Guest hpman

MakeMDL:n omituinen käytös

10 viestiä aiheessa

Ihmettelen suuresti MakeMDL:n käytöstä kun exportataan Gmaxista jotain ulos. Olen tänäänkin exportannut pari kertaa ihan onnistuneesti rakennuksen .bgl:ksi mutta yht'äkkiä exporttaus ei enää onnistukkaan. Error-logistakaan en oikein osaa ongelmaa paikallistaa:

Running model

Start! (C:\gmax\meshes\2halli)

Loading X C:\gmax\meshes\2halli...

ERROR: Invalid X file: C:\gmax\meshes\2halli.

Error!

Error!

Asetukset pitäisi olla kunnossa (desimaalierottimet yms.) koska exporttaus toimii monesti :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

btw, tietääkö kukaan milloin fs2004:selle tulee makemdl, olisi yksi projekti odottamassa. (ei ole fs2002:sta)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

btw, tietääkö kukaan milloin fs2004:selle tulee makemdl, olisi yksi projekti odottamassa. (ei ole fs2002:sta)

Ai vähän niinkuin tämmöinen? ;)

Ei mitään tietoa, että milloin tulee julkinen versio. Tulee jahka tulee...

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen suuresti MakeMDL:n käytöstä kun exportataan Gmaxista jotain ulos. Olen tänäänkin exportannut pari kertaa ihan onnistuneesti rakennuksen .bgl:ksi mutta yht'äkkiä exporttaus ei enää onnistukkaan. Error-logistakaan en oikein osaa ongelmaa paikallistaa:

Running model

Start! (C:\gmax\meshes\2halli)

Loading X C:\gmax\meshes\2halli...

ERROR: Invalid X file: C:\gmax\meshes\2halli.

Error!

Error!

Asetukset pitäisi olla kunnossa (desimaalierottimet yms.) koska exporttaus toimii monesti :-\

No ne error logit nyt ei kerro yhtään mitään. Voi vaan arvailla mikä on vikana. Pitäisi nyt alkuun tietää, mitä muutoksia olet kenties tehnyt viimeisen onnistuneen exporttauksen jälkeen...

No, pari juttua nyt kuitenkin tulee mieleen. Yritätkö kenties exportata silleen, että siihen objektiin tulee crash detection mukaan? Tuo aiheuttaa ongelmia ainakin joskus. Toinen on, että kokeileppa varsin bootata kone ennen exporttausta. Sekin ratkaisee joskus noita ongelmia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai vähän niinkuin tämmöinen? ;)

Ei mitään tietoa, että milloin tulee julkinen versio. Tulee jahka tulee...

[ Attachment removed / expired ]

Eppistä miksi sinä saat aina kaikki ekana >:( ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain tuossa apua Mikaelilta ircissä ja sainkin vihdoin exportattua tuon rakennuksen. Ongelma oli hallin katon teksturoinnissa. Ilmeisesti MakeMDL ei tykkää tavasta jolla olin sen teksturoinut. Tein sen osan sitten uudelleen ja onnistuin. Kiitokset kaikille ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus tuo MakeMDL alkaa ihan huvikseen tökkimään ilman sen kummempaa syytä, tällöin uudelleen exporttaaminen tai gmaxin uudelleenkäynnistys saattavat auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä kertaa kyse oli siitä, ettei MakeMDL tykännyt Jarkon tavasta tekstuuroida erästä objektia. Sen uudelleen tekstuuroiminen auttoi asiaan.

Muutenkin olen havainnut, että MakeMDL alkaa yleensä ryppyilemään jos objektille on käyttänyt kovinkin monimutkaisia modifier-rakenteita. Tästä syystä minulla on yleensä tapana collapse all -toiminnolla liittää ylimääräiset modifierit editable meshiin. Se muutenkin selkiyttää objektien kanssa työskentelyä, kun aina ei tarvitse ihmetellä, mikä vaikuttaa minnekin. Jarilla taas on tunnetusti tapana pitää mahdollisimman monta modifieriä aina päällekäin... ::) ;D Joka tapauksessa, olen havainnut, että juuri tuolla collapse allilla objektit saa yleensä menemään MakeMDL:stä läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minnekin. Jarilla taas on tunnetusti tapana pitää mahdollisimman monta modifieriä aina päällekäin... Joka tapauksessa, olen havainnut, että juuri tuolla collapse allilla objektit saa yleensä menemään MakeMDL:stä läpi.

Kyllä ne aina läpi kuitenkin menevät, vaikka välillä ehkä vähän ryttyilisivätkin. Tykkään aina jättää kaikki modifierit auki, niin ei tarvitse kuin poistaa sopiva modifier, jos joku muutos ei jälkikäteen tunnukaan hyvältä. Collapsea käyttämällä joutuu sitten käsin editoimaan uudelleen, jolloin tulos ei välttämättä ole yhtä tarkka. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin olen alkanut keräämään hirmuisia kasoja niitä modifiereita päällekkäin... :P

Pikemminkin minusta export ongelmia ovat olleet esim. välilyönti Export.bgl fileen nimessä tai ä, ö, ü tai joku muu vastaava kirjain.

Ja joskus Exportti vaan ei halua toimia ja Win uudelleenkäynnistys tosiaan yleensä auttaa asiaan. Tiedä sitten mikä siinä on välillä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään