Guest arttula

FPI !!

126 viestiä aiheessa

Jumankekka, joo !! :o :o

Alkuun pahoitteluni, että aloitan tästä samasta aiheesta uuden topicin, mutta mielestäni tämä on sen verran tärkeä juttu, että se ansaitsee sen.

Nyt minulla on ollut paremmin aikaa tutustua tuohon uuteen FPI-systeemiin, ja se vaikuttaa oikeasti tosi lupaavalta ! Multiplayer pyörii todella sulavasti, ja tosiaan näyttää mahdollistavan jopa muodostelmalennon.

Eli otankin nyt tässä uudestaan puheeksi tuon aiheen, josta jo toisessa threadissa mainitsin:

Hankkikaa ID tuohon FPI-verkkoon, jolloin saamme ainakin Suomessa liikennettä ja ATC:tä. Samalla loppuu SB:n kanssa säätäminen. SB3 tullee aikanaan, ja silloin voidaan uudestaan harkita, kumpaa verkkoa alamme tukemaan.

Arttu

Kuka muuten mahtaa olla siinä esittelyvideon lopussa mainittu "Timo" ??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, nyt FPI:n listoilla on jo 8 suomalaista, itse olin tänään liittyessäni viides. Hyvähän tuota olisi päästä testaamaan isommalla porukalla, että kuinka sulavasti tuo multiplayeri siinä toimii. Minulla on kyllä tuo FPS-ongelma ATI:n näyttiksellä, mutta ilman antialiasointia tuo softa tuntuisi toimivan ilman FPS-pudotusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa ! Kyl tää täst !

Mistäs tuon FPI-online -tagin sait ? :P

Arttu

Hienoa, nyt FPI:n listoilla on jo 8 suomalaista, itse olin tänään liittyessäni viides. Hyvähän tuota olisi päästä testaamaan isommalla porukalla, että kuinka sulavasti tuo multiplayeri siinä toimii. Minulla on kyllä tuo FPS-ongelma ATI:n näyttiksellä, mutta ilman antialiasointia tuo softa tuntuisi toimivan ilman FPS-pudotusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile muokata tästä itseäsi miellyttävä:

>
[url=http://www.flightproject.net/?id=123456] FPI Pilot ID 123456[/url] 
[img=http://www.airsim.ch/small.php?vid=123456]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a aika paljon pitää näköjään säätää noiden afcad filujen kanssa jotta saa "oikeat" systeemit kehiin. Toisaalta mulla ei oo kokemusta muusta ;D Hyvin näyttää toimivan toistaiseksi. Suosittelen tosin heti alkujaan säätämään värit kohdilleen nimittäin muuten menee hermot ennen ensimmäistä nousua ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites se ATC-clientti, onko yhtä tehokas ja monipuolinen kuin ASRC?

Ei ainakaan kuvien perusteella ollut mikään kovin säkähdyttävä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ainakaan kuvien perusteella ollut mikään kovin säkähdyttävä ;D

No ei tuota ainakaan noiden mun ottamien suttuisten screenshottien perusteella kannata tuomita. Itselläni ei ole kokemusta tuosta Vatsimin ATC-softasta, joten en pysty arvioimaan kuinka hyvä tai huono tämä FPI:n käyttämä ATC-softa on. Tuskin tämä ATC-softa Vatsim-besserwissereille kelpaa, mutta tällaisen taviksen silmiin tuo näyttää ihan kelvolliselta.

Manuaaleja löytyy osoitteista:

http://www.flightproject.net/download/files/atoc_icp_getting_started_en.pdf

http://www.flightproject.net/download/files/atoc_icp_flight_strips_en.pdf

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Joo, itse en ole jaksanut tutustua VATSIMin uuteen ATC-softaan, joka on varsin monipuolinen ja ilmeisen realistinen, mutta hyvin hankala opetella. Tuo FPIn softa ei ole läheskään niin realistinen (kuin Kemppainen varmaan haluaisi ::)), mutta perustarkoituksensa, eli ATC-palvelun tuottaminen, se kyllä hoitaa. Ja kannattaa muistaa, että tämä verkko on kovin uusi, kaikki softa on vasta kehitysasteella - mutta silti tähtitieteellisesti edellä SB2:sta.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa siltä, että ainakaan tällä hetkellä tämä tagi ei toimi, koska ei näköjään suostu näyttämään Online-tilaa. Pitää katsoa jonkin aikaa että alkaako tämä toimimaan, vai pitääkö kehittää jostain uusi.

EDIT: Ai niin, tervetuloa Malmille testaamaan multiplayerin toimivuutta, niin näkisi että onko se yhtään parempi kuin SB2:ssa.

EDIT 2: Pitää lähteä ulkomaailmassa käymään, mutta teen comebäkin iltapäivän puolella, joten jos silloin joku toinenkin eksyisi paikalle samaan aikaan, jotta voisi testata tuota multiplayeriä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sanotaan nyt vielä semmoinen fakta, että softat ovat vielä toistaiseksi jossain määrin tekijöissään...mm metar tiedot ei vielä tule automaattisesti kaikille kentille ja tämä johtuu siitä että sääpalvelin ei ole vielä täysin toiminnassa.

Tämä ei kumminkaan haittaa toimintaa oleellisesti, koska saman metarin saat ServerInfon kautta väliaikaisesti.

Puhuin eilen Frank Petersenin (Skandinavian regioona) kanssa noin 1,5 tuntia ja hän oli sitä mieltä, että verkko tulee kasvamaan myös täällä Suomen päässä. Lennonjohtopalveluista tulee enemmän sääntö kuin poikkeus käyttäjien löydettyä tämän virtuaali-ilmailu maailman. Olen alustavasti luvannut pitää edes jonkunasteista lennonjohtoa pystyssä Suomessa (vaikka lennonjohtokokemukseni on melko pieni), että kaikki pääsevät testaamaan miten homma toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain ongelmaa tuntuisi olevan, en pääse lentämään ollenkaan.... :(

Kun yritän sillä REMOTE -client ohjelmalla ottaa yhteyttä serveriin koko ATOC kaatuu. Wintoosan mukaan kaatumisen aiheuttaa atocsocketcontrol.dll. FPI:n foorumilla joku oli kehittänyt keinon tuohon mutta minulla ko. konsti ei ainakaan toiminut... :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yritän sillä REMOTE -client ohjelmalla ottaa yhteyttä serveriin koko ATOC kaatuu. Wintoosan mukaan kaatumisen aiheuttaa atocsocketcontrol.dll.

Onko tilanne yhtä huono sillä FS:n sisällä ajettavalla ikkunalla?

Onko palomuurisoftaan tehty tarpeelliset reiät tuolle ATOCille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tilanne yhtä huono sillä FS:n sisällä ajettavalla ikkunalla?

Onko palomuurisoftaan tehty tarpeelliset reiät tuolle ATOCille?

Palomuurin otin pois päältä heti kun ongelmia esiintyi, mutta se ei ratkaissut ongelmaa...

Tuo FS:n sisällä oleva ikkuna sitten...minä saan ainoan ikkunan kun alt-tabilla siirryn työpöydälle ja valitsen sitten tuolta oikeasta alareunasta aiemmin käynnistämäni ATOCin. Mikään shift-F1 ei mulla toimi, mikä mainittiin siinä oppaassa.

Lisäksi on ongelmia tuon voicen kanssa. Olen par'aikaa ATOC-support -palvelimelle kirjautuneena, mutta joko kukaan ei kuule mua tai sitten ne ei viitsi vastailla huutoihini.. ;D

Minä kyllä kuulen muiden puheet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo FS:n sisällä oleva ikkuna sitten...minä saan ainoan ikkunan kun alt-tabilla siirryn työpöydälle ja valitsen sitten tuolta oikeasta alareunasta aiemmin käynnistämäni ATOCin. Mikään shift-F1 ei mulla toimi, mikä mainittiin siinä oppaassa.

Mulla se näppäinyhdistelmä on ainakin shift+tab, jolla sen ikkunan saa auki. Kai olet muuten luonut FS:ään ensin sen multiplayer-session, ennenkuin yhdistät sinne serverille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla se näppäinyhdistelmä on ainakin shift+tab, jolla sen ikkunan saa auki. Kai olet muuten luonut FS:ään ensin sen multiplayer-session, ennenkuin yhdistät sinne serverille?

Juu olen, kokeilen vielä tuota shift+tabbia...

[edit] joo, tuo alt-tab toimii, mutta vieläkään en pääse serverille. FS DATA IP kohtaan ei tule mitään ip-osoitetta, vaikka minkä tekisi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vatsim-besserwissereille
Olet toistellut tätä sanaa jo muutaman kerran. Ja meilläkö on asenneongelma?

Tuo FPIn softa ei ole läheskään niin realistinen (kuin Kemppainen varmaan haluaisi ::))
Jepjep, vilkaisepas ASRC:n kehitysfoorumia, enpä tunnu olevan ainoa, joka haluaa jo tälläkin hetkellä oikeasti hyvää VATSIM-softaakin kehittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äyh, kaikki on luullakseni yhtämieltä että porukka pitäisi saada saman katon alle, mutta mitä prkl. Eikun hajaannusta vaan lisää. Ei tästä tälleen mitään tule, nytkään ei ole joko lentäjiä tai lennonjohtajia.

Jos potkittaisiin alkajaisiksi kaikki pomot ulos sekä Vattsimmistä että Ivaosta, ja kaikista muistakin vastaavista elimistä. ::)

En itse ole koskaan lentänyt Ivaon puolella, mutta ServInfolla sinne vilkaisseena tekee joskus mieli. Ottaa vaan se niitten natsahomma pattiin siinä määrin jotta taidan lopettaa online lentämisen kokonaan. Tasapuolista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöset FPI:t on imho perseestä just siksi mitä Pekka sanoikin. Hajottaa porukkaa vaan lisää. Mulla henkilökohtaisesti ei sitten vois vähempää kiinnostaa jotku täysin kokemattomat tyypit jossain EFES:ssä siellä johtamassa. Ei millään pahalla silti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöset FPI:t on imho perseestä just siksi mitä Pekka sanoikin. Hajottaa porukkaa vaan lisää. Mulla henkilökohtaisesti ei sitten vois vähempää kiinnostaa jotku täysin kokemattomat tyypit jossain EFES:ssä siellä johtamassa. Ei millään pahalla silti.

/C:stä tai ei, niin se hyvä puoli tässä ainakin on että jokainen voi lentää siinä verkossa ja softalla joka omille taidoille ja kiinnostukselle parhaiten sopii. En minä tarkoita, että FPI:ssä lentämisen pitäisi olla jotain aivotonta koheltamista vailla mitään realismia, mutta en minä ainakaan tuntenut epävarmoilla taidoillani oloani kovinkaan tervetulleeksi Vatsimiin. Tästä aiheesta jauhettiin kuitenkin jo ihan tarpeeksi tuossa toisessa FPI-threadissa, joten ei siitä sen enempää.

Vatsiminkin näkökulmasta on varmasti täysin yhdentekevää lentääkö hidas hämäläinen J.Piittala offlinessä vai FPI:ssä. Ja miksi tämä FPI on ylipäätään näin punainen lakana Vatsim-väelle? Tälläkin hetkellä Vatsimissä näyttää olevan 154 ATC:tä/Pilottia kirjautuneena ja FPI:ssä 29. Ei FPI varmaan kovin suuri uhka Vatsimin tulevaisuudelle ole?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään