Guest jahu

Vatsim

68 viestiä aiheessa

Aivan :D

Tuollaista asennetta olen juuri kaivannutkin. Realismi on tasan juuri sillä tasolla, millaiseksi me itse sen luomme !

 

Aletaan yhdessä kehittämään ! :D

 

Arttu

 

EDIT/ Ai juu: Karmaa rauhanpiipun polttelun eleenä ;D

 

toki en tiedä jos sitä lähtis kehittämään tjsp.. ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VATSIM + toi softa.. ATOC :-\ vois olla ihan sairaan hyvä yhdistelmä ja realismi olis katossa.. mutta FPI nyt vaan näyttää olevan "fly with your friends and have a fun" tyylisellä pohjalla.. toki en tiedä jos sitä lähtis kehittämään tjsp.. ::)

 

Hienoa Toni! Nyt puhut asiaa!!! Mut eiks toi "fly with your friends and have a fun" ole vain slogan noiden saitilla? Mutta Toni, tänään mukaan meidän "flaikkariin"... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VATSIM on ainoa oikea paikka realismin hakuisille, right?

ainakin realistisimman kokemuksen haluaville...

Mistähän realismista tässä nyt puhutaan? VATSIMissä on ehkä lentotoimintaan liittyvä realismi paremmalla mallilla, mutta visuaalisessa realismissa FPI on kyllä huomattavasti parempi.

 

Ja tuo FPI:n lentotoimintaan liittyvä realismi on ainoastaan käyttäjistä kiinni, että kuinka by-the-book asiat halutaan tehdä. VATSIMin visuaalista realismia ei olekaan käyttäjien niin helppo korjata, koska siihen vaaditaan softaan tehtäviä muutoksia. SB3:n julkaisusta en ole ainakaan itse löytänyt mitään uutta tietoa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VATSIMia en ole itse vielä kokeillut, syy selviää profiilistani, mutta puheista olen niin ymmärtänyt että VATSIMissa toimii paremmin nuo radiohärvelit jne. ja visuaalinen puoli on vähän heikompaa. Kun taas FPI:ssä kuuluu olevan Visa Versa. Tästä voisi päätellä tällaisen suuntaa-antavan:

 

Aloittelijat: FPI

Kehittyneemmät: VATSIM

VFR-lentäjät: FPI

IFR-lentäjät: VATSIM

 

Ja eipä unohdeta IVAO:ta... Ei kai sielläkään mahdotonta ole lentää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VATSIMia en ole itse vielä kokeillut, syy selviää profiilistani, mutta puheista olen niin ymmärtänyt että VATSIMissa toimii paremmin nuo radiohärvelit jne. ja visuaalinen puoli on vähän heikompaa. Kun taas FPI:ssä kuuluu olevan Visa Versa. Tästä voisi päätellä tällaisen suuntaa-antavan:

 

Aloittelijat: FPI

Kehittyneemmät: VATSIM

VFR-lentäjät: FPI

IFR-lentäjät: VATSIM

 

Ja eipä unohdeta IVAO:ta... Ei kai sielläkään mahdotonta ole lentää?

 

Perustele. Perustele miks VFR-lentäjien pitäisi siirtyä FPI:n puolelle? Eivätkö VFR-miehet välitä realismista?

 

Edit: Arttu huomaatko muuten että myös sinä FPI-miehenä olet ankarasti FPI:n puolella kuten me Vatsim-miehet vatsimin puolella?;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mats, Seppo tarkoitti varmaan sen takia FPItä VFR lentämiseen koska ne koneet ei pätki sellai ja se on visuaalisesti parempi..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät "lentoveljet".

Tuntematta FPI:tä en sano siitä mitään, mutta VATSIM:ssä ei ole loppujen lopuksi softan kanssa mitään älyttömän vaikeaa, ei edes minun ikäiselle (ilmeisesti olen vähän vanhempaa kaliiberia) aika vähän tietokoneiden kanssa riehuneelle.

 

Fraseologia tuottaa enemmän työtä (ja minulaiselle hitaalle myös ongelmia) ja uskon, että joka verkossa haluaa lentää, opettelee myös nämä asiat kunnolla ja nauttii siitä realismista niin paljon kuin näiden kotikoneiden äärellä pystyy. Ohjelmat on hyviä (siis simut) ja nautittavia ja riippumatta verkosta, se lentäminen on kaikkein mukavinta , kun jokainen osaa perusasiat ja pyrkii mahdollisimman lähelle oikeaoppista lentelyä.

 

Viimeinen lause näyttää poliitikon fraasilta, mutta siihen hommaan en ala.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mats: Väärin. Tuossa edelläkin jo vastustin "mustavalkoisuutta" :)

Sakari: Niin, eihän kyse ole pelkästään siitä, kumman saa näppärämmin käyntiin, vaan myös "yhteyden laadusta". Käypä katsomassa FPI:n saitilla se video.

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens.

 

Ottamatta kantaa kummankaan verkon paremmuuteen heitän muutaman yleisen ajatuksen, johon voitte vapaasti kommentoida. :)

 

Mielestäni jokaisen verkon, olipa se sitten vatsim tai fpi realistisuus määräytyy aina sen tilanteen mukaan millainen persoona on lentämässä/lennonjohtamassa.

 

Ongelmana on molemmissa verkoissa se, että mistä ihmeestä lennonjohtaja tietää hakeeko tuo lentäjä ultrarealistisuutta vai onko kaveri ensimmäisiä kertoja opettelemassa verkossa lentämistä, jolloin tuolle henkilölle on outoja fraseologia, ohjelmat, koneen tökkiminen, mikkikammo, yms. Kaikkea kun ei paperista voi oppia, ainoastaan harjoittelemalla livenä.

 

Tämän vuoksi voitaisiin yhdessä pohtia ja kehittää jonkinlaista asteikkoa, josta lennonjohtaja sitten näkee, että onko kaveri alan ammattilainen vai onko hän vasta-alkaja tai jotain siltä väliltä. Nyt tuo merkintä STUDENT ei välttämättä kovintarkasti kerro millaiset taidot lentäjällä on.

 

Myöskin tosiasia on mielestäni se, että myöskin fpi:n puolella tullaan törmäämään tähän samaan ongelmaan, kun lennonjohtaja ei tiedä lentäjän taitoja.

 

 

T:Kimmo

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ongelmana on molemmissa verkoissa se, että mistä ihmeestä lennonjohtaja tietää hakeeko tuo lentäjä ultrarealistisuutta vai onko kaveri ensimmäisiä kertoja opettelemassa verkossa lentämistä
Vai olisiko kyseessä kenties jo tuhannen tunnin verkkotiiman kerännyt pelaaja, joka ei tee eikä edes halua tehdä muuta kuin "lennellä" kahdeksan tunnin lentoja reitillä DIRECT GPS Flight Simulatorin default-747:lla? Fraseologiasta ei hajuakaan, kartoista ei lennonjohtaja uskalla edes uneksia. Näitäkin on tullut vastaan, eräs melkeinpä törmäsi kerran.

 

Myöskin tosiasia on mielestäni se, että myöskin fpi:n puolella tullaan törmäämään tähän samaan ongelmaan, kun lennonjohtaja ei tiedä lentäjän taitoja.
Luetun perusteella ongelma on mielestäni FPI:n alkuaikoina myös päinvastainen: Lentäjä ei tiedä lennonjohtajan taitoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletkos, Matti, käynyt kokeilemassa ? Eivätpä juuri ole eronneet LJ:n suoritukset VATSIMin vastaavista. ::)

Kuten Kimmo sanoi, kyse on yksilösuorituksista. Onko se nyt niin, että jos lennän ensin välin EFHK-ESSA VATSIMin puolella, niin kaikki sujuu minun puolestani hienosti. Jos sitten paluulennon ajelen FPI-verkossa, niin en enää osaa fraseilogiaa, ja laskutelineetkin unohtuvat ala-asentoon koko lennon ajaksi ?? ::) :P

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arttu,

 

 

Voisin väittää, ettei lentäjä tiedä lennonjohtajan tasoa tämän hetken FPI:ssa yhtä hyvin kuin VATSIM:ssa. Esimerkiksi Mätäsahon Mikael on erinomainen lennonjohtaja, tällä hetkellä STU+ VATSIM:ssa. FPI:ssa hänelle lykättiin arvonimeksi trainee, eli sama kuin vaikkapa 13-vuotiaalle teinipeelolle, jonka kyky hahmottaa asioita on äärimmäisen heikko. Jos en tuntisi Mikaelia, voisinko tietää näiden kahden johtajan tasoeron?

 

VATSIM:ssa hommat ovat toisin. Nykyään koulutusjärjestelmät ympäri maailmaa ovat hyvällä mallilla ja jopa useimmat Senior Studentitkin tuntevat asioita melko pitkälle. Aluekohtaisia eroja on, mutta nekin pystyy melkeinpä arvaamaan ihan vain yleissivistyksellä. Suurin ongelma taitaa olla englannin kanssa, mutta siihenkin on parin vuoden aikana tullut selkeästi havaittavaa parannusta. Tämän olen todennut mm. Ranskassa ja Etelä-Amerikassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt mitenkään arvostelematta, mutta aika teinipeelo olet vielä itsekin ;) ;)

 

Ja kyllä niitä onnettomia lentäjiä ja lennonjohtajia VATSIMissakin nähdään. En nyt viitsi taas toistaa, mutta Kimmon kirjoitus oli aika hyvä. Luepa se ajatuksella uudestan.

 

Arttu

 

Arttu,

 

 

Voisin väittää, ettei lentäjä tiedä lennonjohtajan tasoa tämän hetken FPI:ssa yhtä hyvin kuin VATSIM:ssa. Esimerkiksi Mätäsahon Mikael on erinomainen lennonjohtaja, tällä hetkellä STU+ VATSIM:ssa. FPI:ssa hänelle lykättiin arvonimeksi trainee, eli sama kuin vaikkapa 13-vuotiaalle teinipeelolle, jonka kyky hahmottaa asioita on äärimmäisen heikko. Jos en tuntisi Mikaelia, voisinko tietää näiden kahden johtajan tasoeron?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin... ennen kuin Moderatorit iskevät, niin eiköhän rauhoiteta tämä aihe vähäksi aikaa, ja keskitytä kukin tahoillamme olennaiseen ::) ::)

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hoho, Arttu se vaan aina jaksaa vittuilla. Kävi puhumaan minun teinipeeloudesta, vaikka en itse viitannut itseeni ollenkaan. Arttu, ennen kuin pyydät minua lukemaan kommentit uudestaan, lue ne ensin itse. Huomaisit, ettei minun käytökseni ollut nyt tässä asiassa mitenkään oleellista, olkoon se miten teinipeeloa tahansa.

 

Onhan se varmaan hienoa, kun jälleen kerran keksit tavan näpäyttää mua. :P ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota... Todellakin yritän tässä nyt (vilpittömin sydämin :P) saada aikaan rauhaa VATSIM- ja FPI-ihmisten välille. Kaikki varmaan ovat jo kuulleet sen, että eräiden mielestä VATSIM edustaa tälle harrastukselle tuiki olennaista realismin tasoa, ja FPI on lähinnä teinipeelojen leikkikenttä.

 

Olkoon niin sitten. Ja moderatorit saavat minun puolestani lukita tämän threadin >:(

 

Arttu - Peelo, muuta ylpeä siitä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi Mätäsahon Mikael on erinomainen lennonjohtaja, tällä hetkellä STU+ VATSIM:ssa. FPI:ssa hänelle lykättiin arvonimeksi trainee, eli sama kuin vaikkapa 13-vuotiaalle teinipeelolle, jonka kyky hahmottaa asioita on äärimmäisen heikko. Jos en tuntisi Mikaelia, voisinko tietää näiden kahden johtajan tasoeron?

 

Jos joku ei kestä sitä että FPI:ssä oma status ja online-tiima on sama kuin 13-vuotiaalla teinipeelolla niin VATSIMistä voi kyllä siirrättää statuksensa ja tiimansa FPI:n puolelle:

 

http://fpi.globalgamer.org/forum/viewtopic.php?t=576

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aihe on lukittu. Luulisi, että kaksi kehoitusta olla menemättä henkilökohtaisuuksiin riittää. Luotin edellisten kirjoittajien arvostelukykyyn, mutta ei olisi näemmä kannattanut >:(

Hyvä tietää jatkoa ajatellen.

 

Edelleen olen sitä mieltä, että kaikille verkkolento-organisaatioille on tilaa eikä näistä kannata tapella.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.