Guest heiska91

EFTU

20 viestiä aiheessa

Jos tällänen kysely jatkuu, niin voi olla että kohta ei oo enää missään vaiheessa :P

Tekijä saa tarpeekseen ja vetäisee sen vessan pöntöstä alas ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no ihan sitä en ajanut takaa.. ja on se kumma jos tekijä nyt tollasesta vetäis herneet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no ihan sitä en ajanut takaa.. ja on se kumma jos tekijä nyt tollasesta vetäis herneet...

Eivät varmasti vedä herneita tuollaisesta, mutta sanotaanko näin: älä aina odota vastausta näihin kysymyksiin, koska maisemavääntäjät eivät koko ajan jaksa vastata näihin kysymyksiin, kun ollaan vasta alkuvaiheessa, ja ei tiedetä - tuleeko kestämään 3 kuukautta vai 1+ vuosi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mutta koko EFTUsta ei oo kuulunut mitään.. että olisin vaan halunut tietää onko koko juttu vasta kehittelyssä vai edes alotettu.. tai kenties viimeistelyä vaille.. mut antaa olla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mutta koko EFTUsta ei oo kuulunut mitään.. että olisin vaan halunut tietää onko koko juttu vasta kehittelyssä vai edes alotettu.. tai kenties viimeistelyä vaille.. mut antaa olla..

Pitää myöntää että olet oikeassa siinä pointissa. En ole projektissa mukana itse, mutta uskallan kuitenkin sanoa, että se on aivan alkuvaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos tästä tiedosta ;) ei mulla ole mikään tarkoitus hoputtaa poikia EFTUn kanssa.. että tehkää vaan ihan rauhassa niin hyvä tulee.. jään odottamaan innolla :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFTU on tosiaan hyvin aikaisessa vaiheessa vielä. Meillä on, kiitos Artun, todella hyvät kuvat kentältä, mutta tekijöiden aika on tällä hetkellä rajoitteena. Jari on armeijassa, joten käytännössä tämän vuoden ajan hän ei pääse tekemään maisemajuttuja. Minulla taas on EFHK:n seuraava versio nyt ykkösprioriteetilla, jonka jälkeen katsellaan sitten sitä Turkua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai on tulossa uus EFHK??

Ja muutes tossa nykysessä kun on toi Updat 3.1 versioon niin readme:ssä lukee että portit 23-26 oisko ollu niin on animoidut että ne jotakin tekee kun pistää NAV 1 päälle....

Tossa pieni pätkä readmes:tä:

Animated gates:

In this alpha version gates 26-23 are animated docking gates with animation for B757. When you have stopped you aircraft to the gate select 117.50 to NAV2 radio and the gate will move to the side of you aircraft. Select any other frequency to NAV2 and the gate will move back to it's normal position.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai on tulossa uus EFHK??

Ja muutes tossa nykysessä kun on toi Updat 3.1 versioon niin readme:ssä lukee että portit 23-26 oisko ollu niin on animoidut että ne jotakin tekee kun pistää NAV 1 päälle....

Niin oliko siinä sitten jotain epäselvää? Ja toi ei sitten ilmeisesti toimi fs2004:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai on tulossa uus EFHK??

Eikös se 1.0 yleensä lueta valmiiksi versioksi, ja jos nyt mennään jossain 0.3 kohdilla, niin miksei olisi tulossa? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuhon EFTU:n liittyen että Turun kaupungin kiinteistölaitokselta asemakaavapuoleta (Linnankatu 34) vois mahdollisesti kauniisti pyytämällä saada matskua EFTU:a varten. Tänään kävin ko. virastossa ja siellä oli sairaan iso, hieno ja yksityiskohtainen kartta lentoaseman alueesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuhon EFTU:n liittyen että Turun kaupungin kiinteistölaitokselta asemakaavapuoleta (Linnankatu 34) vois mahdollisesti kauniisti pyytämällä saada matskua EFTU:a varten. Tänään kävin ko. virastossa ja siellä oli sairaan iso, hieno ja yksityiskohtainen kartta lentoaseman alueesta.

Tervehdys,

Olen kuvista keskustellut jo kaupungin kanssa ja odotellut vastauksia. Samalla olen hakenut puolustusvoimilta, rajavartiolaitokselta ja ilmailulaitokselta luvat ilmakuviin. Ongelma on kentän viimeaikaiset muutostyöt, jonka johdosta lentokentän omat kuvat ovat jo "vanhentuneita".

No nyt kun minulla on lupakierros kerran läpikäyty, muutan sen vielä kuvausluvaksi. Olen luvannut Jarille ja Mikalle hieman ilmakuvia rakennusten kattorakenteista ja vuokraan koneen ja kipaisen kameran kanssa taivahalta ottamassa muutaman kuvan. Onkos jollain jo kuvia siitä uudesta TNT:n rahtiterminaalista?

Mutta kaikki apu on varmasti herroille tervetullutta elikkä jos jollain on ilmakuvia minulla olisi luvat niiden käyttöön ko. tarkoitukseen. Laittakaa privaa!

// Joni

EDIT: Niin ja kaupungin ilmakuvista, ne eivät ole kaupungin omaisuutta pelkästään, jolloin kuvien ottaja tekee päätöksen niiden jakelusta ja lupa pitää saada myös sieltä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Niin, ja minullahan on edelleen tuollainen 100 Mb paketti kuvia EFTU:lta, jos jotakuta kiinnostaa sitä alkaa rakentamaan.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turun kaupungin sivuilta löytyvät paitsi ilmakuvat niin myös erittäin tarkka vektoripohjainen asemakaavakuva. Tuossa kartassa näkyy koko Turku yksittäisen PuuCeen tarkkuudella. Kartasta löytyy jopa yksittäisiä puistojen lehmuksia.

Webbi-version tarkkuus, jos oikein muistan, on 30 cm. Rakennukset saa siis erittäin helposti tarkasti oikeaan paikkaan ja muotoon. Rakennusten kattomateriaalit näkyvät hyvin ilmakuvissa. Sanoisin että Turku on ihanteelinen projekti ainakin saatavissa olevan materiaalin suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turun kaupungin sivuilta löytyvät paitsi ilmakuvat niin myös erittäin tarkka vektoripohjainen asemakaavakuva. Tuossa kartassa näkyy koko Turku yksittäisen PuuCeen tarkkuudella. Kartasta löytyy jopa yksittäisiä puistojen lehmuksia.

Webbi-version tarkkuus, jos oikein muistan, on 30 cm. Rakennukset saa siis erittäin helposti tarkasti oikeaan paikkaan ja muotoon. Rakennusten kattomateriaalit näkyvät hyvin ilmakuvissa. Sanoisin että Turku on ihanteelinen projekti ainakin saatavissa olevan materiaalin suhteen.

Vaan nuo weppiversiot ovat kyllä tarkaan varjeltuja, että taitaa olla helpompi saada suoraan paikan päältä ja siellä voi esittää kaikennäköisiä toivomuksia karttojen ja kaavojen suhteen. Ja itse tosiaan ihailin niitä 5m x 5m kokoisia karttoja ja kaavoja, joissa tosiaan kaikki oli viimeistä leikkimökkiäkin myöten karttaan piirretty

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaan nuo weppiversiot ovat kyllä tarkaan varjeltuja, että taitaa olla helpompi saada suoraan paikan päältä ja siellä voi esittää kaikennäköisiä toivomuksia karttojen ja kaavojen suhteen. Ja itse tosiaan ihailin niitä 5m x 5m kokoisia karttoja ja kaavoja, joissa tosiaan kaikki oli viimeistä leikkimökkiäkin myöten karttaan piirretty

Tervehdys,

Kaupungin puolelta yhteinen sävel löydetty, joten sen suhteen asia poissa päiväjärjestyksestä! ;)

// Joni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään