Guest pilot22

Viimeisiä säätöjä

16 viestiä aiheessa

Moi!

Yritän tässä tehdä viimeisiä säätöjä tuohon fs:ään, mutta ongelmana on tuo fsuipc (tai sellainen)...

- Tutoriaali kohdan salasana ei toimi... Mitä pitäisi tehdä..... ???

 

- Ilja :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimii se. Mutta se on siis tarkoitettu vain Squawkboxin yhteyteen, ei sillä koko fsuipc:tä saa rekisteröityä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu. kyllä se toimii... Katsoin hädissäni väriin :P....

Mutta uudenlaisia ongelmia ilmenee... :'( :'( :'(!

Mun koneessa oli sellainen viirus ja jouduin poistamaan explorer internetin, koska se sanoo aina virheraporteista.... Eikä toi sb toimi ilman sitä... Voin tietysti yrittää hakea expl.:n uudestaan..?!?

 

- Miten vor appr saadaan onnistumaan? (ohi aiheesta) :P

:-[ :-\ :'( ???

 

- Hermot menee!

-Ilja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka

 

Oletko vilkaissut pienen lentosuunnistusoppaan sivuiltani. Sen esimerkkilennossa on käyty läpi myös tuon appr-moodin käyttö

 

www.arttula.com

 

Arttu

 

- Miten vor appr saadaan onnistumaan? (ohi aiheesta) :P

:-[ :-\ :'( ???

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu.. kiitos Arttu.. sivujesi kautta opin lentämään auto.landejä, mutta mietin vain, että noissa charteissa on tuollaiset Vor- lähestymiset, niin meinaako se että ne voi lentää vaikka käsin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Nyt varmaan tarkoitat ILS-lähestymistä ? Sen voi lentää joko manuaalilla, jolloin itse pitää koneen suuntasäteessä ja liukupolussa, tai sitten antaa autopilotin tuoda kone alas (tai melkein alas). Jos automatiikka hoitaa koneen ihan kentän pintaan saakka, puhutaan ns. autolandista. Näitä systeemejä on käytössä yleensä uudemmissa ja isommissa koneissa. Useimmiten autopilotin annetaan hoitaa lähestyminen liukupolkua pitkin, kunnes kenttä on hyvin näkyvissä, ja sitten otta itse ohjat käsiin.

 

Arttu

 

Juu.. kiitos Arttu.. sivujesi kautta opin lentämään auto.landejä, mutta mietin vain, että noissa charteissa on tuollaiset Vor- lähestymiset, niin meinaako se että ne voi lentää vaikka käsin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps jeps.. ILS-lähestymisen osaan.. mutta entäs lähestymiset niille kentille, joissa ei ole ils-suuntasädettä? Esim.EFHK rw33(toisaalta näille kentille ei taideta ohjata paljoa liikennettä!?)

 

- Ilja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Ach ! Tarkoitit sis 2NDB-VOR -lähestymistä. Juu, ne ajetaan käsipelillä. Ja kovin huonolla kelillä ei mennä ollenkaan.

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta kolmanteen kyllähän EFHK:n RWY33 voi laskeutua myös RWY15-ILS:llä käyttäen BC ja hoitaa liukupolku manuaalisesti DH:lle.

Tämähän on mahdollista vain kentillä jossa on ILS-laitteet vain kiitoradan toisessa päässä. Homma on erittäin tarkka pitää vain huomioida että mittarin näyttö on pelikuva normaalista ILS:stä se voi joskus hämätä varsinkin lähestyttäessä suuntasädettä.

VOR:han tuo hieman vinossa kiititiehen nähden koska majakat sijaitsevat jossain muualla kuin kiitotien keskilinjalla.

 

jukka

 

PS. Jos kokeilette niin täytyy myös huomioida että OBS asetetaan käytettävän ILS-säteen suuntaisesti. Siis EFHK:lle RWY33 laskeuduttaessa OBS 148* (radiaali).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama asia.

 

Arttu

 

 

Kyllä. Ja voihan tuon ajaa autopilotillakin. Säädetään vaan suuntaa ja vajoamisnopeutta. Oikeastaan on turhaa hajottaa huomiokykyään pelkään lentämiseen kun sen voi jättää ap:llekin, pystyy itse säätämään ja valvomaan että kaikki menee niinkuin pitää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta kolmanteen kyllähän EFHK:n RWY33 voi laskeutua myös RWY15-ILS:llä käyttäen BC ja hoitaa liukupolku manuaalisesti DH:lle.

 

Njoo, periaatteessa kyllä, mutta BC ei ole hyväksytty menetelmä tietääkseni missään Euroopassa. USA only..

 

 

Tarkoitit sis 2NDB-VOR -lähestymistä. Juu, ne ajetaan käsipelillä.

 

NDB ja VOR/DME:t voi ajaa automaatilla kyllä.

 

VOR/DME:ssä lentosuunta NAV-moodin kautta ja liuku V/S-moodilla. (suunta hoituu automaattisesti ja V/S:ää pitää vain vähän säätää tarpeen mukaan). NDB:ssä suuntaa sitten HDG-moodilla ja liuku samoin V/S:llä (tässä pitää olla tuon suunnan kanssa tarkkana ja tehdä itse tietysti korjaukset). Hetki ennen minimiä sitten vain painetaan ALT Hold, jos rata ei ole vielä näkyvissä, ja jäädään minimikorkeuteen lentämään kunnes rata tulee esiin tai ohitetaan ylösvetopiste..

 

--edit, Äst, Pekka tuon automaattijutun jo tuossa mainitsikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Njoo, periaatteessa kyllä, mutta BC ei ole hyväksytty menetelmä tietääkseni missään Euroopassa. USA only..NDB ja VOR/DME:t voi ajaa automaatilla kyllä.

 

Norjassa on ainakin yksi BC-ILS, en vaan muista missä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo... Mutta enemmän joutuu käsiä käyttämään, kuin ILSssillä :P

 

Arttu

 

Njoo, periaatteessa kyllä, mutta BC ei ole hyväksytty menetelmä tietääkseni missään Euroopassa. USA only..NDB ja VOR/DME:t voi ajaa automaatilla kyllä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta kolmanteen kyllähän EFHK:n RWY33 voi laskeutua myös RWY15-ILS:llä käyttäen BC ja hoitaa liukupolku manuaalisesti DH:lle.

 

Ei vaan taida suomessa olla tuohon hyväksyttyjä laitteita. Varmaan oikeassa elämässä ei signaalin voimakkuus ole välttämättä riittävä tuohon. Kun kuitenkin noissa käytetään voimakkaasti suuntaavia antenneja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään