Jari Kaskelin

Simut ja moniprosessorijärjestelmät

6 viestiä aiheessa

Onko yksikään markkinoilla oleva simu (ja pelit noin yleensä) ohjelmoitu siten, että se hyötyy useammasta suorittimesta? Noita tuplaydin prossuja kun alkaa pukata enenevässä määrin markkinoille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko yksikään markkinoilla oleva simu (ja pelit noin yleensä) ohjelmoitu siten, että se hyötyy useammasta suorittimesta? Noita tuplaydin prossuja kun alkaa pukata enenevässä määrin markkinoille.

Eipä taida olla, itellä on ollut 2 prossusia koneita monta vuotta, mutta yhtä rossua nuo kurjat näyttää käyttävän. Piti sitten hommata yks rossunen kone fs-käyttöön kun turha sitä huonetta on lämmitellä sillä toisella. Olen kyllä useaan otteesseen laitellut postia mikkisoftan herroille että voisivat ohjelmoida seuraavaan versioon moniprosessori tuen. >:(

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisin kyllä, että CAE:n simulaattorit pyörivät useammalla prosessorilla ;) Mutta FS:ssä tosiaan hyöty rajoittuu siihen, että kaikki muu pyörii toisella prosessorilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta tulee nyt varmaan ihan ammattitaidoton kuva, mutta vaikka olen atk-ammattilainen, en ihan tajua, mikä tuossa moniprosessorituen tekemissessä on niin vaikeaa, että harvassa softassa sellaista on. ::)

Ensinnäkin miksi se tuki tarvitaan itse softaan? Luulisi, että riittäisi jos käyttis tukee montaa prossua, sehän kuitenkin päättää, miten prosesseja sisäisesti ajetaan. Jos tuki sitten pitää koodata itse softaan, miten isosta hommasta sitten oikein on kyse, kun sitä tukea ei automaattisesti lisätä ohjelmaan

kuin ohjelmaan? Eikö tuo mene millään pelkällä kääntäjän parametrilla?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma on sen ohjelman suorittamisen jakaminen kahteen prosessiin hallitusti. Käyttis kyllä jakaa säikeitä suoritettavaksi vähemmän kuormitetulle prosessorille, mutta peleissä yms. on vain yksi säie, tai ainakin se raskaampi laskenta on yhdessä säikeessä. Ei ole ihan simppeliä jakaa laskentaa rinnakkaiseksi, jos osat vaikuttavat toisiinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisin kyllä, että CAE:n simulaattorit pyörivät useammalla prosessorilla ;)

Kyllä uusimman specin mukaan pääkone pyörii vaan yhdellä XEON:lla. ;)

Pete

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään