Guest Toni13

VOI PIIP... Ongelmia SB Mainin/Relayn/Simun kanssa..

14 viestiä aiheessa

Joo illat vaan, tänään kokeilen mennä heittämään EFKE EFHK niin softat alkoi kettuilemaan, eli.. Relay päälle jonka jälkeen simu sitten SBhost ja SBmain mutta.. kun yritän Sb mainilla "joinia" niin se jää siihen "Looking for games" kohtaan eikä mee mihinkään.. ei auta vaikka laittais 127.0.0.1 sitten kun painan "cancel" niin ruudulle ilmestyy se "Click here to get in action" mutta vaikka siitä sitten painaisin niin SB Relay ei sitä ota "sessioon" eli homma ei siis toimi.. sitten toinen mikä tässä just askarruttaa niin Simu kyllä löytää SB Relayn mihin voin joinia... en oikeen ymmärrä mikä ihme tässä on.. SB Mainin ja Hostin sekä Relayn olen asentanut uudestaan, ei auttanut.. ilman palomuuria on kokeiltu mutta tuskin se siitä johtuu koska kaikki muu toimii.. FSUIPC on uusin ja rekattu sillä Squawkbox koodilla.. öö mitäs muuta.. eilen kaikki vielä toimi.. tänään asensin PMDGn jonka jo poistinkin mutta ei ole auttanut... eikä varmaan siitä voi johtuakaan.. mutta siis KAIKKI muu toimii hyvin paitsi tämä SB MAIN.. en siiis oikeen ymmärrä mistä kiikastaa.. FS9iä en ole vielä raaskinut asentaa uusiks.. ja tuskin sekään auttaa... siis oon pulassa.. onko jollain jotain extra hyviä ideoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla teki pari kertaa eilen vastaavaa. Oot varmaan jo yrittäny, mutta koita käynnistellä aina vaan uudestaan, jos jää siihen "Looking for games" kohtaan. Mulla lähti kolmosella ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Kokeileppa exportata ServInfosta uusin ipaddr.txt. Laita tämä sitten sinne SB hakemistoon. Siellä pitäisi olla vanha ipaddr.txt tiedosto.

Exporttaus tapahtuu seuraavasti:

1. ServInfo normaalisti käyntiin ja paina varmuuden vuoksi vielä VATSIM -näppäintä, niin se lataa uusimmat datat.

2. File alasvetovalikosta löytyy kohta 'Export ipaddr.txt' -kohta.

3. Valitse hakemisto, mihin haluat exportata tuon filen.

T:Kimmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EI EI JA EI.. :'( :-\ Vaikka kuinka kauan yrittäisin uudelleen käynnistää SB mainin niin ei.. Kimmon idea oli hyvä "kai" mutta edelleen tulee vaan "looking for games" Minkä ihmeen takia SB MAIN ei löydä mitään..? kaikki muu näyttää toimivan aivan normaalisti..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

öö millä tavalla käynnissä? itse teen aina näin: SB Relay, Simu, SBHost (ilman sitä full screen .dll juttua) SB Main ja sit viimeiseksi yhdistän FSn Multiplayerin.. ennen tollai on ainakin toiminut hyvin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin ongelman äsken.. Sb Relayn pitää päästää joku Microsoftin Diretcx helper nettiin ja palomuuri oli sen estänyt ja ilmeisesti sen takia SB MAIN ei Sb Relayta tunnistanut.. mut enivei nyt taas toimii :D

EDIT: Direcx = Directx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja taas lakkas toimimasta >:( >:( Tänään koneet laitettiin ns "kotiverkkoon" eli netti on kahden koneen kesken jaettu... sen jälkeen sain kerran systeemit toimimaan mutta sen jälkeen edes simu ei ole löytänyt SB Relayta :( pitäskö simu niinku asentaa uusiks vai mitä hemmettiä on tehtävissä?. pakko ton VATSIMin on näin kotiverkossakin toimittava.. tai siis nettihän tulee Aurian kautta... mutta se on liitetty tohon D-Link boxiin jonka kautta sitten netti normaalisti tulee molempiin koneisiin.. eli tarviiko simu sitten asentaa uudestaan kun on tullut tälläisiä muutoksia? Sb Relayn olen asentanut moneen kertaan jo uudestaan mutta ei ole auttanut.. kaikista eniten tässä ihmetyttää että KERRAN se illan aikana on toiminut.. Kävin EFVAlla jossa Mikkilän Timo oli tornissa ja kaikki ainakin silloin toimi.. mutta sen jälkeen ei ole taas toiminut.. ihmetyttää aika paljon nyt.. ASRC ja AVC sun muut toimii aivan moiteetta.. mutta mikä on akselissa Relay/Simu/SB MAIN ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sain SB Relayn näkymään mutta sitten SB MAIN teki tälläsen ::)

[ Attachment removed / expired ]

miks ihmeessä tuolla on 1/814 ? pitäis kai olla 1/0 tjsp

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo on se kai sittenkin oikein että ne on 1/814 mutta FSN tutorial osiossa ne näyttää olevan 1/0 jossen väärin muista, mutta siis mua ihmetyttää eniten se että sen jälkeen kun nämä kaks konetta verkkoon yhdistettiin ja netti jaettiin D-Link boxin kautta molemmille koneille niin nämä systeemit ovat kerran toimineet.. olin silloin EFVAlla ja Mikkilän Timo oli tornissa kun kyselin että toimiiko systeemit, ja ne toimi... mutta sit seuraavana päivänä kuulin että ukkoni oli poistanut kaikki mun sysmeemit tuolta vanhalta koneelta mikä on yläkerrassa nyt mutsin ja ukon käytössä.. mutta omalla koneella mulla on nämä kaikki systeemit kylläkin on.. mutta onko se mahdollista että kun koneet on verkossa niin jos tuolta toiselta koneelta on poistettu ohjelmia niin ei sitten toimi tässäkään koneessa.. en vaan oikeen usko mutta sen jälkeen ei ole toiminut kun ukko vanhalta koneelta kaikki poisti, tai siis mun D: aseman missä pelit sun muut VATSIM jutut olivat.. ::) Apua kaivaten

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin syynä näihin ongelmiin oli reititin minkä kautta netti on jaettu. Siinä oli sisäinen palomuuri joka on nyt "tavallaan" poistettu tieltä.. ISO KÄSI Kemppaisen Matille kärsivällisyydestä opastaa mua noitten systeemeiden

kanssa ;) Mutta joku vielä mättää koska Simu ei löydä SB Relayta sit millään... ei auta ainakaan 127.0.0.1 mutta SB MAIN pystyy kyllä Relayhin yhdistämään... onko jollain jotain spesiaali kikkoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään