Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Kiva kone. Ai että kun ois kiva matkustaa tollasella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Niin, silloin aikoinaan, kun 747 silloisena suurimpana matkustajakoneena teki ensilentonsa ja tuli markkinoille, tällaisia teknisiä live-lähetysmahdollisuuksia ei ollut. Eikä Boeing taida 787:n ensilennosta saada aikaan vastaavan kokoluokan hulinaa. Se kun ei ole "maailman suurin"... Jotain vastaavaa kyllä Boeingkin sitten aikanaan yrittää, sehän lienee selvä. Katsotaan nyt sitten vain, kumpi menee paremmin kaupaksi. Off-topic: Miksi ei An-124:stä tai An-225:stä ole tullut matkustajaversioita? Kysynpä, kun en tiedä enkä ole tullut ennen ajatelleeksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Ja MTV3:n uutiset uutisoi, että maailman suurin lentokone ensilennollaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Tv kahden kuuden uutisissa ei mainittu sanallakaan koko tapauksesta. mad mad mad Mutta kuinkas moni tällä sivustolla on tehnyt jotain konkreettista A380:n eteen? 8) Meillä tehtiin spoilereiden laminoinnissa käytettävä iso autoklaavi halliin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Mutta kuinkas moni tällä sivustolla on tehnyt jotain konkreettista A380:n eteen? 8) Maksoin veroja valtiolle, jotka konkretisoituivat EU-tukiaisiksi ja mahdollistivat pieniriskisen lainan Airbusille Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Ja MTV3:n uutiset uutisoi, että maailman suurin lentokone ensilennollaan no voi sun.... taas kertoo minkä tasoinen ilmailutietämys on suomalaisissa medioissa Eikös se suurin ole kuitenkin Ukrainalainen Antonov AN-225 edit: ja www.avsim.com uutisoi: The Airbus A380, the world's biggest airliner :P Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 no voi sun.... taas kertoo minkä tasoinen ilmailutietämys on suomalaisissa medioissa Eikös se suurin ole kuitenkin Ukrainalainen Antonov AN-225 Jani jep Mailman suurin MATKUSTAJA lentokone on A380 ja mailman suurin LENTOKONE on Antonov AN-225 http://www.airliners.net/open.file/813241/M/ Tällänenkin sillä on ollut katolla joskus http://www.airliners.net/open.file/802459/M/ ja jos 1 kuvasta ei selvinnyt koko niin tästä selviää http://www.airliners.net/open.file/792860/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Ei ne sitä koko rahtiovea aio "räjäyttää", vaan siinä rahtiovessa olevan pienemmän emergency exitin, joka löytyy vain tuosta ekasta prototyypistä: http://www.airliners.net/open.file/811519/L/ Ja kait se tietty parempi keino on yrittää selvitä hengissä hyppäämällä, kuin mennä koneen mukana tonttiin? Kyllä se hyppyvalmius ja -luukku oli siellä suunnitelmissa jo alusta alkaen. Taitaapa olla kaikkissa nykyajan (ja kai entisajankin?) koelennoissa. Surullisen kuuluisaa englantilaisten ylpeyttä, Cometiakin kun testattiin niiden selittämättömien putoilujen jälkeen, niin niilä testaajilla oli varjot. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Eikös kaikkien aikojen suurin lentokone ole kuitenkin "spruce goose"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Eikös kaikkien aikojen suurin lentokone ole kuitenkin "spruce goose"? eihän se enään lennä.... vai "lensikö" koskaan oikeasti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Eikös kaikkien aikojen suurin lentokone ole kuitenkin "spruce goose"? Tuota An225 taitaa olla kaikista pisin.Kärkiväliltään suurin taitaa olla Hughes HK1 Flying Boat. EDIT tuossa keseinen kone http://files.fsnordic.net/files/zip/Aircraft/HUGHES_HK1.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Mutta lensi kuitenkin. Ja olihan An225 useita vuosia pahuuden hallussa lentokelvottomana, kunnes sitä alettiin restauroimaan. Mutta eiköhän tämä tästä. Konehan on museoitu ja se siitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Mutta lensi kuitenkin. Ja olihan An225 useita vuosia pahuuden hallussa lentokelvottomana, kunnes sitä alettiin restauroimaan. Jep.AN225 on muuten tehty vaan 2kpl. Toisesta en tiedä missä mahtaa olla nyt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Jep.AN225 on muuten tehty vaan 2kpl. Toisesta en tiedä missä mahtaa olla nyt? Toinen on rakenteilla: http://www.airliners.net/open.file/699985/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Muistaakseni toinen an-225 on tarkoitus läjätä lentokuntoon kohtapuoliin. Aika pitkälle kasassa taitaa ollakin tällähetkellä, mutta vaiheessa kuitenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Jotain pientä ongelmaa laskussa? Olin katsovinani ettei tätä ole vielä täällä kerrottu, eli ilmatilaa tarvittiin hetkeksi pelastushelikopterin käyttöön joten A380 joutui hetken aikaa pyörimään ympyrää kaupungin ulkopuolella. Tällaisen käsityksen sain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Vielä noista pelastautumisjutuista... Eikös nuo kypärät voisi olla myös koneen "rakenteellisia puutoksia" varten eli alkaa seinät (vai laipat tai mitälie) pettämään ? Voisi kuvitella että testipiloteilla tulee muutakin eteen kuin pelkkä maahansyöksy, tulipalo? Ei kai noi asut pelkkää kangasta ole, käsitelty jonkinmoista tulta vastaan? Siinä oli kysymyksiä, seuraavat 17 sivua sitten vastauksia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Jutuissa sanotaan, että pakomahdollisuus on "company policy". Johtuupi varmaan siitä, että 1994 ei käynyt ihan yhtä hyvin... Tulipa mieleen kysyä, onko palstalla sellaisia, jotka ovat nähneet jonkin muun lentokonetyypin ensilennon livenä? Saattaapihan niitä olla vaikka koelentäjiä, Vinka, RediGo, PIK jotain tjsp. Käsi ylös, jos henkilöitä löytyy. Itse en ole ennen minkään tyypin ensilentoa nähnyt. Onko tuosta 1994 A330 onnettomuudesta jossain lisää tietoa ? Tero Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Onko tuosta 1994 A330 onnettomuudesta jossain lisää tietoa ? Jos ranska taipuu, niin kyllä. -m Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Onko tuosta 1994 A330 onnettomuudesta jossain lisää tietoa ? http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19940630-0 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Vielä noista pelastautumisjutuista... Voisi kuvitella että testipiloteilla tulee muutakin eteen kuin pelkkä maahansyöksy, tulipalo? Ei kai noi asut pelkkää kangasta ole, käsitelty jonkinmoista tulta vastaan? Itse mutuilen, että nuo asut ovat todennäköisesti tulenkestäviä ja kypärät sitä varten, että jos kone sattuu menemään noustessa/ laskeutuessa kiitotien yli, niin eivät katosta tippuvat paneelit kolahda päähän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2005 Onhan se melkonen kolossi. Eiköhän tilata yksi foorumilaisten kimppakoneeksi, äkkiseltään mtv3:n hinta-arvion mukaan laskettuna kustannuksia tulee pikkusta vaille 80000 euroa per nuppi. Siis jos kaikki foorumille rekisteröityneet osallistuu ja tietysti valitaan tuon kalleimman varustuksen mukaan. http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2005/04/364120 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2005 Siis aivan uskomatonta kädetystä tuolla A330 lennolla noilta lentäjiltä. Kun luki tuota aviation safetyn lyhyttä raporttia, niin nousi karvat pystyyn... Kristian, tuo bussin metsään krässääminen ei muuten johtunut autopilotista, vaan se oli lentäjän virhe myöskin. Spoolasivat tehot liian myöhään, ja ajoivat liian alas. Yksinkertaisesti kämmäsivät. Se, että bussin autokaasu/autopilotti olisi kädettänyt tuossa on urbaani legenda. Tero Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2005 Olin katsovinani ettei tätä ole vielä täällä kerrottu, eli ilmatilaa tarvittiin hetkeksi pelastushelikopterin käyttöön joten A380 joutui hetken aikaa pyörimään ympyrää kaupungin ulkopuolella. Tällaisen käsityksen sain. Joo, eli lasku hieman myöhästyi tuon takia. Joutui odottamaan vuoroaan paikallisen sairaalan lähistöllä. Näin kertoi ainakin BBC. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2005 Miten tarkasti nykyisin pystytään laskemaan koneen suoritusarvot jo pöydällä? Jos otetaan esimerkiksi A380:n lähestymisnopeus, niin kuinka paljon laskettuun optiminopeuteen lisättiin varmuuden vuoksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla