Guest niko

Öinen ja niin vetinen EFJO

13 viestiä aiheessa

Lähes kaikki toimii FISD:n EFJO sceneryssä moiteetta paria asiaa lukuunottamatta. Yöllä kakskasin pääty muistuttaa enemmän järveä kuin lentokenttää(kuva kertokoon kaiken). Vai onko tämä kenties joku FISD:n erikoisefekti :). No jos nyt ei kuitenkaan, niin olisiko jotain vinkkejä asian korjaamiseksi? Ongelmaa ei siis ole päivällä.

[ Attachment removed / expired ]

Toinen ongelma koskee ILS:n suuntasädettä, joka näkyy olevan väärin. Mittarit näyttävät, että ollaan säteessä, mutta silti tullaan ihan liian vinosta. Onko tähän tulossa jotain korjausta? Käytössä siis FS2004...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni FISD:n Joensuu on hieman poikkeava (realistisempi?) kiitotien suunnaltaan Fs:n defaultista ja ilmeisesti sulla ei ole tuohon FISD:n kenttään tarkoitettua AFCAD:ia asennettu. Itse asiassa en tiedä onko Fs2004 sopivaa edes vielä tullut, vai pelittääkö se 2002:n AFCAD tässäkin?

Menikös se näin? Edes sinne päin? Gurut korjailkoon tätä ajatusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni FISD:n Joensuu on hieman poikkeava (realistisempi?) kiitotien suunnaltaan Fs:n defaultista ja ilmeisesti sulla ei ole tuohon FISD:n kenttään tarkoitettua AFCAD:ia asennettu. Itse asiassa en tiedä onko Fs2004 sopivaa edes vielä tullut, vai pelittääkö se 2002:n AFCAD tässäkin?

Menikös se näin? Edes sinne päin? Gurut korjailkoon tätä ajatusta.

Ei kai tuo AFCAD sitä ILSiä tee? Eikös ne ole siinä ihan sceneryssä muutenkin.

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin kun vahingossa välillä onnistun avaamaan noi, niin AFCADissa näkyy ILS taajuus, tornin taajuus ja niin edes päin. En sitten tiiä muuttaako ite ILSää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai tuo AFCAD sitä ILSiä tee? Eikös ne ole siinä ihan sceneryssä muutenkin.

No sitähän minäkin. Mutta kun katsoo tuota kuvaa, niin näyttäsi, että sillä olisi jotain osuutta asiaan. Esim. tuo "Heading" näkyy olevan tuossa 290 ja risat. Mutta eikös se oikeasti ole 281 tai jotain sinnepäin. Mistähän muuten saisi tarkat infot esim. noista suuntasäteen koordinaateista(?)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitähän minäkin. Mutta kun katsoo tuota kuvaa, niin näyttäsi, että sillä olisi jotain osuutta asiaan.

Taisi olla sillä tavoin, että nuo muutokset mitkä tehdään AFCAD:issa, vaikuttavat ainoastaan siihen karttanäkymään ja gps:ään, eli niissä näkyy ne vihreät "nuolet" jotka osoittavat suuntäsäteen paikan. Eivät siis lisää sitä ILS:ää varsinaisesti mihinkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On varmasti niin että tuo ILS-juttu sisältyy APT-tiedostoon. Toisaalta en voi ymmärtää, miksi FS2004 "piirtäisi" sen ILS-säteen toisin kuin FS2002? Ovatko muut FS2004-käyttäjät huomanneet vastaavaa? En oikein ymmärtänyt tuota toista ongelmaa. Mikä osa näyttää vetiseltä? Nurmikkoalue vai joku 2d-polygonialue siellä jossain?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On hieman sääli, jos nämä loistavat sceneryt menevät tämän ILS:n osalta hukkaan. Tarkemmin perehdyttyäni huomasin samaa myös EFKU:n scenessä(tosin paljon lievempänä). Sitten vielä tuosta vetisyydestä, niin näköjään riippuu vähän katselu paikasta mitkä alueet ovat veden vallassa. Ja nimenomaan nurmialueet kentän läheisyydessä. Tuossa vielä toivonmukaan selventävämpi kuva:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tatu sai kunniahommaksi päivittää EFJO:a, mutta hänellä on (kuiten kaikilla muillakin) muita tehtäviä, joten en tiedä milloin hän saa sen valmiiksi. Hän itse tottakai päättää niistä asioista. ILS-juttu kuuluisi minun tehtäväpiiriini, mutta kun en tiedä mikä on aiheuttajana. Jos joku tietää mitä FS2004:ssa tapahtuu ILS:n kanssa, niin ilmoittakaa ihmeessä sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näin on valittettavasti, FS2004:sen ILS systeemejä on muutettu. Epäiltiin ensin että AFCADilla saisi todellakin ne korjattua, mutta minä en ole kyllä sitäkään saanut toimimaan. Pitää tutkia lisää tuota juttua.

EFJOn ILS on siis nyt FS2004:ssa offset, ja menee todellakin päin mäntyä jos sitä seuraa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla Niko kenties asennettuna Bill Lyonsin uudet vesitekstuurit? Itse nimittäin olen huomannut, että joskus yöaikaan joissakin paikoissa ne vesien pintaheijastukset todellakin näkyvät myös maan päällä. Ja tämä bugi häviää kun palaa alkuperäisiin vesitekstuureihin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sama juttu se on mullakin eli noi EFKU:n ja EFJO:n ILS:ät menee kyllä rutkasti ohi vaikka FS2004 näyttää että oltais suuntasäteessä eli päivityksiä odotellaan ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään