Juho Hannukainen

AY1982 Puerto Platasta - aina myöhässä?

11 viestiä aiheessa

Kun noita laskeutuvia koneita on tullut seurailtua Ilmailulaitoksen sivuilta, niin on jäänyt ihmetyttämään, että miksi lomalento Puerto Platasta on AINA myöhässä. Tänään näytti tällaista:

 

08:40 Puerto Plata Bergen Laskeutunut 11:05

AY1982

 

Usein on aikataulun mukainen aika ollut 7:45, laskeuduttu on kymmenen yhdenstoista maissa. Samoin välilaskupaikka vaihtelee viikottain. Eilen se näkyi vielä olevan Arlanda, yöllä oli muuttunut Bergeniksi. Ilmeisesti olikin yllättävää vastatuulta tai jotain. Menolennoilla välilasku on kai aina ollut Reykjavik vai onko? Kellään syvällisempää tietoa asiasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Usein on aikataulun mukainen aika ollut 7:45, laskeuduttu on kymmenen yhdenstoista maissa. Samoin välilaskupaikka vaihtelee viikottain. Eilen se näkyi vielä olevan Arlanda, yöllä oli muuttunut Bergeniksi. Ilmeisesti olikin yllättävää vastatuulta tai jotain. Menolennoilla välilasku on kai aina ollut Reykjavik vai onko? Kellään syvällisempää tietoa asiasta?

 

Joskus on myös takaisin tullessa ollut välilaskupaikkana Gander Kanadassa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

 

Kerran pari kun se kone sinne on lähtenyt myöhässä niin se taitaa vähän sotkea aikatauluja aina jatkossakin --> myös aina tulevaisuudessa myöhässä.

 

Välilasku paikka aina vähän vaihtelee, Reykjavik, Gander, Shannon, Arlanda jne.

 

Kyllä se on ainakin kerran yhteen suuntaan menny non-stoppinakin (suuntaa en muista, joko Hel-Puerto Plata tai toisin päin ;) ...n.11tuntia... :D

 

-Foba-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä täytyny olla aika suotuisat tuulet tossa nonstop HEL-POP lennossa :o

 

Ja aika tyhjänä tuli tuo kone...

 

-Foba-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

757 on kone..

 

Myöhästymisen syy voisi tietysti myös olla, että menolento on ollut myöhässä ja miehistön lepoaika olisi jäänyt liian lyhyeksi, ja sitten pitää lähtöä viivästyttää ettei tule rikottua työaikamääräyksiä. Koska vastatuuli tuskin tuollaista monen tunnin viivytystä saa aikaiseksi? Tosin en tiedä onko tuo lento aina suunniteltu lennettäväksi ilman välilaskua, ja extra-tankkausvälilasku sitten aiheuttaisi tuon myöhästymisen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin en tiedä onko tuo lento aina suunniteltu lennettäväksi ilman välilaskua, ja extra-tankkausvälilasku sitten aiheuttaisi tuon myöhästymisen.

 

No ei kyllä tosiaan yli 11 h lentoa ole suunniteltu lennettäväksi 757:lla ilman välilaskua, jos useampaa kuin muutamaa matkustajaa yritetään Atlantin yli saada... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myöhästymisen syy voisi tietysti myös olla, että menolento on ollut myöhässä ja miehistön lepoaika olisi jäänyt liian lyhyeksi, ja sitten pitää lähtöä viivästyttää ettei tule rikottua työaikamääräyksiä. Koska vastatuuli tuskin tuollaista monen tunnin viivytystä saa aikaiseksi? Tosin en tiedä onko tuo lento aina suunniteltu lennettäväksi ilman välilaskua, ja extra-tankkausvälilasku sitten aiheuttaisi tuon myöhästymisen.

Eikö tätä lepoaika "säännöstä" voisi soveltaa hieman tämän kaltaisille lennoille? On tyhmää jos lento myöhästyy, joka kerta tämän lepoaika säännön takia. Sitten on eri asia jos tuo lepoaika ylittyy monella tunnilla, silloin se on ymmärrettävää :P Itse en tiedä tarkkoja tunti määriä, kertokoot ne joku muu :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

 

Kerran pari kun se kone sinne on lähtenyt myöhässä niin se taitaa vähän sotkea aikatauluja aina jatkossakin --> myös aina tulevaisuudessa myöhässä.

 

-Foba-

 

Mä kuulin kerran jutun että finski oli kerran myöhässä 60-luvulla, eikä ole saanut sitä vieläkään kiinni...

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään