Guest jahu

Vatsim

68 viestiä aiheessa

Kysyisin että jos liityn vatsimiin mitä kaikkea pitää hankkia, että lentely onnistuisi hyvin ja olisi mielenkiintoista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nämä nyt ainakin:

 

-FS2002 tai 2004 (Ehkä 2000, en varma)

-VATSIM tunnuksen

-Tietoa miten lennetään liikennekuvioissa tms. (emie vaan tierä)

-SquawkBox

-Roger Wilco

-Pro Controller

-Paljon kynsiä pureksittavaksi

-Innokkuutta ja halua toimia ATC:n käskyjen mukaan.

 

Kaikki löytyy Tonin mainitsemasta VACC Finlandista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi taas tämä keskustelu menee tähän? Auttakaa nyt miestä hädässä älkääkö taistele eri verkkolentämisorganisaatioiden paremmuudesta!

 

Kyllä tilaa on molemmille, ei niistä kannata tapella. Jos pitää niistä jatkaa niin sitä vartenhan on jo olemassa oma aihe ja jos tiukemmaksi sekä henkilötasolle menee niin jatkakaa yksityisesti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nämä nyt ainakin:

 

-FS2002 tai 2004 (Ehkä 2000, en varma)

-VATSIM tunnuksen

-Tietoa miten lennetään liikennekuvioissa tms. (emie vaan tierä)

-SquawkBox

-Roger Wilco

-Pro Controller

-Paljon kynsiä pureksittavaksi

-Innokkuutta ja halua toimia ATC:n käskyjen mukaan.

 

Kaikki löytyy Tonin mainitsemasta VACC Finlandista.

 

RW pois.. edelleenkin voicea varten on hyvä ja uusi AVC! Advanced Voice Client!

 

EDIT: niin ja Pro Controlleria ei tarvii mihinkään jos lentämään menee.. jos obsaamaan/johtamaan haluaa niin sitäkin varten on ASRC

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minäpä annan oman puolueettoman näkökantani asiaan ;)

 

Jos liittyisin johonkin noista verkoista, liittyisin vatsimiin, koska realismi on minulle päätavoite. Aika vain ei riitä opiskella noita manuskoja :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, ajattelin vasta-alkajan näkökulmasta asiaa.

 

Arttu

 

..sinun mielestäsi. Vai puhuitkohan paremmuudesta objektiivisesti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT: niin ja Pro Controlleria ei tarvii mihinkään jos lentämään menee.. jos obsaamaan/johtamaan haluaa niin sitäkin varten on ASRC

 

AFAIK ProController ei edes toimi enään? Toki sitten jos käyttää ton PCProxyn kanssa jos haluu säätää useamman näytön. Mut siis muutoin ei ymmärtääksen toimi enään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mun mielestä kaikkein helpoin on alottaa suoraan "vaikeimmalla" koska jos FPI:tä lentää niin ei ikinä opi mitn realistista...Esim. VATSIMissä oli jokin aika sitten Newbie ilta ja varmaan tulee muitakin. Mukaan vaan

 

En ole vielä kerinnyt kokeilemaan tuota paljon parjattua FPI:tä, mutta mites verkko tekee lentämisestä/oppimisesta vähemmän tai enemmän realistisen. Minä olen luullut, että se on lentäjien ja lennonjohdon muodostama kokonaisuus.

Kaipa sitä realismiruuvi voi vääntää FPI:ä muutaman kierroksen tiukemmalle jos siltä tuntuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mun mielestä kaikkein helpoin on alottaa suoraan "vaikeimmalla" koska jos FPI:tä lentää niin ei ikinä opi mitn realistista...

 

No en nyt kyllä noinkaan menisi sanomaan. Ainakin itselläni kävi niin että lähdin heti ekalla Vatsim-lennolla IFR-lennolle A320PIC:illä Vantaalta Pirkkalaan ja sitten kun homma ei oikein sujunut niin totesin, että tämähän on ihan /C:stä. Kaikki huomio kiinnittyi fraseologian naputtelemiseen ja sitten ei itse lentämisestä tullutkaan enää yhtään mitään ja lisäksi olin vielä ihan kuutamolla kaikista IFR-menetelmistä, koska ei tuo FS:n oman ATC:n ykkösellä ja kakkosella kuittaileminen paljoa noita menetelmiä/fraseologia opeta.

 

Eiköhän se ole tosielämässäkin niin, että aloittelevaa pilottia ei heti heitetä 747:n puikkoihin, vaan koulutus aloitetaan jollain hieman helpommalla räpistimellä.

 

EDIT:

Täsmennetään nyt hieman tuota sekavaa kommenttia. Pointti oli siis, että ei välttämättä kannata yrittää heti ensimmäisenä jotain über-vaikeaa ja sitten turhautua kun omat taidot ei riitäkään. Kyllä tuo FPI:n systeemi varmasti aloittelijalle sopii paremmin, koska siinä softan säätäminen on huomattavasti yksinkertaisempaa/nopeampaa. Lisäksi yleinen vaatimustaso FPI:n puolella ei ole niin korkea kuin Vatsimissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Jankuka sanoo, etteikö FPI:n puolellakin saisi realismia hipovaa simuilukokemusta. Lensin eilen Amsterdamiin, jossa oli paikalla CTR ja APP. Täysin keskivertoVATSIM -tasoisesti minut alas toivat. Kannattaa muistaa, että FPI:ssäkin saattaa olla entisiä ja nykyisiä VATSIMiläisiä ;)

 

Toisaalta ehkä hyvä, jos jotkut ultrarealistit pysyttelisivätkin poissa ;) :P

 

Arttu

 

mun mielestä kaikkein helpoin on alottaa suoraan "vaikeimmalla" koska jos FPI:tä lentää niin ei ikinä opi mitn realistista...Esim. VATSIMissä oli jokin aika sitten Newbie ilta ja varmaan tulee muitakin. Mukaan vaan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jankuka sanoo, etteikö FPI:n puolellakin saisi realismia hipovaa simuilukokemusta. Lensin eilen Amsterdamiin, jossa oli paikalla CTR ja APP. Täysin keskivertoVATSIM -tasoisesti minut alas toivat. Kannattaa muistaa, että FPI:ssäkin saattaa olla entisiä ja nykyisiä VATSIMiläisiä ;)
VATSIM:ssa hollantilaiset ovat professionaalia porukkaa.

 

Toisaalta ehkä hyvä, jos jotkut ultrarealistit pysyttelisivätkin poissa ;) :P
Jos mua tarkoitat, niin tulossa ollaan joku kerta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja onhan se realistista että osa piloteista/ATC:stä on hieman... hmm... hiomattomia. Eikai nyt oikeassakaan elämässä kaikki niin täydellisesti mene, poikkeuksetta?

 

Jos FPI:ssä olisi enemmän porukkaa lentämässä ja tornissa, siitä kehittyisi todennäköisesti erittäin mainio verkko. Mutta jätetäämpä aloittamatta tuota FPI vs. VATSIM flametusta tässäkin threadissa, ok?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ja onhan se realistista että osa piloteista/ATC:stä on hieman... hmm... hiomattomia. Eikai nyt oikeassakaan elämässä kaikki niin täydellisesti mene, poikkeuksetta?
Harvemmin todellisessa elämässä laajarunkokuskeilla kai on perusteellista laatua olevia ongelmia. Aloittelevilla lentäjillä sitten sitäkin enemmän, mutta eivätpä he kahtasataa tonnia persuksensa alla ohjailekaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemmin todellisessa elämässä laajarunkokuskeilla kai on perusteellista laatua olevia ongelmia. Aloittelevilla lentäjillä sitten sitäkin enemmän, mutta eivätpä he kahtasataa tonnia persuksensa alla ohjailekaan.

 

Hyvä pointti sinänsä. Aloittelijoilla kun on paha tapa haluta heti juosta Jumbon puikkoihin. Itse ihastuin vielä silloin ilmailusta tietämättömänä FS:n default-Extraan pääasiassa ulkonäkönsä vuoksi.

 

Sitten päähäni saapui jostain ajatus että VFR-räpistinlennot eivät ole "kunnon lentoja" vaan "kunnon lennot" ovat niitä joissa mennään vähintään Learjetillä ja Autopilot päällä kaikkialla paitsi ehkä rullatessa.

 

En tosin pitkään jaksanut niitä "kunnon lentoja" ja siirryin totaalisesti räpistimiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemmin todellisessa elämässä laajarunkokuskeilla kai on perusteellista laatua olevia ongelmia.

 

Kyllä sitä on oikeassakin elämässä välillä pilotit pihalla. Ainakin minä olen kuullut lennonjohtajien juttuja piloteista, joilla oli vaikeuksia jopa suunnan pitämisessä. Mutta l-johtaja ei voi niissäkään tilanteessa avautua ja käskeä muualle lentämään. Pakko on vaan sopeuttaa omat menetelmänsä sellaisiksi, että pilotti niistä selviytyy. Tässä ehkä hiukan mietittävää itse kullekin.

 

Aloittelevilla lentäjillä sitten sitäkin enemmän, mutta eivätpä he kahtasataa tonnia persuksensa alla ohjailekaan.

 

Kuinka paljon enemmän tuhoa saa aikaan 200 kertaistamalla virtuaalitonnit? Sen tiedän, että oikeassa elämässä tilanne muuttuu aika lailla.

 

MikkO

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sitä lähinnä meinasin mun viestillä että kun itse testasin FPItä huvikseni niin voin sanoa että joka sellaisella aloittaa niin joutuu lähes kaiken opettelemaan uusiksi VATSIMissä jos siihen siirtyy...mutta joku joka tykkää FPIstä niin tykätköön...ihan sama mulle

Ja mihin voisit perustaa tuon väitteen?? Ei niissä ole käytännössä mitään eroa muussa kuin ohjelmien käytettävyydellä & koneiden visuaalimallissa. No, ehkä VATSIM on täällä joillekkin samassa asemassa kuin eräs kotimainen lentoyhtiö ja kaikki muu on p---aa... Sorry jo etukäteen :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sitä lähinnä meinasin mun viestillä että kun itse testasin FPItä huvikseni niin voin sanoa että joka sellaisella aloittaa niin joutuu lähes kaiken opettelemaan uusiksi VATSIMissä jos siihen siirtyy...

 

No sehän on ainoastaan henkilöstä itsestään kiinni, että joutuuko tuossa opettelemaan muuta kuin toisen softan käytön, jos FPI:stä haluaa Vatsimiin tai johonkin muuhun systeemiin siirtyä. Kukaan ei varmaan tule kieltämään jos haluat opetella nuo kaikki fraseologiat ja VFR/IFR-menetelmät yms. FPI:n puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Henri tarkoitti varmaan lähinnä juuri sitä että FPI on tämmönen "Lennetään kavereiden kanssa verkossa tyyppinen" ::) Ja kaikki tuskin opettelee oikeita fraasuja.. joten silloin jos aikoo VATSIMiin niin menee kyllä kaikki uusiks..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Henri tarkoitti varmaan lähinnä juuri sitä että FPI on tämmönen "Lennetään kavereiden kanssa verkossa tyyppinen" ::) Ja kaikki tuskin opettelee oikeita fraasuja.. joten silloin jos aikoo VATSIMiin niin menee kyllä kaikki uusiks..

 

Ehkä olen vaan niin tyhmä, mutta mulle ei oikein aukea tuo logiikka. Jos joku ei halua opetella/käyttää oikeaa fraseologiaa ja lentämiseen liittyviä menetelmiä lentäessään FPI:n puolella, niin miksi tällainen henkilö sitten koskaan edes siirtyisi VATSIMiin, jossa noiden merkitys on huomattavasti suurempi? Tuskin tällaista henkilöä kiinnostaa ne fraasit ja menetelmät yhtään sen enempää VATSIMin puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Korostetaanpa nyt vielä kerran, että FPI EI one mikään Zone, jonne vaan tullaan lentelemään, kuten eräät täällä yrittävät sitä leimata. Fraseologian ja menetelmien opettelemista kannustetaan, ja pyritään kohtuulliseen realismiin, mutta ei samaanlaiseen nipotukseen, kuin eräät täällä syyllistyvät.

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.