Guest mkuusela

Pienet ohjeet AVC:n käyttöön liittyen

11 viestiä aiheessa

1. Päästäksesi voicekanavalle, sinun tulee olla kirjautunut Vatsimiin.

2. Pilot Callsign on oltava täsmälleen sama, kuin millä olet kirjautunut Vatsimiin.

3. VATSIM ID ja VATSIM salasana pitää olla täytettyinä.

4. VATSIM Authentication serverin ei tarvitse olla sama, johon olet kirjautunut SB:llä.

Jos et pääse Mic testiä läpi, mutta voice kuulostaa selkeältä ja riittävän voimakkalta testin lopussa, se kelpaa. Ei tarvitse väkisin yrittää päästä läpi. Ainakin sisäänrakennetut äänikortit tuntuvat vaikuttavan siten, että AVC herjaa aina liiasta taustamelusta.

Lisätäänpäs. AVC pitää avata kerran ennen SB:n käynnistystä, siis pelkkä AVC. Sitten suljetaan AVC, avataan SB ja voilá, SquawkBoxin pitäisi avata AVC:n Roger Wilcon sijasta. :)

Lisätkää jos jotain oleellista jäi puuttumaan, viimeistä vinkkiä lukuunottamatta kaikki löytyy kyllä AVC:n oppaasta. ;)

http://vacc-fin.net/df/viewtopic.php?t=3058&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

http://web.ics.purdue.edu/~serio/vc/phpBB2/viewtopic.php?t=272&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Roger Wilco siirtyy samalla oikealle kanavalle kun SBoxin "ATC Directory":ssä kaksoisklikkaan haluamaani taajuutta.

AVC:ssä tämä pitää tehdä erikseen AVC:n omassa ikkunassa.

Vai onko mahdollista saada AVC toimimaan samalla tavalla kuin RW ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Roger Wilco siirtyy samalla oikealle kanavalle kun SBoxin "ATC Directory":ssä kaksoisklikkaan haluamaani taajuutta.

AVC:ssä tämä pitää tehdä erikseen AVC:n omassa ikkunassa.

Vai onko mahdollista saada AVC toimimaan samalla tavalla kuin RW ?

öö siis jos ymmärsin nyt oikein niin sulla on sitten jotain pielessä meinaan mulle ainakin AVC vaihtaa itse kanavaa kun valitsen sen SB:n valikosta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin Roger Wilcon kokonaan PC:stäni. Rastitin SBoxissa "Use Roger Wilco" ruudun. Tämä oli ratkaiseva vihje, kiitos siitä !!

Nyt toimii !!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän on kun eilen testasin avc:tä ensi kerran, niin ilmeiseti minut luettiin hyvin ja minä muut pilotit, mutta lj:t olivat niin hiljaisia ettei kuulla meinannut..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli ongelmia servereiden löytämisessä. Se mitä ennen olin käyttänyt eli rw.vacc-fin.net ei toiminut. Sitten minua neuvottiin erinäisiä kokeilemaan kunnes voice.vatsim.fi toimi. Suomessa... Itse yritin lentää Saksassa, mutta he käyttivät jotain ip osoitteella olevaa. Sitten vielä se ettei sb vaihtanut itse kanavaa... Piti tehdä sekin manuaalisesti... Eli siis en saanut valikosta valituksi, vaan piti kirjoittaa .rwr 130.900 (huomaa että ei ole tyyliin Suomi tuokaan, ja piti pistää taajuus) ja sitten vielä itse vaihtaa taajuus radioon. Noh sitten vielä ei ääntä kuulunut minun päästäni yhtään, tosin sen korjasi johdon kiinni laittaminen :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän on kun eilen testasin avc:tä ensi kerran, niin ilmeiseti minut luettiin hyvin ja minä muut pilotit, mutta lj:t olivat niin hiljaisia ettei kuulla meinannut..

Joo no valitettavasti noi LJ:n äänet on todella hiljaiset en tiedä mistä johtuu... mutta saa kyllä laittaa volumea ihan kunnolla että kuuluu :( Mut ei kaikilla ole hiljainen joillain on hyvä jollain huonompi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Tyhmä kysymys, mutta mikäs tällä hetkellä on käytössä voice-ohjelmistona ? AVC vai RW ? Jos vaikka illalla ehtisi jonnekin lennähtää pitkästä aikaa... :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Tyhmä kysymys, mutta mikäs tällä hetkellä on käytössä voice-ohjelmistona ? AVC vai RW ? Jos vaikka illalla ehtisi jonnekin lennähtää pitkästä aikaa... :P

Arttu

Molempia saa käyttää, mutta AVC kyllä hakkaa RW:n mennen tullen, ja nykyään lennonjohtajien se ARSE- softa perustuu AVC:hen ja se ja rw eivät oikein ole yhteensopivia niin ehdottomasti suosittelen avc:n käyttämistä. Eikä se reilun megan imuroiminenkaan luulisi olevan erinomaisen äänenlaadun menettämisen väärti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja AVC:stähän on vasta julkinen beta käytössä. Se toimii tammikuun alkuun, mutta sitä ennen on varmaan odotettavissa se lopullinen versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

RW:llä kuuluu Lennonjohtajat paljon paremmin, tolla AVC:llä kuuluu kaikki ihan sika hiljaa täytyy vääntää aikas paljon voluumia omaan masinaan että kuulee LJ:n mutta RW:llä kuuluu aivan loistavasti, mut oma ääni ei sittten ole ehkä niin hyvä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään