Guest ASM123

Ongelma Callsign-tunnuksen kanssa

6 viestiä aiheessa

Olen tässä kovin yrittänyt päästä netissä lentton, mutta aina olen tyssähtänyt jonnekin. Yksi ongelma on se, että en saa mitään ääniä kuulumaan lennonjohdosta. Luin näiltä sivuilta, että kyseessä voi olla väärä callsign, koska lennolla pitää olla sama kuin silloin aikoinaan vatsimiin liityttäessä. Sellaista tunnusta en kyllä millään muista, joten jos asia on näin, niin se pitänee vaihtaa. Pystyykö sen vaihtamaan ja miten? Yritin käydä äsken katsomassa sieltä liittymissivuilta, mutta enpä löytänyt ratkaisua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä kovin yrittänyt päästä netissä lentton, mutta aina olen tyssähtänyt jonnekin. Yksi ongelma on se, että en saa mitään ääniä kuulumaan lennonjohdosta. Luin näiltä sivuilta, että kyseessä voi olla väärä callsign, koska lennolla pitää olla sama kuin silloin aikoinaan vatsimiin liityttäessä. Sellaista tunnusta en kyllä millään muista, joten jos asia on näin, niin se pitänee vaihtaa. Pystyykö sen vaihtamaan ja miten? Yritin käydä äsken katsomassa sieltä liittymissivuilta, mutta enpä löytänyt ratkaisua.

Hmm, siis mitähän nyt koitat kysyä? :P - Siis jos lennon callsigniä tarkoitat niin sehän nyt vaihtuu joka kerta (ainakin melkein), kun lähdetään lentämään. Ja lennon callsign riippuu minulla täysin siitä minne kohteeseen lennetään (esimerkiksi. IFR lennoilla). Finnairin lento ATR 72-201 Helsingistä Riikaan tapahtuu lentonumerolla FIN123, näin ainakin oikeassa elämässä.

VATSIM:iin liityttäessä sait henkilökohtaisen VATSIM -tunnuksen ja salasanan sähköpostitse melkein heti rekisteröidyttyäsi. Näitä tunnuksia tarvitset VAIN ja AINOASTAAN yhdistämiseen VATSIM -verkkoon.

Ja tästä voicesta vielä sen verran, että millä voice ohjelmalla koitat ottaa yhteyttä lennonjohtoon (mm. Roger Wilco, Advanced Voice Client)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin että olin väärässä, joten se siitä. Katsellaan. Käytän AVClientia tai tässä vaiheessa täytyy sanoa, että käyttäisin jos osaisin. Ehkä aloittelijan osaamattomuutta. Joka tapauksessa korviini ei ole kantautunut vielä äänen ääntä tähän asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AVC:ssä pitää olla samat tunnukset mitkä sait rekisteröityessä, mutta vielä sen lisäksi callsign ikkunassa pitää olla joko rekisterisi tai sitten lennon numero. Minulla usein OHCIR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Tuosta AVC:stä en tiedä, mutta ainakin RW aikana, siis tänäänkin, vaatimuksena on että kutsu on sama sekä plaanissa että SB ikkunassa kun yhdistää. Tai yhdistäähän se muutenkin, mutta plaania ei vaan löydy. tjs. Äyh, tulipa sekavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sakari,

siis: Onko sulla ruksattu siinä VATSIMin login-ikkunassa se "use RW" tms? Jos on, kun olet ottanut yhteyden VATSIMiin ja menet jonnekin kentälle, missä pitäisi olla lennonjohtoa, löytyy sieltä Squawkbox-ikkunasta hiiren oikealla näppäimellä valikko, josta löytyy kohta öööö, olikohan kolmanneksi ylin (eli valitse lennonjohdon taajuus). Siitä avautuu pikkuinen ikkuna, josta näet kaikkien sinulle kuuluvien ATC:den taajuudet. Jos mitään ei ole kuuluvuusalueella, siellä on vain "UNICOM". Jos siellä näkyy jotain (olet esim EFHK:lla, siellä voi olla esim. EFHK_V_TWR), valitse se. Tällöin pitäisi AVC:n siirtyä sille taajuudelle ja siihen AVC:n ikkunaan pitäisi tulla myös se paikan "kanava", eli jotain voice.xxx.xxx/EFHK_V_TWR tai jotain sinnepäin. Sitten vain tangetti pohjaan ja AVC:n ikkunan yläpalkkiin pitäisi tulla teksti "[Transmitting]". Jos pääset noin pitkälle ja teet radiotestin, eikä mitään kuulu, vika on sitten audiossa...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään