Guest jahu

Vatsim

68 viestiä aiheessa

Henri tarkoitti varmaan lähinnä juuri sitä että FPI on tämmönen "Lennetään kavereiden kanssa verkossa tyyppinen" ::) Ja kaikki tuskin opettelee oikeita fraasuja.. joten silloin jos aikoo VATSIMiin niin menee kyllä kaikki uusiks..

Eilen kun lensin FPI:ssä niin kyllä sielläkin aivan oikeita fraasuja ja menetelmiä käytetään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenko väittnyt ettei käyttettäis? mut joo, minä en FPIhin mene koska käyttäjiä on niin vähän ja LJ voi olla just kuka tykkää jne.. oli se visuaalisesti hieno mut mut..

EDIT: niin.. Jos FPI pyrkii samaan kuin VATSIM ja IVAO minkä takia koko verkko edes perustettiin? sen takia koska niissä nipotetaan liikaa tjsp? vai sen takia vaan koska visuaalinen laatu ei oo niin hyvä kun VATSIMssa ja IVAOssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenko väittnyt ettei käyttettäis? mut joo, minä en FPIhin mene koska käyttäjiä on niin vähän ja LJ voi olla just kuka tykkää jne..

Ei kai siellä olisikaan ketään jos kaikki ajattelisi noin kuin sinä! Eikä se Lj voi olla kyllä ihan kuka tahansa... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistutan edelleen, että myös VATSIMissa kuka tahansa voi olla LJ, vaikka koulutusta toivotaankin ::)

Ja FPI ymmärtääkseni pyrki yhteistyöhön VATSIMin kanssa, mutta ei kelvannut.

Ja miksiköhän FPIssä on (toistaiseksi) vähän porukkaa ? Kannattaa kokeilla sitä, niin saadaan nopeammin virtuaalitaivas täyteen. Tekniikkahan on (kiistattomasti) ylivoimaista SB:hen nähden tällä hetkellä.

Arttu

EDIT/ Ai niin ollaan puuhaamassa tänä iltana pientä muodostelmalentokokeilua Helsinkiin tai Vantaalle tuossa 19-20 aikoihin (ungefär). Tervetuloa mukaan :)

Olenko väittnyt ettei käyttettäis? mut joo, minä en FPIhin mene koska käyttäjiä on niin vähän ja LJ voi olla just kuka tykkää jne.. oli se visuaalisesti hieno mut mut..

EDIT: niin.. Jos FPI pyrkii samaan kuin VATSIM ja IVAO minkä takia koko verkko edes perustettiin? sen takia koska niissä nipotetaan liikaa tjsp? vai sen takia vaan koska visuaalinen laatu ei oo niin hyvä kun VATSIMssa ja IVAOssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistutan edelleen, että myös VATSIMissa kuka tahansa voi olla LJ, vaikka koulutusta toivotaankin ::)

Paitsi että pitää suorittaa se kirjallinen testi, ja monien maiden (kuten Suomi) VACC:t vaativat vielä ylimääräistä koulutusta ennen kuin putken ääreen pääsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi että pitää suorittaa se kirjallinen testi, ja monien maiden (kuten Suomi) VACC:t vaativat vielä ylimääräistä koulutusta ennen kuin putken ääreen pääsee.

Niin, aivan! Mutta LJ:nä voi toimia KUKA tahansa henkilö! ;D

Meniköhän pilkun viilaukseksi... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ekaks VATEUDlta STU koe (kirjallinen) ja ainakin suomen VACClta tulee sit vielä erillinen esim TWR koe (kirjallinen ja käytännön) koe.. että sellaii.. sinne ei todellakaan pääse kuka vaan.. ja onko se sit hyvää realismia että sinne pääsee kuka vaan? mun mielestä siinä esim tulee semmonen "lennetään kavereitten kanssa" fiilis.. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ekaks VATEUDlta STU koe (kirjallinen) ja ainakin suomen VACClta tulee sit vielä erillinen esim TWR koe (kirjallinen ja käytännön) koe.. että sellaii.. sinne ei todellakaan pääse kuka vaan.. ja onko se sit hyvää realismia että sinne pääsee kuka vaan? mun mielestä siinä esim tulee semmonen "lennetään kavereitten kanssa" fiilis.. :-\

Miten niin ei pääse kuka vaan? Oothan säkin päässyt ja jopa minäkin... Ei se ole mitään yliluonnolista että pääsee vähän VATSIMiin johtamaan liikennettä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lopetas jo se turha viilaaminen.. tiedät hyvin mitä minä ja Olli tarkoitetaan..

Itseasiassa en todellakaan tiedä! Sama homma se on FPI:ssä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin ei ole VATSIMssa mutta FPIssä ilmeisesti kyllä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas.. Toinen sanoo toista ja toinen toista.. ottaa tosta nyt selvää mitä siellä on ja mitä ei.. mut lentäkää te FPIssä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas.. Toinen sanoo toista ja toinen toista.. ottaa tosta nyt selvää mitä siellä on ja mitä ei.. mut lentäkää te FPIssä..

Ei kannata otta asiaa tuolla lailla! Onko ihmiset todella noin haluttomia saamaan/kokeilemaan mitään uutta? Aivan totta puhut: lennän nyt ja tulevaisuudessa FPI:ssä. Kyllä se kasvaa koko ajan kovaa vauhtia. Uusia divisioonia perustetaan jne. jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin... En nyt ymmärrä VATSIM-fanaattisuutta. Itse ajelen sekä FPIssä, että VATSIMissa (varmaan jatkossa, jahka SB3 tulee). Kaikenlainen mustavalkoisuus asioissa kuuluu lähinnä lapsuuteen ja murrosikään.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja onko se sit hyvää realismia että sinne pääsee kuka vaan? mun mielestä siinä esim tulee semmonen "lennetään kavereitten kanssa" fiilis.. :-\

Niin, olen sitten ilmeisesti ymmärtänyt tämän verkkolentämisen iden kokonaan väärin, jos kerran tuollaista "lennetään kavereiden kanssa" -fiilistä pidetään jotenkin huonona asiana. Eikö se olekaan tämän homman idea että pääsee lentämään kavereiden ja "kavereiden" kanssa, ettei tarvi tuskailla noiden FS:n päättömien AI-kuskien kanssa.

Pitääkö tuosta tehdä johtopäätös että VATSIMissä on aina Only4Pro-fiilis?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä VATSIMssa on mun mielestä aika PRO fiilis.. ja Artulle tiedoks että olen kyllä itsekin kokeillut FPItä.. tosin realismi meni siinä kun Brasilialainen LJ ei osannut Englantia ;D mut en oo tehnyt IFR lentoa FPIssä niin mikä mä oon puhumaan sen realistisuudesta.. mutta eiköhän sekin tässä vielä testata.. ;)

EDIT: niin ja mun mielestä jos halua lentää kavereiden kanssa verkossa niin miksei Zone tai FSn oma multiplayer..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta TUOHAN todellista vasta sitä realismia onkin ;D

Ja montakohan kertaa olenkaan törmännyt VATSIMissa kielipuoleen ATChen ::) ::)

Arttu

kyllä VATSIMssa on mun mielestä aika PRO fiilis.. ja Artulle tiedoks että olen kyllä itsekin kokeillut FPItä.. tosin realismi meni siinä kun Brasilialainen LJ ei osannut Englantia ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja mun mielestä jos halua lentää kavereiden kanssa verkossa niin miksei Zone tai FSn oma multiplayer..?

Niin, eli mikä tahansa muu systeemi (Zone, multiplayer, yms) kyllä hyväksytään, mutta missään nimessä ei saa lentää FPI:ssä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, eli mikä tahansa muu systeemi (Zone, multiplayer, yms) kyllä hyväksytään, mutta missään nimessä ei saa lentää FPI:ssä. ;)

Minkä takia pitää hajoittaa lisää käyttäjiä? VATSIM ja IVAO on jo liikaa... sit vielä FPI, zone jne jne..

EDIT: mut joo yhdyn Lehtisen Henriin ja vaikenen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pantais kaikki vähän jäitä hattuun, mikäli ei auta niin työntäkää päänne vesiämpäriin, auttaa yleensä. ;)

Ei nuo Vattsimminkään kokeet niin ihmeellisiä ole. Lentelin niissä aikani ja huomasin siinä samalla että kyllä ne on vähän tyyliin lennetään kimpassa ja yhdelle lyödään betyyki kouraan.

En muista kun yhden ainoan tapauksen missä koe ei nostanut ko. suorittajan statusta, silloinkin kyse oli lentäjien puutteesta eikä kokelaan osaamattomuudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei kaverit, mikä on kun ei uskota? >:(

Koittakaa rauhoittua tai pistetään keskustelu kiinni.

Kyllä tilaa on molemmille, ei niistä kannata tapella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin. Samaa ihmettelen. Miksi ihmeessä "VATSIM-läiset" niin ärhäkästi ovat FPItä mollaamassa ?? Ja vielä ilman, että ovay sitä edes kokeilleet... ::)

Tervetuloa tänään alkaen klo 19-20 kokeilemaan, ja katsomaan toimiiko tuo osastolentely. SITTEN voitte arvostella ja haukkua.

Arttu

Hei kaverit, mikä on kun ei uskota? >:(

Koittakaa rauhoittua tai pistetään keskustelu kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm.... Montakohan kertaa tämä pitää sanoa, ennenkuin kaikki sen uskovat... ::) ??

Tarkoitus ei ole ollut hajoittaa virtuaalilentajiä eri leireihin, vaan tuoda selkeästi parempi softa kaikkien käytettäväksi. JOSTAIN syystä - jonka kaikkia yksityiskohtia en tiedä - tuo ei sitten kelvannutkaan VATSIM-pomoille. Ilmeisesti oma SB3-softa on ollut niin kovatöinen, ettei siitä haluttu suoraan luopua. Hyvä niin. Ehkä pian on odotettavissa vielä jotain FPI:nkin softaa parempaa ::)

Arttu

Minkä takia pitää hajoittaa lisää käyttäjiä? VATSIM ja IVAO on jo liikaa... sit vielä FPI, zone jne jne..

EDIT: mut joo yhdyn Lehtisen Henriin ja vaikenen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm.... Montakohan kertaa tämä pitää sanoa, ennenkuin kaikki sen uskovat... ::) ??

Tarkoitus ei ole ollut hajoittaa virtuaalilentajiä eri leireihin, vaan tuoda selkeästi parempi softa kaikkien käytettäväksi. JOSTAIN syystä - jonka kaikkia yksityiskohtia en tiedä - tuo ei sitten kelvannutkaan VATSIM-pomoille. Ilmeisesti oma SB3-softa on ollut niin kovatöinen, ettei siitä haluttu suoraan luopua. Hyvä niin. Ehkä pian on odotettavissa vielä jotain FPI:nkin softaa parempaa ::)

Arttu

VATSIM + toi softa.. ATOC :-\ vois olla ihan sairaan hyvä yhdistelmä ja realismi olis katossa.. mutta FPI nyt vaan näyttää olevan "fly with your friends and have a fun" tyylisellä pohjalla.. toki en tiedä jos sitä lähtis kehittämään tjsp.. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.