Guest jagge

C402/404

11 viestiä aiheessa

Joo,täsä nallehuurussa ihmetellään et satana ku nuita vehkeitä ei olla

saatavilla?DF:llä on toi hyvä 310 mut se siitä.Siitä ei saa 400:sta kirvee

lläkää.F onella on 421 mikä on hyvä mut ei se riitä.Eli tehkää joku 402B

tai Titan,Mikko hei!

T:Pygmi

PS:680FL Commander käy myös??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

402 olis tosiaan kiva. Mutta mikä olis vielä kivempi, niin C425 Conquest I. Siinä koneessa on tyyliä :)

 

valitettavasti tällä hetkellä ei aika riitä millään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

402 olis tosiaan kiva. Mutta mikä olis vielä kivempi, niin C425 Conquest I. Siinä koneessa on tyyliä :)

 

valitettavasti tällä hetkellä ei aika riitä millään...

 

samaa mieltä olen. FS2000:lle muistaakseni löytyi tuo Cessna Conquest. On siinä siisti kone. Sillä on tullu oltua kyydissä IRL monta kertaa Afrikan puolella... N22CG...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä,hyvä 402B mieluusti kantikkailla ikkunoilla?

T:Jukka

 

Jepu jep, ihan nyt sattumalta tällainen kuva osui käteen, eikös tuo aika mellevältä näyttäisi?

 

http://www.airliners.net/open.file/177795/M/

 

Ei kai tässä muuta auta kuin ahkerasti alkaa lobbaamaan ja pommittamaan DF:ää pyynnöillä, uhkauksilla sekä kiristyksillä.

 

"Jos haluatte Mikon nallet terveinä takaisin niin... !"

 

-Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyy vielä puhutaan nuista 400:sista kesnoista niin kyllä Titan rules.

Kyllähän toi conkkari olis makee mut se pitäis olla se 2:kkos malli mikä

on Garretin kannuilla vai mitä raati sanoo?

T:Jukka

PS:Eix se kakkos conkkari ollu periaatteessa proppi titani?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyy vielä puhutaan nuista 400:sista kesnoista niin kyllä Titan rules.

Kyllähän toi conkkari olis makee mut se pitäis olla se 2:kkos malli mikä

on Garretin kannuilla vai mitä raati sanoo?

T:Jukka

PS:Eix se kakkos conkkari ollu periaatteessa proppi titani?

 

Keskustelin asiasta eversti Sandelsin kanssa pitkään ja päätimme puuttua asiaan ennenkuin keskustelu karkaa käsistä.

 

Kakkoskonkkari kulkee kuin pieni eläin, mutta se perustuu 421:een. Caravan II perustuu Titaniin ja ne on jopa hyväksytty samalla tyyppihyväksymistodistuksella. 441 on omallaan ja kaikki muut on sitten niputettu samaan.

 

Tähän loppuun sitten ev. Sandelsin muotoilema julkilausuma:

 

411: Kokometallinen, 6/7/8-paikkainen alataso-twin. Ovaalit ikkunat, oviportaat, siivenkärkitankit ja 2x GTSIO-520-C (340 hv). MTOW 2948 kg. Ensilento 18.07.62. Tuotantoon 8/64. Rakennettu 250 kpl.

 

411A: Malli 411, jossa pidennetty nokka tavaratilaa varten ja lisävarusteena lisätankit moottorinakelleissa. Tuotantoon 1/67. Rakennettu 50 kpl.

 

401: Malli 411, jossa levennetty sivuvakain, matalampi MTOW, 6-paikkainen executive-sisustus, muutoin 6/7/8-paikkainen. 2x TSIO-520-E /EB (300 hv) moottorit siirretty ulommaksi rungosta. MTOW 2858 kg. Tuotantoon 9/66. Rakennettu 322 kpl.

 

401A: Malli 401, jossa pieniä muutoksia. Tuotantoon 9/66. Rakennettu 132 kpl.

 

401B: Malli 401A, jossa pieniä muutoksia. Malli 402B korvasi tämän. Tuotantoon 10/68. Rakennettu 221 kpl.

 

402: Malli 401, jossa yleiskäyttösisustus (utility) rahti- tai 9-paikkaista yhteyskoneveriota varten. Tuotantoon 09/66. Rakennettu 322 kpl.

 

402A: Malli 402, jossa 28,3 kuutiodm tavaratila pidennetyssä nokassa. Lisävarusteena miehistöovi sekä muita pieniä muutoksia, 9/10-paikkainen. Tuotantoon 1/69. Rakennettu 129 kpl.

 

402B Utiliner/Businessliner: Malli 402A pienin muutoksin. Vuoden 1973 mallissa (s/n 402B301 ->) on isompi kabiini, jossa 5 kulmikasta ikkunaa 4 ovaalin sijasta, 6/7/8/9/10 -paikkainen. Businessliner-mallissa on deluxe-sisustus. Tuotantoon 11/69. Rakennettu 1384 kpl.

 

402C Utiliner/Businessliner: Malli 402B, jossa pidempi märkä siipi ilman kärkitankkeja, valokuvausversio, uusi laskuteline (samanlainen kuin mallissa 414A pl. telineluukut), 6/7/8/9/10 –paikkainen. 2 x Cont. TSIO-520-VB (325 hv). MTOW 3107 kg. Tuotantoon 9/75. Rakennettu 1020 kpl.

 

404 Titan: Venytetty malli 402B, jossa suurennettu sivuvakain, polvinieliset laskutelineet, 1-11 -paikkainen (itseasiassa malli 402C olisi paljon paremmin sanottu, koska tässä siipi ja telineet ovat samanlaiset. Korkeusvakaaja/peräsin on ymmärtääkseni pöllitty Säiteissönistä). Titan Courier rahtiversio, Titan Ambassador 10-paikkainen matkustajaversio. 2 x Cont. GTSIO-520-M (375 hv). MTOW 3810 kg. Ensilento 26.02.75. Tuotantoon 7/76. Rakennettu 859 kpl.

 

F406 Caravan II: Malli 404:stä kehitetty versio, 1-14 -paikkainen. 2 x P&W PT6A-112 (450 ahv). Ensilento 22.09.83. Tuotantoon 6/86 ja valmistuksessa. Valmistettu ainoastaan Ranskassa.

 

414: Paineistettu malli 401B, 6/7 –paikkainen. Sarjanumerosta 414-0351 alkaen myös siisti sisävessa saatavilla, 6/7-paikkainen. Ensimmäiset 800 yksilöä 2 x Cont. TSIO-520-J/JB (310 hv), seuraavat 2x Cont. TSIO-520-N/NB (310 hv). MTOW 2880 kg. Tuotantoon 9/69. Valmistettu 965 kpl.

 

414A Chancellor: Malli 414, jossa pienempi sivuvakain, pidempi märkä siipi (402C), pidennetty nokka ja uusittu laskuteline (402C), 6/7/8-paikkainen. 2 x TSIO-520-N/NB (310 hv). MTOW 3062 kg. Tuotantoon 9/77. Valmistettu 1212 kpl.

 

421: Paineistettu malli 411A. Isompi sivuvakain, uusittu mittaritaulu ja pienemmät sivuikkunat. 6 –paikkainen. 2 x GTSIO-520-D (375 hv). Tuotantoon 1/67. MTOW 3084 kg.

 

421A: Hieman muutettu malli 421, 6/7 -paikkainen. Tuotantoon 11/68. MTOW 3103 kg.

 

421B Golden Eagle/Executive Commuter: Malli 421A, jossa moottorit sijoitettu ulommaksi siipeen, vahvennetut laskutelineet, kaksoistavaratilalla varustettu pidempi nokka, pidempi WC:llä varustettu kabiini, 6/7/8/10 istuinpaikkaa. Viisi ikkunaa molemmin puollin. 2 x GTSIO-520-H (375 hv), MTOW 3289 kg / 3379 kg. Tuotantoon 4/70. Rakennettu 970 kpl.

 

421C Golden Eagle/Executive Commuter: Malli 421B, jossa kapeampi sivuvakain/peräsin, pidempi märkä siipi ilman kärkisäiliöitä (402C), uusittu laskuteline (402C) ja isommat potkurit, 6/7/8/9/10 -paikkainen. Ensimmäiset 1000 yksilöä 2 x GTSIO-520-L (375 hv), loput 2 GTSIO-520-N (375 hv). Tuotantoon 10/75. Rakennettu 1807 kpl.

 

425 Corsair/Conquest I: Malli 421C, johka korkeusperäsimeen tehty V-kulma (C500). Polviniveliset laskutelineet (C402), 6/7/8-paikkainen, pyöristetty nokka. 2 x P&W PT6A-112 (450 ahv). MTOW Corsair (ensimmäiset 176 yksilöä) 3720 kg, Conquest I (loput) 3901 kg. Tuotantoon 7/80. Rakennettu 236 kpl.

 

435 Conquest II: Malli 441, jossa 2 x P&W PT6A. Vain yksi rakennettu.

 

441 Conquest II: Malliin 421 perustuva, mutta suurennettu 1-11 –paikkainen executive-luokan lentokone. Puolipyöreät sivuikkunat, polvinivelinen laskuteline. 2 x Garrett TPE-331-8-401S (635 ahv), MTOW 4468 kg. Tuotantoon 8/77. Rakennettu 362 kpl.

 

Ev. Sandels aikoo vielä piirtää kuvan asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään