Guest philes

Eka VATSIM.

17 viestiä aiheessa

Eka VATSIM lento oli eilen, ja meni oikeastaan ihan reisilleen.. :>

 

Hurjat paineet oli, alussa ihan hyvin, kun lähdinkin tyhjältä kentältä EFKY, mut sitten kun olin porvoon kohdalla, niin aloin jo ihan paineessa suunnittelemaan tota yhteydenottoa Helsinkiin laskeutumista varten.. Noh, siinä sitten unohtui muutama juttu ekasta yhteydenotosta, jne. Ja ensimmäinen yhteys menikin vahingossa Tampereelle.. ^_^

 

Mutta loppujenlopuksi hyvin siitä selvittiin.. :>

 

Oliskohan ollu Häkkisen Joonas siinä APP-tuolissa auttamassa.. :> Kiitoksia!

 

Kohta lähdetään ruuhkauttamaan oikein kunnolla noita kenttiä.. :D

 

 

HOX, kiinnostaisko ketään lähtä ohjaamaan jotaa newbie-lentoo jossain, vaikka Maarianhaminan ympärillä?? Mennään pari rundii kenttää ympäri, että saa noi radiofraseologiat rutiiniks.. :> Olis kiva saada vähän varmuutta tähän juttuun.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eka VATSIM lento oli eilen, ja meni oikeastaan ihan reisilleen.. :>

 

Hurjat paineet oli, alussa ihan hyvin, kun lähdinkin tyhjältä kentältä EFKY, mut sitten kun olin porvoon kohdalla, niin aloin jo ihan paineessa suunnittelemaan tota yhteydenottoa Helsinkiin laskeutumista varten.. Noh, siinä sitten unohtui muutama juttu ekasta yhteydenotosta, jne. Ja ensimmäinen yhteys menikin vahingossa Tampereelle.. ^_^

 

Oliskohan kannattanut valita määränpääksi joku helpompi kenttä kuin helsinki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliskohan kannattanut valita määränpääksi joku helpompi kenttä kuin helsinki?

 

No en jaksanu käydä hurjemmin venaa, että joku tulee johonki utsjoki-kevo kentälle toimittelee... Ja muutenkin oli ihan siistii aiheuttaa yleistä pahennusta tuolla.. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simolle tiedoks että Ivalossa on mulla aikaa ja oon paikalla joka päivä 7.1 asti... Sitten alkaa koulu ja aikaa jää vähemmän mutta aina illalla aikaa on, että Ivaloo vaa vaikka laskukierrosta pyörittää...

 

Ps. Hommaa headset ni homma luistaa huipusti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliskohan kannattanut valita määränpääksi joku helpompi kenttä kuin helsinki?

 

Onko siinä Helsinki-Vantaassa sitten jotain erityisen vaikeaa? Ihan samalla tavallahan sinne tullaan laskuun kuin muuallekin. Toki trafiikkia saattaa olla enemmän, mutta eihän siinä varsinkaan hiljaisena hetkenä ole sen kummempaa eroa.

 

Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko siinä Helsinki-Vantaassa sitten jotain erityisen vaikeaa? Ihan samalla tavallahan sinne tullaan laskuun kuin muuallekin. Toki trafiikkia saattaa olla enemmän, mutta eihän siinä varsinkaan hiljaisena hetkenä ole sen kummempaa eroa.

 

Tuomas

 

 

Hehe, niiNpä niin.. :> Silloin ei oikein ollu liikennettä paljoo, ni pystyi kokeilee.. :> Tais olla yks IFR laskeutumassa, ni piti heittää yks ylimääränen kierros.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko siinä Helsinki-Vantaassa sitten jotain erityisen vaikeaa? Ihan samalla tavallahan sinne tullaan laskuun kuin muuallekin. Toki trafiikkia saattaa olla enemmän, mutta eihän siinä varsinkaan hiljaisena hetkenä ole sen kummempaa eroa.

 

No, kyllä se nyt minun mielestäni on hiukan eri asia kuin joku maakuntakenttä.

Esim. Kauhavalla ei ole lähellekään niin ihmeelliset lähestymiskuviot kuin hesassa. Mutta lähinnä noi lähestymisreitit ovat sen verran vaikeita hesassa ja kun ekalla kerralla on paljon uusia asioita, niin voisi olla helpompiakin vaihtoehtoja.

 

Mutta totta kuitenkin, notta kiitorata se on hesassakin ja samalla tavalla se kone siihen radalle lasketaan kuin muillakin kentillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliskohan ollu Häkkisen Joonas siinä APP-tuolissa auttamassa.. :> Kiitoksia!

 

Eeku siinä oli Mätäsaho. Vaihdettiin siinä sun laskun aikana, niin että minä tuli loppuajaksi apittamaan.

 

BTW, jos satut lukemaan nyt, niin täällä olis EFTP_ ja EFHK_APP idlaamassa, että apua kyllä piisais ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eeku siinä oli Mätäsaho. Vaihdettiin siinä sun laskun aikana, niin että minä tuli loppuajaksi apittamaan.

 

BTW, jos satut lukemaan nyt, niin täällä olis EFTP_ ja EFHK_APP idlaamassa, että apua kyllä piisais ;)

 

 

Aah, ookoo... Sain muuten receiven toimimaan... ;D "lol"

 

Seuraavaks vois investoida mikkiin, tai johonki kivaan headsettiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos sä Simo apua tarvit, niin mä voin lähteä opastamaan, mennään vaikka Mikkilän Timon riesaksi EFVA:lle, siellä on hyvä vetää läpäreitä...mä voin neuvoa, kunhan ajasta sovitaan.

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos sä Simo apua tarvit, niin mä voin lähteä opastamaan, mennään vaikka Mikkilän Timon riesaksi EFVA:lle, siellä on hyvä vetää läpäreitä...mä voin neuvoa, kunhan ajasta sovitaan.

 

-Kähmy

 

Joo kiitti, mut nyt on ollu viimeaikoina vähän kiireitä, ni ei oo päässy lentää, mut pidetään mielessä toi.. :>

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, kyllä se nyt minun mielestäni on hiukan eri asia kuin joku maakuntakenttä.

Esim. Kauhavalla ei ole lähellekään niin ihmeelliset lähestymiskuviot kuin hesassa. Mutta lähinnä noi lähestymisreitit ovat sen verran vaikeita hesassa ja kun ekalla kerralla on paljon uusia asioita, niin voisi olla helpompiakin vaihtoehtoja.

 

Mutta totta kuitenkin, notta kiitorata se on hesassakin ja samalla tavalla se kone siihen radalle lasketaan kuin muillakin kentillä.

 

Juu ja ei se VFR:nä ole sen kummempi, tosin niitä ratoja on monta niin saa sillai vähän käyttää järkeä että miten sitten liittyy laskukierrokseen. IFR nyt ekaksi lennoksi on vähän huono idea kun koneet kulkee vähän turhan nopeasti.

 

Eikös ne lähestymisreitit muuten poistuneet kaikki ja IFR:tkin otetaan alas vektoreilla nykyään..?

 

Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuomas,

 

vakiotuloreitit poistui, jotka olikin aika turhia. Vektoreita tulee nytten / mahdollinen transitio.

 

Tero

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuomas,

 

vakiotuloreitit poistui, jotka olikin aika turhia. Vektoreita tulee nytten / mahdollinen transitio.

 

Tero

 

 

Oikeastaan alkulähestymisreitit poistuivat, transitioitahan oli jo ennenkin, tosin niihinkin taisi tulla joitakin pieniä muutoksia. Nythän alkulähestymisreittejä korvaavat väylät, esim. ENOKI 2A:n tilalla Tampereelta päin tullessa käytetään reittiä Y72 AMEDU T86 LAKUT. Myös 22R/04L:n(?) SID:it muuttuivat yksinkertaisemmiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikeastaan alkulähestymisreitit poistuivat

 

Olivat kyllä niitä STAR:eja eli vakiotuloreittejä jotka poistuivat kokonaan..... Just like Tero said. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo eilen tuli itsekin tehtyä ensimmäinen kunnon VATSIM-lento. Kiitos vaan Monosen Mikalle opastuksesta ja lennontiedotuksesta. ;)

 

Ja kaikille epäilijöille tiedoksi, ei se NIIN vaikeaa ja monimutkaista tosiaan ole mitä aluksi voisi epäillä. Ohjelmia on tietysti paljon ja äkkiseltään se tuntuu monimutkaiselta, mutta kun sen saa edes kertaalleen "pystytettyä", niin kynnys madaltuu...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olivat kyllä niitä STAR:eja eli vakiotuloreittejä jotka poistuivat kokonaan..... Just like Tero said. :)

 

Ok, minä olen kuullut käytettävän tuota toista nimitystä, mutta tulipahan selväksi tämäkin. :)

 

Joo eilen tuli itsekin tehtyä ensimmäinen kunnon VATSIM-lento. Kiitos vaan Monosen Mikalle opastuksesta ja lennontiedotuksesta.

 

Eipä mitiä, mukava että oli mukavaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään