Guest Musti

Vacc:n sivut

11 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään ollut tässä lähipäivinä ongelmia kun on yrittänyt tulostaa karttoja, minulla on eli niitä ei nyt ole saanut, ennen ihan hyvin onnistanut ???http://vacc-fin.net/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuuluisi varmaankin tuonne VACC Finlandin foorumin puolelle, mutta vastataan nyt kuitenkin. Veikkaan, että olet tehnyt jotain muutoksia tietokoneesi tai verkkoyhteyksiesi suhteen. Tämä estää sinua hakemasta karttoja palvelimelta. Jos saat kuitenkin kartat ruudulle, muttet pysty printtaamaan niitä, on vika joko tietokoneessasi tai printterissäsi. Tai no, user-error on yksi mahdollisuus, mutta.. :P

VACC Finland Foorumi: Jos et pääse karttasivuille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama vika meikäläisellä ZIP:t kyllä tulostuvat mutta yksittäiset karttalehdet ei.

Olen kyllä päivittänyt Wintoosaa mutta ei siinä pitänyt olla mtään sellaista joka voisi tehdä tämmöistä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Sama vika meikäläisellä ZIP:t kyllä tulostuvat mutta yksittäiset karttalehdet ei. Olen kyllä päivittänyt Wintoosaa mutta ei siinä pitänyt olla mtään sellaista joka voisi tehdä tämmöistä.
Tuo kyllä viittaisi Windowsiin, tarkemmin sanoen tiedostotyyppien määrityksiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä mulla muualla saa mutta vaccissa ei...

Varmaan taas Acrobaatin kenkkuiluja.. Niitähän on ollu ympäriinsä nyt. Uusin Reader käytössä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuolta kyllä tällä hetkellä noita PDF:iä pysty edes lataamaan suoraan. Jos yrittää "Tallenna kohde nimellä..." IE:llä tai "Save Link Target As..." Mozillalla, tulee virheilmoitukset:

[ Attachment removed / expired ]

Noi zip-paketit näköjään kuitenkin saa ladattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toiminut minullakaan kun kävin koittamassa, mutta lyhyt kirjeenvaihto vacc-fin:in staffin kanssa johti ainakin minulla toimivaan ratkaisuun:

Aikaisemmin minulla selaimessa klikatut pdf-linkit oli asetettu avautumaan selaimen ikkunaan, jolloin karttalinkkien klikkaaminen johti kuitenkin ylläkuvattuihin ongelmiin. Vaihdoin sitten Adobe Readerin asetuksia niin että pdf-tiedostoja ei avata selaimessa ja johan rupesi toimimaan, linkkiä klikatessa saa sitten valita avataanko (käynnistää Readerin), tallennetaanko jne.

Readerissa siis Edit->Preferences->Internet ja sieltä ruksi pois ruudusta 'Display PDF in browser'

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Nyt mullakin alkoi tuon ruksinpoistamisen jälkeen toimimaan. Kiitokset ja karmat tästä tiedosta Holopaiselle.

T:Kimmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osittain tuo kaiman antama vinkki auttoi, mutta edelleenkään en pysty tallentamaan noita karttoja omalle koneelle. Adobe Readeriin nuo saa nyt avattua, mutta "Tallenna kohde nimellä..." ei edelleenkään toimi, eikä noita pysty tallentamaan edes Adobe Readerilla. Pitää sitten ilmeisesti käydä joka kerta hakemassa nuo tuolta VACCFIN:sta.

EDIT:

Näyttää muuten olevan Adobe Readerin ongelma eikä VACCFIN:in, koska nyt ei muualtakaan haetut PDF:t suostu tallentumaan. Sinänsä outoa, koska en ole Windowsia enkä Readeria viime aikoina päivittänyt. Vielä viime viikolla tuo kyllä toimi. Taitaa jäljet johtaa sitten Norton Internet Securityyn, koska se on ainoa asennettu softa mikä itsensä automaattisesti päivittää.

EDIT2: Näköjään kuitenkin muualta pystyy tallentamaan PDF:iä tuolla IE:n "Tallenna kohde nimellä..." toiminnolla, mutta Readerilla niitä ei saa tallennettua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin Adobe Readerin versiosta 6.0 versioon 6.0.1 ja nyt pystyn tallentamaan nuo PDF:t suoraan Readerilla. "Tallenna kohde nimellä..." ei edelleenkään toimi VACCFIN:issä, mutta muualla toimii. Myös "Display PDF in browser" toimii muualla paitsi VACCFIN:issä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä olette tehneet nythän noi karttasivut toimivat kuten vanhaan hyvään aikaan.

jukkä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään