Guest heiska91

Lunta maahan!

10 viestiä aiheessa

Onko mahdollista että joku tekis semmosen että ku sataa lunta FS:ssä niin se myös pysyisi maassa niinkun kiitoradoilla, porteilla ja sitten animoidut aura autot auraamaan sitä lunta.... Se ois aika mageeta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No periaatteessa se on mahdotonta ;) ja jos se olisi mahdollista, pitäisi olla tietokone suht tehokaskin sellasen pyörittämiseen. Nimittäin polygoneina se tulisi jokatapauksena tapahtumaan ja sanotaan vaikka jos näkyvyys on 4km päähän ja jokainen sellanen polygon hiutale jää maahan auta armias mitä sillon tapahtuu.....eihh menee vaikeeks :D..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa mahdollista, käytännössä... hmm... lähes mahdotonta. ;) (Ongelma ei ole polygonien määrässä, sillä läpinäkyvillä tekstuureilla ne saadaan pidettyä kurissa. Sen sijaan sen tunnistaminen, milloin FS:ssa sataa lunta, on äärimmäisen hankalaa.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa mahdollista, käytännössä... hmm... lähes mahdotonta. ;) (Ongelma ei ole polygonien määrässä, sillä läpinäkyvillä tekstuureilla ne saadaan pidettyä kurissa. Sen sijaan sen tunnistaminen, milloin FS:ssa sataa lunta, on äärimmäisen hankalaa.)

No ainakin se simu itse tunnistaa milloin sataa lunta ja milloin ei, jos vaikka valitset vuodenajaksi kesän ja sitten pakkasta ja rankan lumisateen niin tietääkseni maa alkaa pikku hiljaa muuttua valkoiseksi, ja sama toisin päin eli jos valitsee talven ja sitten esim. hellettä tai vesisadetta niin johan lumitekstuurit alkavat vähitellen muuttua normaaleiksi.. Jos muutaman tunnin jaksaa noin lennellä niin pitäisi alkaa tapahtua.

Tai sitten olen vain nähnyt harhoja tms. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ainakin se simu itse tunnistaa milloin sataa lunta ja milloin ei, jos vaikka valitset vuodenajaksi kesän ja sitten pakkasta ja rankan lumisateen niin tietääkseni maa alkaa pikku hiljaa muuttua valkoiseksi, ja sama toisin päin eli jos valitsee talven ja sitten esim. hellettä tai vesisadetta niin johan lumitekstuurit alkavat vähitellen muuttua normaaleiksi.. Jos muutaman tunnin jaksaa noin lennellä niin pitäisi alkaa tapahtua.

Tai sitten olen vain nähnyt harhoja tms. ;D

Juu kyllä sinne baanalle alkaa räntää kertyä.

/Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ne platat jokseenkin lumettomina pysy kun koneet siellä pyörii sulattamassa lumen moottorinlämmöllä? Itse en ainakaan ole pahemmin kiitotiellä lunta havainnut.

Mutta jos teiden ympärille saisi auratut 3d-lumikinokset niin se olisi jo mukavaa. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ne platat jokseenkin lumettomina pysy kun koneet siellä pyörii sulattamassa lumen moottorinlämmöllä? Itse en ainakaan ole pahemmin kiitotiellä lunta havainnut.

Eipä se taida pahemmin moottorien tuomasta lämmöstä johtua se kiitoteiden sulana pysyminen, vaan siitä, että kunnossapidon miehet tekee niin maan perhanasti työtä niiden sulana/puhtaana pitämiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä se taida pahemmin moottorien tuomasta lämmöstä johtua se kiitoteiden sulana pysyminen, vaan siitä, että kunnossapidon miehet tekee niin maan perhanasti työtä niiden sulana/puhtaana pitämiseksi...

Joo ureaa sinne kylvetään urakalla, tosin ei onneksi kunnossapidon tarvitse sitä itse kaikkea tuottaa ;)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ureaa sinne kylvetään urakalla, tosin ei onneksi kunnossapidon tarvitse sitä itse kaikkea tuottaa ;)

//Tuomas

Käyttääköhän ne muuten työjalkineina intin kusiluistimia, elikkä Urea Bauereita? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta eikös nykyään käytetä urean tilalla nestemäistä asetaattia sekä formiaattia, pääpainon ollessa asetaatissa?

Ureahan oli kova kuormittamaan ympäristöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään