Kalle Autio

Näytönohjaimen BIOS päivitys?

8 viestiä aiheessa

Moi!

Millä ohjelmalla voi "pakkoflashata", eli flashata uuden BIOS:n näytönohjaimeen ilman mitään estoja? Minusta tuntuu, että näytönohjaimessani (XFX GeForce4 MX440SE 64Mb PCI) on tavallisen MX440:n BIOS. En tiedä auttaisiko oikea BIOS ongelmiin, joita esiintyy peleissä (näytönohjain piirtää objekteja "myöhässä").

Löysin täältä ilmeisesti oiken BIOS:n näytönohjaimelleni:

http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html

Elikkä tuolla uusin mahdollinen versio olisi siis 4.17.00.69.c2.

Tällä hetkellä näytönohjaimeni BIOS versio on 4.17.00.52.16, joka ainakin tuolla mainitsemallani sivulla näyttäisi olevan MX440 BIOS.

Kuitenkin tuota 4.17.00.69.c2:ta flashatessa NvFlash-ohjelma valittaa EEPROM not supported.

Osaisikohan joku jelppiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletkohan saanut väärän näytönohjaimen kun ostit sen?

Voi kyllä olla mahdollista, ostin sen Verkkohuudosta (Verkkokauppa.com Huuto.Net:ssä = käytettyjä, mutta testattuja tuotteita). Ekaks ne lähetti mulle vahingossa AGP versionki >:(. Mutta kyl ainaki mun mielestä tossa nykyisen kortin tarrassa lukee, että olis SE. Täytyy viel kattoa sitä korttia tarkemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin vielä korttia ja siinä on tarra, jossa lukee:

GeForce4 MX440SE 64Mb DDR TV-Out PCI VGA

Elikkä kortin siis pitäisi olla MX440SE.

Tuli mieleen, että saisiko sitten flashattua MX440SE BIOS:n, jos poistaisi sen aiemman BIOS:n ensiksi?

Tai oliko niitä ohjelmia, joilla voi "pakkoflashata"?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on sama kortti ja verkkokauppa.com:ista ostettu uutena ja kyllä minullakin lukee tähän malliin jossain ominaisuuksissa

[ Attachment removed / expired ]

Kai se silloin on oikea tuo BIOS,että turhaan lähdet sähläämään tuon BIOS:in kanssa.Muuten eikös meillä ollut sama valmistajakin eli XFX

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on sama kortti ja verkkokauppa.com:ista ostettu uutena ja kyllä minullakin lukee tähän malliin jossain ominaisuuksissa

[ Attachment removed / expired ]

Kai se silloin on oikea tuo BIOS,että turhaan lähdet sähläämään tuon BIOS:in kanssa.Muuten eikös meillä ollut sama valmistajakin eli XFX

Juu, kyllä minullakin on XfX. Kai noi asetukset sitten on ihan OK. Ajattelin vain, että kun minun korttini on käytetty, että jos entinen käyttäjä olisi jotakin säädellyt päin mäntyä. Sulla tosin näyttää olevan hieman uudempi BIOS:kin.

Mutta onkos kellään ideoita, joilla se pelien tekstuurien "myöhästelyn" saisi korjattua eli objekti on olemassa pelissä, mutta se ei näy (siihen voi esim. törmätä). Ongelma on esiintynyt kaikilla ajureilla, mitä minulla on ollut.

P.S. Oliko sullakin muuten Ville PCI-kortti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään