Lauri Matikainen

Miten otan yhteyttä VATSIMissa?

3 viestiä aiheessa

Luvassa kymysysrankkasadetta:

Oletetaan että lähden Helsinki-Vantaan jostain portista. Mitä ensiksi pitää siis tehdä lähtövalmistelujen jälkeen? Pyytää lähtölupa? Mistä? Mihin "numeroon" otan yhteyttä?

Niin ja miten se yhteyden ottaminen tapahtuu. Avaanko siis radion? Mihin kohtaan laitan sen "numeron?" Siihen ei siis tarvitse enempää kuin sen numeron laittaminen ja sen jälkeen alan kuulla ohjeita?

Merkatkaahan tähän mihin se numero laitetaan niin eipähän jää epäselvyyksiä :P

[ Attachment removed / expired ]

Niin ja mihin se Squawk Code jonka ATC välillä antaa, pitää laittaa? Mihin sitä edes tarvittee?

Ja sitten vielä mykysys että jos pistää pauselle VATSIMissa niin onko se vain minulle pause eli muut lähellä olevat koneet jatkavat menoaan ihan normaalisti? Näkevätkö ne minut silloin vain pysähtyneenä?

Ja pystyykö joku laittamaan linkin johonkin VATSIMin FAQiin jos se yhtään selkeyttäisi.. kun en ite löydä vaikka kyllä siellä semmonen taisi olla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matti Kemppaisen antama linkki on todella hyvä aloittejan paikka. Kunhan kaikki lukee huolella läpi ja vastaa oikein kysymyksiin niin ei pitäisi olla kauhean paljon asioita joita tarvitsee.

Sitten vain lentämään ja oppimaan lisää niin minä ainakin olen tämän homman kokenut.

jukka

ps. kannattaa printata talteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään