Guest oksu88

EFVR - Varkaus ongelma

16 viestiä aiheessa

Aina kun aloitan lennon Varkaudessa ja siirrän konenäkymän ulos, niin tulee "building crash" vaikka en ole välttämättä lähelläkään mitään rakennusta. Se tapahtuu kyl aina ku mä laitan ulkonäkymän päälle. Jos mä pidän ohjaamonäkymää päällä niin moottorit ei suostu menemään päälle kylläkään eli siis scenery on käyttämätön, vaikka kaikki krafiikat toimii ja rakennukset esiintyy niin tää ongelma aina esiintyy.

[ Attachment removed / expired ]

Tästä kuvasta näkee että vaikka asetan koneen suoraan kiitotielle, heti kun siirrän ulkonäkymän päälle niin tulee "building crash".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS:n bugi. Jos objekteihin on määritelty "crash map" päälle (niinkuin EFVR:ssä on), riittää että ulkonäkymässä "kamera" osuu johonkin objektiin. Paras olisi, jos mihinkään sceneryobjekteihin ei laitettaisi tuota crashia mukaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mites sen saa pois päältä?

Vain sceneryn tekijä saa sen pois niistä rakennuksistaan. Tai varmasti jos olet joku älytön HEX-editoijaguru, osaisit sen puukottaa pois rakennusten BGL:stä itsekkin, mutta noitakaan kavereita ei taida liikaa löytyä jotka suoralta kädeltä tuon osaisi tehdä...

Eli taitaa ainoaksi vaihtoehdoksi ottaa simusta crash detection pois päältä kun lentää Varkauteen/Varkaudesta. Pistät sitten vaikka päälle kun olet päässyt ilmaan, tai vastaavasti otat pois ennen kuin rullaat Varkauden plattalle. Ennen Sebastianin EFVR3:sta tuohon tuskin on tulossa korjausta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama bugi taitaa olla kaikissa minun sceneryissä, paitsi EFJO:lla. Tuo on FSDS1-ominaisuus, ja ainoa ratkaisu on pistä building crash pois kun olet lähellä niitä lentokenttiä. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo koittakaahan pitää ne hermot kurissa.. Jos ette oo tehny ite parempia scenejä tai scenejä ylipäätänsäkään, niin ette voi tietää miten paljon noissa on tekemistä ja he tekevät nöita scenejä oman vapaa-aikansa kustannuksella, itsensä ja muiden iloksi, joten tuollaiset GRRRR.. kommentit vois pitää omana tietonaan..

Tämä on siis oma mielipiteeni ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen edellä kirjoittaneiden kanssa samaa mieltä, varsinkin jos haluaa koneita ulkoa ihailla niin ainahan on "Ignore grash" valinta mahdollista laittaa päälle.

Itse kun en osaa maisemille tehdä mitään niin otan kiitollisena vastaan kaiken mikä Suomen maisemaa parantaa.

Varsinkin kun suomalaiset maiseman tekijät ovat maailman huippuja ja tekevät vielä ilmaiseksi niin ei kannattaisi pienistä valittaa. >:(

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu siis todellisuudessa tuollaisen ongelman korjaaminen on niin suuritöinen, että kukaan meistä scenentekijöistä ei varmaankaan siihen ryhtyisi. Käytännössä se tarkoittaisi joka ikisen kentällä olevan rakennuksen ja objektin uudelleen avaamista design-työkaluissa, niiden asetuksien tarkistamista/muuttamista, uudelleen exporttaamista uusilla asetuksilla ja lopuksi koko scenen uudelleen kasaamista. Ei tosiaankaan kannata tuon virheen takia... :P

Ongelmahan on oikeasti FS:n puolella, jossa ulkopuolinen kamera tavallaan tulkitaan koneen osaksi, eli jos tuo kamera osuu johonkin objektiin niin tulee crashi. Suosittelen sen 'detect crash' -ruudun rastin poistamista jos haluatte ihailla koneita ja maisemia ulkopuolelta....

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GRRRR! >:( Milloos meinaat tehä uudet sceneryt noille, missä ei oo noita ärsyttäviä ongelmia??

Tekis mieli sanoa oikeen rumasti, mutta sanonkin vaan hyvästi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama bugi taitaa olla kaikissa minun sceneryissä, paitsi EFJO:lla. Tuo on FSDS1-ominaisuus, ja ainoa ratkaisu on pistä building crash pois kun olet lähellä niitä lentokenttiä. :-\

Löytyy muuten tuo "ominaisuus" Joensuustakin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GRRRR! >:( Milloos meinaat tehä uudet sceneryt noille, missä ei oo noita ärsyttäviä ongelmia??

:-*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sebastian on yleensä melko pitkäjänteisesti jaksanut vastailla esille tuotuihin ongelmiin. Hyvä niin ja minun arvostus. Mutta tämän kertainen vastaus oli yksinkertaisuudessa loistava ja aseistariisuva.

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään