Juha Hepokangas

Iisalmen rakennukset näkymättömiä?

9 viestiä aiheessa

Tuossa Iisalmen maisemassa törmäsin sellaiseen ongelmaan, että kentän rakennukset eivät näy talvella tai keväällä. Talvella on kyllä näkyvissä katolla oleva lumi, joka roikkuu ilmassa, mutta sen alla oleva talo on näkymätön. Kiitotie ja tuulipussi näkyvät kaikkina vuodenaikoina. Samoin kesällä ja syksyllä myös rakennukset näkyvät oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on mielenkiintoista. Onko käytössä FS2002 vai FS2004? Entä mikä asetus on kohdassa "Scenery Complexity"? Onhan varmasti asennettuna uusin FinnTerrain ja FinnClass?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS2004 käytössä, FinnTerrain ja FinnClass asennettu, Scenery Complexity kohdassa Normal (kokeilin myös Extremely Dense, ei vaikutusta). Aika jännä juttu kyllä, en ole aikaisemmin vastaavaan törmännyt. Täytynee rajoittaa Iisalmella lentely kesään ja syksyyn... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kai tuohonkin joku syy täytyy löytyä. Se on vain vaikea alkaa arvailemaan mistä tuo voisi johtua kun vikaa ei omalla koneella ilmene. Kenttään on tulossa pieni päivitys lähiaikoina. Toivotaan että vika korjaantuu sen myöstä itsestään ilman sen kummempia toimenpiteitä - ei olisi ensimmäinen kerta... ;) Niin ja Iisalmihan on muutenkin suljettu talvisin. 8)

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sieltä taitaa puuttua ne "lowres"-tekstuurit, kun ongelma korjaantuu kopsaamalla ne hires-zipin tekstuurit texture-kansioon.

Sama ongelma oli MIKin simussa, oli vähän ihmettelemistä löytää se kenttärakennus lumen seasta kun siitä ei näkynyt kuin katto..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sieltä taitaa puuttua ne "lowres"-tekstuurit, kun ongelma korjaantuu kopsaamalla ne hires-zipin tekstuurit texture-kansioon.

Ahaa. Otanpa sitten siitä hires-paketista puuttuvat ja pienennän itse sopiviksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa. Otanpa sitten siitä hires-paketista puuttuvat ja pienennän itse sopiviksi.

Juu näin. Mitenkään hirveän raskas tuo ei ollut, sehän on keskellä metsää joten ei siellä ole paljon muita objekteja. Komea scene kyllä kuin mikä. Oli aika huimaa sorvata sinne vallien väliin laskua, olen lennellyt tuolla simulla nyt testimielessä pitkin suomea muutaman kerran niin saadaan tekstuuriasetukset ym kohdalleen että framet pysyy siedettävinä.

Tähän mennessä EFHF-EFLA, EFLA-EFMI, EFMI-EFKU, EFKU-EFII ja Iisalmesta Kajaaniin. Se mitä täytyy sanoa: FinnTerrain on ihan *mieletön* juttu! Esim. nuo kentät löytyvät paljon helpommin, ja tuossa Iisalmen ja Kajaanin välissä on uusi (ultra?)kenttä jota ei simussa ole, mutta kentän vierestä menevä pikkutie ja läheinen lampi on mallinnettu, joten löysin sen kohdan kyllä maastosta vaikkei siinä kenttää ollutkaan - Pitänee ottaa joku semmonen simppeli airport-työkalu (ground2k tms?) käteen ja vääntää sinne pikku baana :-)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu näin. Mitenkään hirveän raskas tuo ei ollut, sehän on keskellä metsää joten ei siellä ole paljon muita objekteja. Komea scene kyllä kuin mikä.

Enpäs sitten noita tekstuureja viitsinytkään pienennellä vaan laitoin ne sellaisenaan ja kokeilumielessä vielä autogenin täysille. Carenadon C152:lla sitten EFPY-EFII ja herranen aika kun näytti hienolta. Jostain kumman syystä täysi autogen ei pistäkään meikäläisen konetta aivan kyykkyyn, olen varmasti tehnyt jotain väärin. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, nuo normaalit tekstuurit on juuri pienennetty noista high-res tekstuureista. Muuta eroa niillä ei ole. Enkä usko, että tuo ongelma liittyy noihin pienempiin tekstuureihin, koska minulla ne toimii ja varmasti ovat paketissa mukana. sitä paitsi jos tekstuureissa olisi vikaa niin silti ne rakennukset näkyisi harmaana tai jonkin muun värisenä. Nyt olen käsittänyt asian niin, että joillain ei näy sitä BGL-tiedostoa jossa nuo rakennukset ovat. Mutta hyvä jos toimii tavalla tai toisella. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään