702 viestiä aiheessa

Tämän tavarajunan numero jäi täysin arvoitukseksi...19.2 ohitti Kuivasjärven puoli yhden aikoihin.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites muuten on, onko täällä henkilöitä jotka hakivat VR:lle viime haussa veturinkuljettajakoulutukseen. Kaverini vaan on niin malttamaton että haluaisi tietää onko jo kutsuttu psyko-testeihin ? Haastattelussa se on jo käynyt.

Itse muuten aikanaan hain, kahlasin kahdet haastattelut ja psyko-testit, ja minut jopa valittiin mutta lentokenttä oli liian vaikea jättää, henkilö joka mulle soitti ja onnitteli ei oikein tahtonut uskoa että kieltäydyn  8)

Niin ja eihän se juna ilmaan nouse vaikka nopeutta on ja pitkä kiitorata (kirjaimellisesti) on edessä  :)

Moro

Tänä vuonna pistin minä kuponkia VR:le. Haku päättyi tuossa 24.2. ja tässä odotellaan hermoillen notta tuleeko sieltä paluupostia tai yhteydenottoa.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen tarttui muistikortille kun kävin viime viikolla kuvailemassa.

 

VR talvimaisemassa:

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomasiko joku muu kaksi viikoa takaperin Etelä-Suomen Sanomissa jonkun diplomi-inssin jutun VR:n junahankinnoista liittyen pendolinoihin ja niiden toimivuuteen. Kaveri otti hasukan maininnan vuosikymmenten takaa ranskalaisten Alsthomin dieselvetureista ja niiden hankinnasta.

 

Kun sopimuspaperit oli laadittu, tehtaan edustaja kysyi silloiselta VR:n tekniseltä johtajalta, haluaako VR lisätä sopimukseen vielä jotain. Mies oli vaatimaton ja totesi, että ei mitään ihmeellistä. Kunhan saisi vain huomautuksen (johonkin tähän tapaan:), että maailman suurin junanvalmistaja Ahsthom lupaa toimittaa veturit siten,e ttä niiden valmistuksessa on huomioitu Suomen ympäristöolosuhteet sekä rautateiden kunto. Kysienen lause tuli vuosien aikan maksamaan miljoonia valmistajalle, koska sarjan ensimmäiset hajosivat heti alussa. Lause oli korvaamaton, koska takuukorjaukset ja muutostyöt kehittelyineen lankesivat valmistajalle. Heidän edustaja aikanaa totesikin urakan osalta, että "emme ikinä uskoneet Suomessa liikuttavan junilla kynnöspelloissa."

 

Kirjoittaja harmitteli, että VR:llä ei oltu yhtä taitavia Pendolinojen kohdalla, koska VR on itse saanut kärsiä nykyisten junahankintojensa virheistä ja kustannuksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähemmäs 40 vaunua tuossa oli, ei aivan mahtunut kuvaan kaikki...

 

Ei taida tuollainen letka mahtua millekään väistöraiteelle odottamaan vastaantulijaa! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi junakuva tarttui Riikasta, kun tavarajuna ylitti kuvassa näkyvän sillan. Tässäkin junassa oli yli 30 vaunua ja veturit olivat jo ylittäneet sillan, kun viimeiset vaunut vasta tekivät tuloaan sillalle.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei taida tuollainen letka mahtua millekään väistöraiteelle odottamaan vastaantulijaa! :)

Ilmeisesti ei mahtunut, IC53:ta metsästin ja tuon piti kohdata se kilsan päässä tuosta mutta tunnin odottelun jälkeen ei 53:ta näkynyt...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei taida tuollainen letka mahtua millekään väistöraiteelle odottamaan vastaantulijaa! :)

 

40 vaunua a 14 metriä tekee vasta 560 metriä, joka menee vielä melkein mille tahansa pääradan kohtauspaikalle ongelmitta :) Tällaisia kohtauspaikkoja on esimerkiksi Tampereen ja Seinäjoen välillä tasaisesti 10 kilometrin välein. Pisimmät tavarajunat Suomessa ovat luokkaa 800 metriä ja 5600 tonnia jolloin vaunuja on noin 70 kappaletta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Pisimmät tavarajunat Suomessa ovat luokkaa 800 metriä ja 5600 tonnia jolloin vaunuja on noin 70 kappaletta
Millä rataosalla sitten näin pitkä juna todennäköisimmin olisi bongattavissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä rataosalla sitten näin pitkä juna todennäköisimmin olisi bongattavissa?

Olisiko kyseessä Venäjältä tulevat malmijunat. Vartiuksessa on junabongareitten pyhiinvaelluspaikka, mäki jossa nämä junat kulkevat lähes kävelyvauhtia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tulee muutamia,mitä matkalla tuli otettua.En kovinkaan monesti päässyt ulos kuvaamaan vaan piti ottaa ikkunaa vasten tiukoista vaihtoaikatauluista johtuen.

 

[ attachment removed ]

 

Mikä ratapiha?

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Mikä entinen asema?

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkoos nää pienestä "punaisesta" kaupungista perämeren rannalta? Siis sieltä sellurahojen tuoksuista? ;)

 

Joo nuo kaks viimeistä on,Pekalla näyttää tietoa olevan kummatkin oikein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autonkuljetusvaunu näyttäisi olevan Oulussa. Asemarakennukseksi ehdottaisin Murtomäkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jounin kuvista 2 ja 7 on Joensuusta?

 

Joo tarkemmin kun katsoo niin varsinkin tuo 7 kuva muistuttaa identtisesti Joensuuta mutta kummatkin on otettu Iisalmesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään