Guest pm

Millä mallilla Savonlinna ja EFTP?

38 viestiä aiheessa

Moro vaan kaikille.

En ole paljon ehtinyt viime aikoina täällä viestejä lueskelemaan, mutta ilmeisesti viimeisimmän tiedon mukaan Hiltusen Tonin Savonlinna-sceneryn ensimmäinen versio voisi olla jo julkaistu. Eli mikähän on tilanne sen suhteen? Olisi erittäin mukava vilkaista maisemaa "oikeasti" ;) kun ainakin kuvien perusteella vaikuttaa hyvältä.

Entäs mitä kuuluu EFTP:lle nykyään? Jokuhan sitäkin oli jo hyvää vauhtia tekemässä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No savonlinna scenery tuskin valmistuu ennee ainaskaan miun kautta. :-\

No, mikäs siihen tuli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No savonlinna scenery tuskin valmistuu ennee ainaskaan miun kautta. :-\

Minäkin kysyisin hiukan Mikon tyyliin, eikös sulla ollut jo aika paljon valmiina. Ja varsinkin sellaisia tärkeimpiä rakennuksia? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No syy siihen on että rakennukset hävis hajonneen kovon mukana :'( Ja nyt oon pikku hiljaa ruvennut rakentelemaan kaikki rakentamani scenet uudestaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No syy siihen on että rakennukset hävis hajonneen kovon mukana :'( Ja nyt oon pikku hiljaa ruvennut rakentelemaan kaikki rakentamani scenet uudestaan

Phuuh.... Welcome to the club. Ikävä juttu. :'(

Nimim. Rovaniemen kahteen kertaan tehnyt....tai ainakin melkein....ja nyt kolmas kerta menossa.... :P

Mutta älä anna periksi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Phuuh.... Welcome to the club. Ikävä juttu. :'(

Nimim. Rovaniemen kahteen kertaan tehnyt....tai ainakin melkein....ja nyt kolmas kerta menossa.... :P

Mutta älä anna periksi!

Ottakaa nyt IHMEESSÄ backuppeja! Ei teitä nyt niin montaa scenen vääntäjää ole että kilvan pitäisi uusiksi noita vääntää! Kovalevyt oikeasti paukkuvat usein. Tuo on oikeasti arvokasta työtä josta moni hyötyy simumaailmassa, joten kyllä niistä kannattaa ottaa varmuuskopioita usein. Mielummin tässä näkee monta sceneä eri kentistä kuin sen, että vihdoin saadaan rovaniemi valmiiksi viidennellätoista yrittämällä, kahdentoista kovalevyn, yhden ukonilman ja yhden maanjäristyksen jälkeen..

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh heh....Tuomas, kaikki ok. ;D Vaikka tässä yhteydessä sanoinkin niin ei se maiseman moneen kertaan tekeminen ole aina hukatusta materiaalista johtuvaa. ;) Harhaanjohtavaa.... olen pahoillani.

Sen jälkeen kun minun kovalevy posahti niin backuppeja teen neuroottisesti... :P Jussi on myös niin monta kertaa hokenut Ensio Itkosen äänellä että:"Ottakaa nyt hyvät ihmiset niitä backuppeja" joten eihän sitä voi kun totella. Kaiken lisäksi kun tämä radio-ääni on niin mainio niin sen todella kuulee päässään Ension sanomana. :D

Mutta asiasta kolmanteen.... kuinkas tosiaan EFTP edistyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs mitä kuuluu EFTP:lle nykyään? Jokuhan sitäkin oli jo hyvää vauhtia tekemässä?

Edistyy. ;) Pari kuvaa asematasolta olisi poikaa, mutta kyllä näinkin pärjätään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edistyy. ;) Pari kuvaa asematasolta olisi poikaa, mutta kyllä näinkin pärjätään.

No se on kyllä hyvä. Itse en ole saanut mitään uutta aikaiseksi tuon projektin osalta, juurikin tuon kuvamateriaalin vähäisyyden takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jo saanut jotain aikaseksi savonlinna scenerystä mutta pistän kuvia kun kerkiän kiireiltä :).

Offtopic

Tällasta viestiä tuli vaihteeks Feelthereltä:

Hi Toni,

We just ran into your Lakeland scenery for FS. Was it built in gMax?

We would like to invite you to join us making commercial sceneries and get paid for it Please check out our website at www.feelthere.com for more about us.

looking forward hearing back from you.

Victor

www.feelthere.com

En mie oo halukas ottamaan maksuja noista sceneistä mitä teen/joutusin tekemään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jo saanut jotain aikaseksi savonlinna scenerystä mutta pistän kuvia kun kerkiän kiireiltä :).

Offtopic

Tällasta viestiä tuli vaihteeks Feelthereltä:

Hi Toni,

We just ran into your Lakeland scenery for FS. Was it built in gMax?

We would like to invite you to join us making commercial sceneries and get paid for it Please check out our website at www.feelthere.com for more about us.

looking forward hearing back from you.

Victor

www.feelthere.com

En mie oo halukas ottamaan maksuja noista sceneistä mitä teen/joutusin tekemään ;)

Kyllä tuonkaltaisia pyyntöjä alkaa tulla hetken päästä. Itse sain joskus tarjouksen esim. LAGO:lta ja pari muilta commercial FS-alan isoimmilta nimeiltä. En ole sitä vastaan, että joku nappaa ja ottaa sen paikan, jota hänelle on tarjottu. Jokainen saa tottakai päättää omista asioistaan. Minun tapauksessani syy siihen, että jokainen kerta vastasin kielteisesti, oli se tosiasia, että tuollaiseen hommaan tarvitaan aitoa "commitmentiä", elikkä niitten firmojen pomot eivät tykkää, jos asiat viivästyvät kauhesti. Ei ole siis mahdollista pitää omaa aikataulua, ja siitä "vapaudenriistosta" en tykännyt. Olen itse nähnyt simu harrastuksena, enkä uskoisi että saisin jotain aikaan jos joku tulisi kertomaan minulle, mitä pitäisi tehdä ja mitä ei, ja vielä missä järjestyksessä ja milloin pitää viimeistään olla valmis. Silloin ei voi enää puhua puhtaasta harrastuksesta. Tonin viestistä lause "joutuisin tekemään" kuvailee tätä asiaa erittäin hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie oon nyt siinä vaiheessa tämän savonlinna scenen kanssa, että olen saanut tehtyä ne aikasemmat rakennukset ja lisännyt yö tekstuuritkin. Pitäs tehä vielä Possen tornit ja K-maatalous vilja siilon sit se ois jo jonku näkönen scene. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Savonlinna löytyy nyt tuolta filelibarystä :)

Kiitokset Tonille hienosta työstä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi !

Toni, onko mulla jokin pielessä, kun itse linnan vieressä ei ole siltoja (Kyrönsalmi?)

Sillat ovat mielestäni noin niinkuin Laitaatsillassa ja loppuvat kesken.

Lisäksi linnasta lähtee harmaat juovat kohti valomastoa?

On kuitenkin ilo lentää jo näillä eväillä suosikki kaupungissani, kiitos maisemastasi.

Terv. Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmaan on ratkaisu ja se löytyy avsim.comista. Siinä tulee mukana kyrönsalmen silta, yksi rakennus lisää ja muita korjauksia. Avsim filelibary ei oo vielä vissii päivittynyt mutta käväset kattomassa välillä ni eiköhän löydy ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu uploadasin sinne Avsimiin vielä yhen patchin että otas vielä se ni sanon että eiköhä se sen jälkeen rokkaa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh samapa tuo, ei millään pahalla mutta on hieman hidasta täällä tää päivittyminen noitten uppimisten suhteen, kun on tuota porukkaa lomilla vielä. Joten avsimistä löytyy nyt tähän hätään ne tarpeelliset. ;) Nyt ois sit uploadattu tänne fsnordiciin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh samapa tuo, ei millään pahalla mutta on hieman hidasta täällä tää päivittyminen noitten uppimisten suhteen, kun on tuota porukkaa lomilla vielä. Joten avsimistä löytyy nyt tähän hätään ne tarpeelliset. ;) Nyt ois sit uploadattu tänne fsnordiciin.

Muuten hyvä scenery, mutta onko maanteiden ja rautateiden laittaminen Savonlinnan maisemaan kovin hankalaa? Avsimin päivitys lisäsi yhden sillan ja poisti yhden turhan viivan, mutta mitään teitä ei Savonlinnan alueella ole. Toive on että tiet laitettaisiin ja vielä niin että ne yhtyisivät tarkasti default-maanteihin ja rautateihin. Samoin kaikki tarvittavat sillat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minulla itselläni menee savonlinnan läpi Vt 14 ja rautatie menee suht oikeita reittejä. Ite en osaa käyttää Groun2k4 ohjelmaa, jolla voi lisätä niitä teitä yms. Joten niitten suhteen en osaa muuta sanoa. Toivottavasti se scene toimii muuten hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistutuksena muillekin maisemantekijöille:

Poistakaa ne turhat pspbrwse.jbf ja Thumbs.db -tiedostot niistä paketeista, kiitos.

Jaa että mennee ihan pilkun n***imiseks. Eipä muut oo vielä valittanu niistä ja mikäs pakko niihin on huomiota kiinnittää jos scene asentuu ja toimii. ;) Sitä paitsi ne voi aina poistaa itsekkin jos häiritsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään