Guest ahaka

Muutama kysymys...

13 viestiä aiheessa

Eli olen ajatellut kokeilla viimeinkin tätä verkkolentämistä kun on ainakin ajatuksena sen verran hienon kuuloinen. Muutama asia on tiedonhausta huolimatta jäänyt hieman epäselväksi.

Ensinnäkin, onko toi AVC nyt sitten sellainen softa että kun vaihtaa taajuuden radioon FS:ssä (tai SquawkBox) niin ohjelma menee automaattisesti oikealle keskustelukanavalle ilman että kesken lennon täytyisi vaihdella softien välillä?

Entä onko lennettävien lentojen pakko olla oikeasti olemassa olevia lentoyhtiöiden lentoja? Siis jos esim. haluaa vaan lentää 737:lla Helsingistä Tukholmaan ja keksiä oman callsignin ja aikataulun niin onko se mahdollista?

Vielä EFHK:ta ajatellen, onko pakko käyttää täältä saatavaa sceneryä? Itse kun lennän lisäosilla joissa on FMC:t ja kaikki niin toi scenery tiputtaa vähän liikaa frameja, mutta perus scenerystähän puuttuu 22R/04L kokonaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moikka.

Ei nyt välttämättä tule kaikkein paras vastaus multa :)

eli siis avc vaihtuu sitämukaa kun vaihdat sbssä taajuutta. Ja lennettävän lennon voit ite keksiä, esim vfr lennothan ei ole aiktauluissa. Ja efhk täytyypi olla se joka löytyy fsn sivusoilta, sillä muuten menevät sekasin kiitoradat yms. näin pitkälle voin auttaa. Muut kyllä korjailee ja tarkentaa sitten mun sanomisia. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin, onko toi AVC nyt sitten sellainen softa että kun vaihtaa taajuuden radioon FS:ssä (tai SquawkBox) niin ohjelma menee automaattisesti oikealle keskustelukanavalle ilman että kesken lennon täytyisi vaihdella softien välillä?

Vaihtaa itse... AVC osaa sen ja myös RogerWilco jos sitä vielä sattuu käyttämään.

Entä onko lennettävien lentojen pakko olla oikeasti olemassa olevia lentoyhtiöiden lentoja?

Ei todellakaan.. Joskus järjestetään fly-innejä, joissa suositellaan lentämään vain oikeita lentoja, mutta mukaan pääsee jokatapauksessa aina myös "omalla" lennolla.

Vielä EFHK:ta ajatellen, onko pakko käyttää täältä saatavaa sceneryä?

Vakiomaisemaa saa käyttää, etenkään nyt 2002/2004:ssä ei ole ongelmaa koska lisäosa ja vakiomaisemat ovat samalla paikalla, aiemmin fs98-aikaan niissä oli eroa josta tuli ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko toi AVC nyt sitten sellainen softa että kun vaihtaa taajuuden radioon FS:ssä (tai SquawkBox) niin ohjelma menee automaattisesti oikealle keskustelukanavalle ilman että kesken lennon täytyisi vaihdella softien välillä?

Tässä ilmestyi AVC Tuner ohjelma, joka hoitaa sen kanavan vaihtamisen siihen AVC:hen kunhan sieltä lentokoneen radiopaneelista säädät oikean taajuuden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluaisin kysyy tosta VATSIM säästä ja kellon ajasta. Onko VATSIMissä omaa kellon aikaa ja omaa säätä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluaisin kysyy tosta VATSIM säästä ja kellon ajasta. Onko VATSIMissä omaa kellon aikaa ja omaa säätä?

Sää tulee automaatisesti kun yhdistät vattsimmin serverille. Kellonaikaa ei ole yhteistä, moni täällä pimeässä Suomessa ajaa "väärillä" kellonajoilla. Kellohan ei vaikutea mitenkään muuhun toimintaan eli vaikka joka äijällä online lennolla on eri kellonaika niin sää on kaikilla sama.

ps. ymmärtääkseni lennonjohtajat käyttävät "oikeaa" kellonaikaa. Itsekkin väännän useimmiten lennolle lähtiessä simuun oikean GMT (UT) ajan.

pps. näppärä konsti pysyä oikeassa UT:ssä, Vattsimmissähän ajat ovat GMT (UT) aikoja, on napata omaan lentokäyttöön yksi halpa herätyskello. Minulla on tuossa "ohjaamon" seinällä mökärasian päällä ylimääräinen herättäjä, ei herättämässä päällikköä, vaan näyttämässä GMT:ää ympäri vuoden. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vatsimissa on vatsim-sää joka on periaatteessa sama kuin oikeakin METAReista haettu sää. Joskus harvoin se saattaa olla jäljessä, mutta hyvin usein siellä on oikean elämän metarit.

Kellonaikaa voinee vaihtaa tarpeen mukaan kunhan pitää minuutit oikeassa, koska ilmailussa pelataan minuuttien kanssa. Monet tietty lentävät ihan "IRL"-ajassa, mutta toisaalta kun simussa on mahdollista vaihtaa aikaa, lennän usein esim. vfr-lentoja "päivällä" vaikka ulkona oikeasti onkin pimeää. Ei aina ehdi lentämään silloin kun olisi oikeasti valoisaa, ja pelkät yölennot ovat aika yksipuolisia.

Mutta tosiaan minuutit pitää olla samat jotta arviot reittipisteille ym sopivat samaan kelloon lentäjillä ja lennonjohtajilla.

Samoin, voihan sen sään vaihtaa myös, mutta sitten tulee ongelmaksi se, että esim. tuuli voi olla ihan eri suunnasta kuin vatsimissa ja saat selvityksen laskuun kiitotielle jossa on myötätuulta parikymmentä solmua.. Tai kentällä on IFR-kelit vaikka sulla olisikin CAVOK - hankaloittaa lennonjohtajan tehtäviä ja muutenkin sotkee kuvioita jos yksi pörrää laskukierroksessa ja kelit on overcast 100ft..

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä sitten saa ton VATSIM sään ja kellohan asetetaan simun omasta asetuksista, vai? ???

Onko tietoa, koska toi Virtual Pilot College avataan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä sitten saa ton VATSIM sään ja kellohan asetetaan simun omasta asetuksista, vai? ???

Se tulee kuin Manulle illallinen, siis samalla kun yhdistät saat sekä yhteydet että säät. Joo, kello pannaan simusta.

Onko tietoa, koska toi Virtual Pilot College avataan?

Ei aavistustakaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se tulee kuin Manulle illallinen, siis samalla kun yhdistät saat sekä yhteydet että säät. Joo, kello pannaan simusta.

Aijaa. Olen täs pari kertaa yrittänyt tota VATSIM lentelyä, mutta kun yhdistän tonne VATSIMiin niin ei mulla kyl ainakaan sää muutu yhtään.

Olen tulossa tänä iltana taas uudestaan koittamaan VATSIMia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijaa. Olen täs pari kertaa yrittänyt tota VATSIM lentelyä, mutta kun yhdistän tonne VATSIMiin niin ei mulla kyl ainakaan sää muutu yhtään.

Olen tulossa tänä iltana taas uudestaan koittamaan VATSIMia.

Moi!

Siellä SB:n valikossa pitäisi olla sellainen kuin update weather,mutta kyllä sen pitäisi säätää se jo yhdistäessä VATSIM:iin.Muista käynnistää myös ennen yhteyttä FSUip:n "weather set".Jos olet inn niin ensimmäisenä kannataa painaa "B" jotta korkeusmittari näyttää oikein(no joo se asetushan pitäisi käsi ruuvata!)Siitä ei ole haittaa että silloin tälloin käyt update weatherissa mutta seuraa lennonjohdon ilmoituksia korkeusmittarin asetuksissa!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
kun yhdistän tonne VATSIMiin niin ei mulla kyl ainakaan sää muutu yhtään.

Squawkboxin asetuksissa on kohta "Ignore real weather" tjsp. Se EI saa olla valittuna, mikäli haluaa Vatsim-säät SB:n kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vastauksista! AVC tuner vaikuttaa aika hyvältä lisäominaisuudelta. Sitten vaan säätämään softia kuntoon. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään