Jari Kähkönen

Monitorisi/näyttökorttisi resoluutio?

60 viestiä aiheessa

1600x1200 ykköstöllössä ja 1024x768 aputöllössä. Tekstin kokoa ei tosiaan kannata kasvattaa resoluutiota huonontamalla. Windowsin näyttöasetuksista voi ruuvata fontteja isommalle, jos ei normaalikokoisia näe.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1600x1200, mutta ei mulla selain ole ikinä koko ruudun levyisenä.

Hommassahan on se, että kun sitä resoluutiota on, ei sitä ole pakko ajaa kaikkea fullscreeninä. Mä ajan usein kahta selainta vierekkäin, tai jotain muuta softaa siinä sivussa. Tässä on oikeasti ihan toinenkin ongelma kuin se, mahtuuko kuvat ruudulle kunnolla. Mä ainakin tykkään lukea foorumia kapeana koska koko ruudun levyisten tekstikappaleiden lukeminen on tosi rasittavaa, siksi sanomalehdissäkin on kapeat palstat.

Ja jos kuva ei ole hyvä 800 pikseliä leveänä, ei se maagisesti siitä parane 1024 pikseliseksi kasvattamalla. Toki jotkut paneelikuvat ym. on vähän eri juttu, joskus on kiva nähdä tarkemminkin, mutta sitten voi postata thumbnailin tai linkin josta pääsee klikkaamalla isompaan kuvaan.

Tekstin takia kannatan kapeita kuvia, koska kuvista kuitenkin myös keskustellaan, ja se yksikin kuva sotkee koko threadin palstanleveyden.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1152x864 reso on tällä hetkellä työpöydällä käytössä.

Maksimi näyttää olevan 1280x1024.

FS2004:ssa käytän resona 1280x1024x32.

edit: ja näyttö on 17" Belinea.

jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs tuo, kun resoa nostamalla koko windows kutistui, eli ruudun reunoille jäi vain mustat raidat..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs tuo, kun resoa nostamalla koko windows kutistui, eli ruudun reunoille jäi vain mustat raidat..?

Monitorin säädöistä kiinni. Monitori muistaa säädöt kullöekin resoluutiolle ja virkistystaajuudelle erikseen, joten se on myös säädettävä kullekin erikseen. Kuvan koko ja asemointi vaaka- ja pystysuuntaan ensin kohdalleen ja sitten vääristymien ja vinouden korjaukset kohdalleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on 17 tuuman kuvaputki ja reso 1152 X 864. Ei löytynyt sellaista äänestyksessä.

Sama :(

Kuitenkin tuossa pollissa on 16 vaihtoehtoa ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1400x1050 läppärissä ja apu-LCD:llä vaatimattomat 1280x1024.

[ Attachment removed / expired ]

Kotikoneissa pääasiassa 1280x1024 (19") tai 1024x768 (15")

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä ainakin tykkään lukea foorumia kapeana koska koko ruudun levyisten tekstikappaleiden lukeminen on tosi rasittavaa, siksi sanomalehdissäkin on kapeat palstat.

//Tuomas

Niin ja myös siksi, jotta tekstiä olisi helpompi muokata, esimerkiksi poistamalla kokonaan jokin kappale.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väliaikatietona näyttäs, että ~ 70%:lla foorumin käyttäjistä on käytössä reso 1280x960 tai parempi. Tuon tuloksen perusteella ei ole kovinkaan perusteltua vaatia tuota 800x600 sääntöä ilmailuvalokuvien puolella enää... ja niitä tredejähän ei ole pakko aukoa/katsoa, jos vaikka 1024-reso häiritsee. Tilanviemisen näkökulmasta (jos siis käyttää FSN:n omaa palvelua) asia on toki varmaan vähän toinen.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai kukaan kunnon resoluutiolla pidä selainta koko ruudun kokoisena? Sama vika kuin liian isojen kuvien kanssa, kettumaista lukea niin pitkiä rivejä. 800 on hyvä maksimileveys kuvalle. Pienempikin voisi olla, mutta ei missään nimessä isompi.

Isoihin kuviin voi laittaa linkin. Saa sitten katsoja itse valita, lataako sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väliaikatietona näyttäs, että ~ 70%:lla foorumin käyttäjistä on käytössä reso 1280x960 tai parempi. Tuon tuloksen perusteella ei ole kovinkaan perusteltua vaatia tuota 800x600 sääntöä ilmailuvalokuvien puolella enää... ja niitä tredejähän ei ole pakko aukoa/katsoa, jos vaikka 1024-reso häiritsee. Tilanviemisen näkökulmasta (jos siis käyttää FSN:n omaa palvelua) asia on toki varmaan vähän toinen.

Tero

Niin, poljetaan taas tuo 30% maanrakoon, mitäs käyttävät paskoja näyttöjä... :P Ei silloinkaan ole pakko katsoa, jos tuo pieni reso häiritsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, onhan aika monella tosiaan suurempi resoluutio jo kuin 1024*768, mutta tosiaan on monella muulla pienempikin monitori eli siis käytännössä joka kolmanneksella...

Kiloreso on kuitenkin edelleen niin yleinen resoluutio litteissä näytöissä sekä läppäreissä eli jatketaan vaan nykyisillä ohjeistuksilla ja säännöillä. Tosiaan kuten mainittu aikaisemminkin, foorumisofta tulee päivittymään hamassa tulevaisuudessa joten katsotaan asiaa sen yhteydessä tarkemmin.

-t-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, poljetaan taas tuo 30% maanrakoon, mitäs käyttävät paskoja näyttöjä... :P Ei silloinkaan ole pakko katsoa, jos tuo pieni reso häiritsee.

Jussi, mulla on sentäs peruste tuolle muutokselle... 70% vs. 30%. Maanrakoon ei varmaan olla ketään polkemassa.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jussi, mulla on sentäs peruste tuolle muutokselle... 70% vs. 30%. Maanrakoon ei varmaan olla ketään polkemassa.

Tero

Juu, mutta sitten pitäisi taas tehdä seuraava polli, jossa kysytään, kuinka moni lukee forumia tuon laitaframen kanssa ja kuinka moni ilman. Veikkaan, että aika suuri osa lukee forumia silleen, että tuo sivupalkki on tuossa laidassa, ja silloin ei 1280 resoluutiollakaan 1024Xxxx kuva mahdu ruutuun ilman, että pitää scrollata sivusuunnassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten Esa sanoikin. Ihtelläkin on se vaivainen 1280x<jotain> pojoa näytössä ja empä muista millon olisin käyttäny selainta siten että se olisi kokoruudun kokoinen. Ainoat harvat kerrat on kun itse herra Partanen käväsee kylässä ja nayttää jotain. Sitten saa ihte pistellä ikkunoita käsin pienemmäksi.

Ja etukäteen vastalauseeksi että siitä muka ei mitään näkisi. Sitä kun on ikkunoitua systeemiä käyttänyt pian 20 vuotta, niin tottunut siihen että ikkunoita on nimenomaan päällekkäin ja osa näkyy alta, joten voi seurata toisenkin ikkunan tapahtumia jne. Se vain on iskostunut selkärankaan käyttää juuri tällätavoin ikkunoitua systeemiä hyväkseen.

Nyt kun tähän 1085 pojoa leveään selainikkunaan (on tarkastettu pistemäärä) pistää 1024 pikselisen kuvan niin ei kiitos. Ikävä kyllä.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään