 4.1 joudutaan tekemään piakkoin). Luvassa creditsejä readme tiedostoon ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ari ja muut: Aina kun löydätte bugin, laittakaa mukana koordinaattitiedot. Tämä helpottaa kummasti bugien metsästystä.

Koordinaatit:

Bugi 1: 20 km Joensuusta pohjoiseen

Bugi 2: Lahden keskusta

Ei ole tämän tarkempia koordinaatteja... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS. On tullut aika monta kertaa tuonne torniin kiivettyä IRL, se on vanha palotorni, siellä on ollut joskus koppikin huipulla muttei ole enää. On hienot näköalat, näkyy Joensuuhunkin aika helposti, pystyy hyvällä säällä erottamaan korkeimmat rakennukset, mm. sairaalan ja kirkontornin ja joitakin savupiippuja.

Kyllähän nyt Kontiolahdelta pitää keskussairaala näkyä, kun se näkyy heti kun noustaan Kiteen kentältä puiden yläpuolelle. Matkaa on kuitenkin moninkertainen määrä...

JUSSI: Mitäs tuolla muuten nyt on hässäkkää tuolla Lahdessa? Tuossa kuvassa näkyvistä hyppyreistä ne oikean puolimmaiset on ne, jotka pitää siellä ollakin. Vasemman puolimmaiset on ne vanhat keinotekoisella kukkulalla olevat. Ne voipi poistaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katos, finnmastin previer kuvassa komeilee vieläkin tuo virheellinen masto joka taidettiin korjata jo ensimmäisen version betassa ;D

finnmast20.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään