Jani Salo

Oletko myöhästynyt ?

28 viestiä aiheessa

moi

Tälläinen tuli mieleen että onko koskaan käynyt niin hassusti että olet myöhästynyt reittilennolta ?

Itse en ole koskaan jäänyt rannalle ruikuttamaan, yleensä se kone on ollut myöhässä :P

vastaa vain rohkeasti ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä 2h, nimittäin Finnairin Toronton lennolta aikoinaan. Mutta, myöhästyminen johtui Finnairin virheestä ja siksipä saatiinkin ilmainen matka Frankin kautta AC:n 747:lla. Vielä lempipaikaltani vähän etusiiven takaa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä! Olin kerran Tukholmassa ja meillä oli proggigsen kuvaukset saatu justiin valmiiksi. Ajattelin sitten katsoa, että koskas se paluulento olikaan, kun muistelin että se oli joskus klo 19:10. Lipussa luki kuitenkin, että lähtö on klo 17:10. Ajattelin, että eihän tässä vieläkään mitään hätää ole, kohta voisi lähteä menemään kentälle, paljos se kello nyt onkaan? Mitäh? 17:00! Tuli hiukkasen kiire ja paniikki, mutta pari puhelinsoittoa ja sain lennon myöhäisemmälle vuorolle ilman mitään lisäkustannuksia.

Muutaman kerran on tullut muuten kiire EFHK:lla, kun on jättänyt aamulla lähtemisen niin viimetippaan. On muuten varsin stressaavaa, kun on kiire lentokoneeseen. Lähes poikkeuksetta kiireen syy on ollut itsessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen parikin kertaa.

Ensimmäinen kerta oli joskus vuonna 1994, kun koko perhe myöhästyttiin jatkolennolta Ivaloon. Lähtö Iraklionista myöhästyi noin neljä tuntia emmekä ehtineet kotimaan koneeseen. Korvauksena Finnair majoitti meidät Hotel Intercontinentaliin ja seuraavana päivänä lensimme kotiin.

Toinen kerta oli, kun olin tulossa kaverin luota Turusta Helsinkiin VR:n surullisen kuuluisalla Pendolinolla, ja lennon Ivaloon oli tarkoitus lähteä joskus yhden maissa päivällä. Jossain Siuntion kohdalla juna alkoi sitten temppuilla; pysähteli välillä ja välillä mateli etanan vauhtia. Minä siinä kelloa vilkuilemaan ja kaverille, joka oli samalle lennolle tulossa, soittelemaan, että saatan myöhästyä lennolta. Vieressäni istunut kanssamatkustaja sanoi, että jos olen Hki-Vantaalle menossa ja on kiire, niin kantsii ottaa taksi Espoosta. Jäin sitten Espoossa pois ja aloin metsästää taksia, mutta tuloksetta. Soitin kaverille ja sanoin, että en ehdi kentälle ajoissa.

Päästyäni rautatieasemalle marssin VR:n pakeille reklamoimaan asiasta ja VR korvasi menetetyn lennon ja Espoo-Hki junalipun. Seuraavana päivänä sitten lensin Ivaloon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutaman kerran on tullut muuten kiire EFHK:lla, kun on jättänyt aamulla lähtemisen niin viimetippaan. On muuten varsin stressaavaa, kun on kiire lentokoneeseen. Lähes poikkeuksetta kiireen syy on ollut itsessä.

Vantaalla en ole myöhästynyt koneesta mutta aamulla on sinänsä hassua, että jos menet sen pari tuntia ennen, pääset yleensä heti check-in:istä läpi ja sitten palloilet terminaalin puolella sen puolitoista tuntia :) Mutta jos ajattelet "optimoida" ja mennäkin vain tuntia ennen (jotta siis aiemman kokemuksen mukaan olisi sitten kivat puoli tuntia aikaa terminaalissa odotella) - niinä kertoina yleensä on sitten sattunut samaan aikaan Tokion tms koneen kanssa ja lähtöaula on täynnä japanilaisia tms.. Ja japanilaisten kanssa ei etuilla, ne on siinä hiukan kokeneempia ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sitten sattunut samaan aikaan Tokion tms koneen kanssa ja lähtöaula on täynnä japanilaisia tms.. Ja japanilaisten kanssa ei etuilla, ne on siinä hiukan kokeneempia ;D

Totta. ;D Harvoin saa japanilaisia vieraita hämmästelemään teknologiaa Suomessa, mutta kilometrin pituisen check-in-jonon ohittaminen 30 sekunnissa Finnairin self service check-in -automaattia käyttäen sai kyllä suun loksahtamaan auki... :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran oli tosi lähellä. Se kyllä menee osittain Finnairin lipunmyynnin piikkiin, kun myivät minulle stand by -lipun vielä puoli tuntia ennen koneen lähtöaikaa. (Perässä tulleelle kaverille enää eivät.) Kaiken lisäksi Helsinki-Vantaalla oli silloin remontti käynnissä, jolloin kotimaan matkustajatkin joutuivat menemään porteille ulkomaanterminaalin kautta. Pientä paniikkia iski, kun asemalla jo kuuluttelivat matkustaja Kolehmaista saapumaan välittömästi portille. Juoksujalkaa siinä sitten etenin armeijan vehkeet päällä aseman halki. Porukka asemalla, varsinkin japanilaiset tuijotti melko pitkään. ;D Matkatavarat tosin eivät ehtineet koneeseen. Ne tulivat sitten seuraavalla lennolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Kerran Oulu-Helsinki lennolla kone myöjästyi n. 10 minuuttia, joten ei ollut onneksi paha, muita myöhästymisiä en sitte muistakkaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikinä en ole myöhästynyt niin reitti- kuin lomalennollakaan. Ollaan aina puoltatuntia ennen kuin tarvitsisi, jotta ehtii bongata koneita ja käydä ostoksilla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeksi eilen myöhästyi Aero(flot) Oy:n lennolta klo 16.30 Jyväskylään. Asiaan löytyi ratkaisu Malmilta; liityin salamannopeasti maineikkaaseen ilmailuyhteisöön ja lensin kotiin Lancella. Ja aamulla takaisin.

Peter

PS. Nyt se Sandel on myös sitten konfattu toimimaan niinkuin pitää. Paljon oli asiaa piilossa katseilta.

Tosin se GPS 155XL ei ole kelpuutettu lähestymisiin kuten 430/530 mutta kyllä EFIS nyt näyttää sentään ilmatilarajat, lentopaikat, reitin jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole. Viihdyn lentoasemilla, joten menen yleensä hyvissä ajoin katselemaan rakennuksia ja lentokoneita. Vaimon kanssa matkustaessa kentälle meno tuppaa jäämään vähän viimetippaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kerran kun olin laittanut herätyksen niin, että olin kentällä vasta koneen lähtöaikaan ja känny oli kiinni. Meni muuten lento peruutukseen, kun perämies ei halunnut yksin lähteä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lapsena kävi niin, että viivästytettiin charteria Italiaan. Oltiin jo vanhempieni kanssa airside-puolella, kun keksin kysyä kummanko passiin mut oli merkitty. Siinä tutkiessa todettiin, ettei kummankaan. ::) Siitä sitten lähdettiin lentoaseman poliisille juttelemaan, josko saataisiin jostain nopeasti mulle passi. Polliisit oli ihmeissään, miten olin voinut päästä passintarkastuksen läpi ilman passia...

Lopulta ne kirjotti mun tiedot faijan passiin ja leiman perään. Ja sitten kiireen vilkkaa privaattiautokuljetuksella ulkoständille ja noloina koneeseen kaikkien odotellessa. Hyvä, että oli chartteri, tuskin olis muuten odotellut.

Niin ja oli kaiketi ihan jees, että tuli kotimaassa havahduttua tuohon. Olis voinu Italian päässä olla enemmän selittämistä kuka ja mistä minä olen tulossa.

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- niinä kertoina yleensä on sitten sattunut samaan aikaan Tokion tms koneen kanssa

Pisti vaan silmään että tuskin aamulla ainakaan isompaa ruuhkaa Tokiolaisesta syntyy, kone kun lähtee vasta joskus 17-18 aikoihin. Muuten en ole omasta syystä myöhästynyt mutta pari kertaa on SAS:sin vehkeet hajonneet ja olen odottanut kerran tunnin Arlandassa seuraavaa Oslon vuoroa ja toisen kerran Köpiksessä pari tuntia Arlandan vuoroa ja sitten päästiin Finskillä Tukholmasta Turkuun tunnin päästä eikä tarvinnut odottaa SAS:ia 3 tuntia yömyöhään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa taannoin tuli vähän todella kiirus lähtö, huono sää ja kaikkea. Kaverin kanssa kiidettiin kolmostietä kohti lentokenttää ja matkan aikana kapteeni soitteli jo kännykään että missäpäin ootte tulossa että tarttis jo käynnistellä. Kun lopulta oltiin kentällä, toinen moottori kävi ja toista käynnisteltiin, auto platan kautta halliin koneen tilalle ja taivaalle. Tulipa napattua määränpäässä tornista itse aiheutettu DLA-sähke talteen.

Tampereella lähtöselvitin itseni kertaalleen noin 20 sekunnissa kun jätin lompakon himaan Ikaalisiin, eikun Pitkänniemen sillalla ympäri ja takasin - Micra huusi hoosiannaa. Auto parkkiin klo 08.22 (lähtöaika 08.20) ja suoraan kaikkine tavaroine portille (onneksi hokasin tyhjätä taskut ja muut autossa niin ei turvatarkastuksessa (!!!) jääty jumiin). Lähdettiin samantien. Kiitos vaan kipparille ja förstille... =)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tässä myöhästytty olla, mutta ei ollut kovinkaan kaukana. Oltiin aikanaan matkalla Unkariin, ja ulkomaan terminaalissa istuttiin kaffella. Kyselin isäukolta moneen kertaan, että eikö meidän pitäisi jo mennä? "Ei, tässä on vielä paljon aikaa jäljellä". Sitten jossain vaiheessa kentän kaiutinjärjestelmästä kuulutettiinkin Purmolan poppoota portille. Ja siinä sitten sykittiin aika vauhdilla, ei oltu ihan vieressä kuitenkaan ;D

Hieman myöhässä lähdettiin, ja saatiin koneessa muutama mulkaisu kun käveltiin paikoille ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastasin, että en ole myöhästynyt, mutta muistin juuri äsken notta kylläpäs olenkin. Ne harvat kerrat, kun koneella olen matkustellut, niin onpahan tullut myöhästyttyä.

Tämä tapahtui, kun piti joskus 90-luvun alussa lähteä Kreetalle tai Cran Kanarialle. Koneeseen oli tullut moottorivika, joten koko reissuryhmä kuljetettiin Kehä 3:n varrella sijaitsevaan Cumulus hotelliin. Cumulus hotellin alakerrassa oli ravintola, jossa meille kymmenille matkalaisille tarjoiltiin ruokaa ja juomaa. Siellä tuli muutama tunti vietettyä kunnes illalla bussi tuli hakemaan meitä lentokentälle. Mutsi meni tietysti pahaan aikaa vessaan ja kaikki ehti lähteä sillä aikaa.

No sitten hotellin respaan ja tilattiin vain meidän perheelle oma pieni bussi, jolla meidät kuljetettiin terminaalille. :P Mutta eipä siinä nyt mitään myöhästymistä varsinaiselta lennolta tapahtunut oli vain hauska muistella. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran myöhästyin Finnairin paluulennolta vajaan viikon

verran eli pankaapas "paremmaksi" ;)

Siinä vaiheessa kun tuli lipuista tarkastettua paluulennon

ajankohta huomasinkin että lento oli tosiaan mennyt

jo ajat sitten.

Äkkiä sitten soittelemaan toiselta puolelta maapalloa

Suomeen Finnairin aspaan jossa ystävällinen täti

ymmärsi tilanteen ja bookkasi uuden lennon sille

ajankohdalle jolloin alunperinkin oli tarkoitus palata.

Eikä maksanut mitään :D

Egyptissä taas kerran oli pakko mennä vessaan.

Ei mitään tietoa vielä boardingin alkamisesta ja

montaa minuuttia en vessassa ollut.

Kun tulin takaisin lähtöaulaan oli se täysin tyhjä,

ei ketään missään. Kenttäkin näytti autiolta eikä

koneen konetta näkösällä.

No jostain kuitenkin tuli hemmo paikalle joka

heitti meikäläisen bussilla Lotus Airin Bussille jossa

juuri viimeiset matkalaiset oli menossa koneeseen.

Kerran taas pakettimatkalla ollessa matkatoimisto

oli unohtanut tilata bussin heittämään

parisenkymmentä henkeä kentälle.

Jossain vaiheessa hotellin edessä odotellessa alkoi

tuntua että kaikki ei ole kunnossa ja soitin matkan-

järjestäjän toimistolle josta alettiin järkätä kuljetusta.

Bussi tuli lopulta ja ryhmämme sai kentällä turvatarkastuksen

ja passintarkastuksen jälkeen kävellä suoraan koneeseen

jonne juuri viimeiset (ennen meitä) oli menossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerroppa lisää! ;D

Myöhästytin BA:n lentoa 2 kertaa saman matkan aikana n. ½ tuntia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole myöhästynyt, mutta vähältä piti viime talvena Hurghadassa. Paimensin kumppanini viimeisestä turvatarkastuksesta heti kun mahdollista ja pientä käsikähmää venäläisten turistien kanssa käyden. Pääsimme koneeseen ja sitten odottelimmekin kolme varttia viimeisiä kymmenkuntaa, jotka olivat juuttuneet venäläisten taakse.

Egypti muuten on ihan oma lukunsa turvatarkastusten ja rajamuodollisuuksien suhteen eurooppalaisiin käytäntöihin tottuneelle.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Egypti muuten on ihan oma lukunsa turvatarkastusten ja rajamuodollisuuksien suhteen eurooppalaisiin käytäntöihin tottuneelle.

Jaana

Mitäs ihmeellistä siellä oli?

Muutaman kerran olen Egyptissä käynyt

mutten mitään erikoista huomannut.

Toista oli Dabolimin sotilaskentältä lähtö Intian Goassa.

Melkeinpä 5m välein jonossa joku tuli kyselemään papereita

ja otti aiemmin annetun lappusen pois ja antoi uuden tilalle

joka piti esittää seuraavalle tarkastajalle.

Lopulta Finnairin 757:ssa odoteltiin reilun pari tuntia

kun laukut purettiin vielä kentälle ja laskettiin yksitellen.

Maahan meno sujui kaikilta muilta yhtä hankalasti mutta

minulta taas erittäin nopsaan,

Tiedä sitten johtuiko siitä että minulla oli oma henk.koht.

viisumi ja muilla taisi olla ryhmäviisumi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään