Guest ASM123

AVC ei toimi

13 viestiä aiheessa

Vihdoinkin olen onnistunut lentelemään verkossa. Kiitos hyvien lennonjohtajien. En kuitenkaan saa AVC:tä toimimaan. Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia?

Olen tehnyt seuraavat: 1) Otin näiltä sivuilta AVC:n päivitetyn version 2) Minulla on joka paikassa sama Callsign-tunnus 3) Olen antanut palomuurille "luvan", että AVC:tä voi käyttää.

En kuule muita eikä minuakaan varmaan kuulu. Verkkolennon suurin ero offlineen on kuitenkin "elävän lennonjohtajan" kanssa keksustelu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tarkennetaanpas... Yhdistääkö AVC serverille ollenkaan? (jos kyllä niin minne) Ja jos yhdistää, niin sitten lähtisin hakemaan ongelmaa ääniasetuksista - jos ei, niin sitten palomuurista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone ilmoittaa heti alussa jostain ongelmasta, muistaakseni ettei AVC saa kontaktia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sit sun AVC callsign ei ole sama kun millä olet vatsimiin "kirjautunut" ja mitähän se mahtaa sitten ilmoittaa? kai sulla on oikea vatsim ID ja password siellä pilot info kohdassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, aina auttaa myös mukavasti jos viitsii tarkkaan kirjoittaa ylös sen virheilmoituksen tai ottaa kuvakaappauksen siitä. Vähän ohi aiheen, mutta ATK-tuessa erään kesän työskennelleenä voinen todeta että mikään ei ole ärsyttävämpää kun ihmiset, jotka sanovat että "mun kone ei toimi, se sanoi jonkun virheen mutta painoin vaan OK".. :)

Anyway, asetuksissa tulee olla oikeat Vatsimin tunnukset tosiaan ja lisäksi etusivun Pilot callsign on oltava prikulleen sama kuin se jolla olet juuri loggautunut verkkoon sisään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytän sitä samaa callsignia joka paikassa ja alan olla aika varma, että olen VATSIMIIN kirjautuessani antanut sellaisen tunnuksen, joka häiritsee tätä hommaa. En vaan millään muista, mikä se voisi olla, joten tiedättekö, onko sitä jotenkin mahdollista vaihtaa. Aina toki jättäessäni Flight Plania, käytän oikeita tunnuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kutsutunnuksen (callsign) voi vaihtaa SquawkBoxin yhteydessä samasta ikkunasta josta aloitat yhteyden eli kun valitset valikosta Connect... Tästähän nyt puhutaan.

Eli SB:n Callsign tulee olla sama kuin AVC:n Pilot callsign.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan joka paikkaan saman tunnuksen. SquawkBoxiin, Flight Plania tehdessäni, ottaessani connectin ~ aina sama. Tästä varmaan puhutaan, joten vika ei sitten ole tunnuksessa. Yritän huomenna uudestaan ja kirjaan sen virheviestin ja palaan asiaan. Kiitos teille kovasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan joka paikkaan saman tunnuksen. SquawkBoxiin, Flight Plania tehdessäni, ottaessani connectin ~ aina sama. Tästä varmaan puhutaan, joten vika ei sitten ole tunnuksessa. Yritän huomenna uudestaan ja kirjaan sen virheviestin ja palaan asiaan. Kiitos teille kovasti.

Squawkboxin "Connect" -ikkunaan laitetaan se VATSIM-ID ja salasana. Vatsim-id on numerosarja, joka on eri kuin lentokoneen tunnus millä aiot lentää.

Lentokoneen tunnus (callsign) on muistaakseni siinä Connect-ikkunassa kanssa, mutta sen voi myös vaihtaa sieltä Squawkboxin valikon kautta. Se pitää olla sama kuin mitä AVC:ssa.

Kannattaa kysyä http://vacc-fin.net -> Services -> Discussion forum -foorumilta muuten, ja lukea ne ohjeet sieltä sivulta muutenkin.

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan, eli vatsim id numerosarja EI OLE sama kuin callsign.. Connect kohdassa on erikseen VATSIM ID ja password laatikko... ja myös callsign laatikko siitä connect kohdasta löytyy... Eli se CALLSIGN laitetaan siihen AVChen myös..

AVCssä on Callsign etusivulla ja pilot info sivulla on sitten vatsim id ja password... eli olen menossa lentämään.. callsign vaikka OHTPS niin sama laitetaan AVCn callsign kohtaan eli OHTPS silloin kaiken pitäisin toimia..

Toivottavasti nyt on kaikki selvää.. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ette nyt hermostu (tulee vähän pitkä stoori). Olen kiitollinen kaikille vastaajille, mutta selvitän tähän vielä pari asiaa.

Minulla (kuten kaikilla) on kuusinumeroinen ID-tunnus, joka laitetaan esim. Flight Planin oikeaan alareunaan (siellä VATSIMissä) ja sen viereen niinikään kuusinumeroinen Vatsim Password.

Sitten siellä on se Callsign, jota en ole sotkenut näihin kahteen muuhun, vaan sekä lentosuunnitelmassa että AVC:n Pilot Callsign - kohdassa käytän samaa ja tämä tunnushan näkyy ServInfossa ja on kohdallaan. Käsittääkseni kaikki on edelleen ihan oikein!

Sami, sorry. Tiedän, että on tosi tyhmää tulla sanomaan, että "mun kone ei toimi, mut emmää oikein tiedä mikä siinä on" (olen pahoillani, olisi pitänyt kirjata tarkemmin), joten nyt annan järkevämmän kuvauksen:

Kun pyydän Connect, avautuu AVC ruutuun ja sen päälle Connection Error ja tulee ilmoitus:

"Advanced Voice Client was unable to connect you to the requested room or voice server". Tässä herää kysymys, että onko minun itse asetettava Server Room- kohtaan joku arvo?

Kiitos Tuomas vinkistä. Kävin lukemassa niitä juttuja ja nappasin tällaisen jutun:

" 1. Päästäksesi voicekanavalle, sinun tulee olla kirjautunut Vatsimiin.

2. Pilot Callsign on oltava täsmälleen sama, kuin millä olet kirjautunut Vatsimiin.

3. VATSIM ID ja VATSIM salasana pitää olla täytettyinä.

4. VATSIM Authentication serverin ei tarvitse olla sama, johon olet kirjautunut SB:llä."

Se minua mietityttää, että onko kohdassa 2 mainittu Pilot Callsign juuri se, jonka annan tehdessäni lentosuunnitelmaa VATSImiin? Nimittäin käytän siinä juuri sitä samaa Pilot Callsignia, kuin AVC:ssä (ja joka paikassa).

Ymmärtääkseni olen toiminut eri paikoista lukemieni ohjeiden mukaan. Olen hyvin kiitollinen, jos lääke löytyisi vaivaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK, no nyt sitten lähtisin tosiaan sinne palomuuripuolelle hakemaan.

AVC:n manuaali kertoo asiasta näin:

"Callsign – In this field, enter the callsign that you will use to fly on VATSIM. Your callsign in the connection tab must match the callsign you enter in SquawkBox or you will not be able to connect to voice servers! The last callsign you used will be automatically saved on exit.

Server/Room – If you are using the AVC as a standalone client (without SB2.3.5 running) this is where you should enter the server, port and room that you wish to join. They should be in the follow format: server:port/room. (Ex. rw.avsim.com:3782/bos_v_ctr) If you do not enter a port number, the AVC will automatically default to port 3782. This means that “rw.avsim.com/bos_v_ctr” is equivalent to the first example. There will rarely be a time where you will need to enter a server port but the option is there for compatibility.

After typing in the room information, pressing “Enter” on your keyboard or clicking on the “Connect” button on the client will connect you to the server and room. Another feature of the Server/Room field is the history. It will automatically save the last 5 different server/room combinations that you’ve used in the past. Clicking on the down arrow on the right side of the field will display the most recent entries. Click on any of the entries and the AVC will automatically connect to that room."

==> Eli tuota serveriä ei tarvitse käsin laittaa, vaan SB hakee sen tiedon itse.

Lisäksi tuosta virheilmoituksesta:

q: "When I try to connect to a server, it says “Could not connect to specified server!”"

a: "i. The server you are trying to connect to is either down or

does not exist. Check to be sure that you’ve typed in the name correctly and also that you are using the correct port (if not standard 3782).

ii. You are behind a firewall that is blocking the AVC from connecting to the server or it is blocking the server from communicating with the AVC. If it’s a software firewall, allow the AVC access to the internet."

...olisko tuosta apua? Kannattaa muutenkin se AVC:n manuaali lukea läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:)Onnistuinpa viimeinkin eli kuten Sami tuossa ylhäällä ehdotti, niin kävin tekemässä asetuksia palomuuriin ja hetken päästä ääniyhteys hiontaa vaille kunnossa. Kiitos Vaasaan Mikkilän Timolle hyvistä ohjeista. Harmi vaan kun ruutu pimeni vähän ennen laskua. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään