Guest harza

Eka Vatsim-lento

31 viestiä aiheessa

Niin ja jos puhuminen jännittää, niin ihan hyvä keino on myös käyttää pelkkää tekstimoodia alkuun. Tuossa ehtii tulla termit ja käytännöt tutuiksi, mitä ja milloin sanotaan. Ja kun kaikki näkyy tekstinä näytöllä (minkä voi myös pyytää ATC:ltä puhetilassa), niin ei tarvi niin paljon arpoa. Itellä on ongelmana maadoittamaton pistorasia työhuoneessa ja sitä myötä karmea surina ja rätinä mikrofonilinjassa, joten toistaiseksi mennään tekstitilassa :) joskohan tämän tilanteen sais tän vuoden aikana fiksattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Niin ja jos puhuminen jännittää, niin ihan hyvä keino on myös käyttää pelkkää tekstimoodia alkuun. Tuossa ehtii tulla termit ja käytännöt tutuiksi, mitä ja milloin sanotaan. Ja kun kaikki näkyy tekstinä näytöllä (minkä voi myös pyytää ATC:ltä puhetilassa), niin ei tarvi niin paljon arpoa. Itellä on ongelmana maadoittamaton pistorasia työhuoneessa ja sitä myötä karmea surina ja rätinä mikrofonilinjassa, joten toistaiseksi mennään tekstitilassa :) joskohan tämän tilanteen sais tän vuoden aikana fiksattua.

Tekstillä lentäminen vie osittain realismia, mutta toisaalta helpompaa, kun on luettavissa eikä tarvitse yrittää kuunnella kaikenlaista surinaa, pärinää, mutinaa. Itse olen uskaltautunut jopa ihan suoraan vilkkaillekin lentokentille tekstillä. Ehkä suurin pettymys on, että osalla on porukasta on aivan surkeita mikkejä tai muuten vain hankaluuksia saada tuotettua edes siedettävää äänenlaatua. Kaikkeen toki tottuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, olen itse juuri alkuun käyttänyt tekstimoodia jotta termistö ym perusasiat sujuu. Sittenkun sen rupeaa handlaamaan niin siirtyy puheen puolelle. :) Kiitosta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, olen itse juuri alkuun käyttänyt tekstimoodia jotta termistö ym perusasiat sujuu. Sittenkun sen rupeaa handlaamaan niin siirtyy puheen puolelle. :) Kiitosta!

Olen juuri aloittanut verkossa lentämisen ja uskaltautunut siirtyä puheen puolelle lennonjohdon kanssa. Välillä on ollut aikamoista hässäkkää mutta selvitty on. Muutama päivä sitten sain hyviä neuvoja lentäjä kaverilta kun osuttiin samaan aikaan lennolle, kittos vielä kerran. Suomen lennonjohtajat kiitos viimeisestä 13.9.16 teidän rauhallinen ote on rautaa ja rauhoittaa kummasti aloittelijaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen juuri aloittanut verkossa lentämisen ja uskaltautunut siirtyä puheen puolelle lennonjohdon kanssa. Välillä on ollut aikamoista hässäkkää mutta selvitty on. Muutama päivä sitten sain hyviä neuvoja lentäjä kaverilta kun osuttiin samaan aikaan lennolle, kittos vielä kerran. Suomen lennonjohtajat kiitos viimeisestä 13.9.16 teidän rauhallinen ote on rautaa ja rauhoittaa kummasti aloittelijaa.

Kiitos hyvästä palautteesta. Mukava kuulla, että olet päässyt erinomaisesti sisään verkkolennon pariin. Nähdään virtuaalitaivaalla!  :thmbup:

Ja tosiaan, jos siellä on myös muita, jotka empivät tulla lentämään VATSIM-verkkoon, niin suosittelen vain kokeilemaan rohkeasti. Kyllä me johtajat aina autetaan alkuun pääsemisessä, mikäli ei mikään hirveä kiire ole. Ja myös sähköpostilla voi kysellä, jos tarvitsee apua alkuun pääsemisessä tai on muuten vain jotain kysyttävää.

-Jouka Ahponen

FIR Director of Finland FIR

finland(ät)vatsim-scandinavia.org

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään