Guest TLinkku

Vaikeutta FS9 ja SB:n kanssa

25 viestiä aiheessa

Laitetaan tähän oikeen kuvaesitys.

Aluksi avaan SBRelayn - ei ongelmaa. Sitten ohjeen mukaan avaan FS9:n ja multiplayer sessionin - ei tule tuohon SESSIONS ruutuun (searchista huolimatta) mitään joten käytin vaihtoehtoa IP osoitteeksi 127.0.0.1 ja HOST kohdan kautta (joinia kun painaa niin ei tapahu mitään)

[ Attachment removed / expired ]

SBRelay näyttää tältä tässä vaiheessa.

Sitten kun avaan SB:ia niin taas syötän sen 127.0.0.1 ja tulee

Tuon jälkeen SB aukeaa ja saan näköjään otettua yheyttä LJ:aan ja hän näkee mut siellä missä kulloinkin pitää.

SBRelay näyttää tältä sillon

Sitten kun on hetki oltu verkossa niin...

ja kun yritän CONNECtautua uudestaan niin...

ja...

Osaatteko kertoa miten tästä sitten jatketaan, että sais lentää VATSIM verkossa ja sain nuo vehkeet toimimaan. ZoneAlarmin olen jo kattonu - ettei pitäs haitata. Noudatin mielestäni orjallisesti TUTORIALSIN ohjetta - mullahan siis ei sessio edes löydy siinä FS):n MULTIPLAYER kohdassa...

Suuri kiitos kaikille vaivannäöstä tähänastisista - kaikista on selvitty ja toivottavasti selvitään (tai selviän) tästäkin!!! :)

TLi :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla toimii näin:

1.SB relay

2.Simu, joinaa SBrealyn sessioon

3.kuokkaboxi, joinaa SBrealyn sessioon.

Sen jälkeen vaan normaalit toimenpiteet joita en ala nyt selvittelemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja roger wilco kannattaa vaihtaa AVC:hen. ;)

Eikä pelkästään kannata vaan käytännössä täytyy että tulisi edes siedettävä äänenlaatu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä pelkästään kannata vaan käytännössä täytyy että tulisi edes siedettävä äänenlaatu.

Olen vissiin ymmärtäny väärin - luulin että se jotenkin tuo AVC poistuu kuunlopussa käytöstä???

Löytyyko sulla Olli tuo sessio sitten fs9:n multiplayerin avattua SESSIONs osasta?

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen vissiin ymmärtäny väärin - luulin että se jotenkin tuo AVC poistuu kuunlopussa käytöstä???

Juu olet. Eli siis RW:stä on käytännössä luovuttu kokonaan ja AVC tulee tilalle. Se vaan on nyt vielä Beta-vaiheessa ja jostain kummasta syystä noi betat on ollu noin, että ne toimii vaan johonki päivämäärään saakka ja sitten ei toimi enää. Ei silti huolta, joka kerta on tullut päivitys ennen kuin se aika on mennyt umpeen eli AVC vaan käyttöön, äänenlaatu on ihan eri luokkaa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu, onkos sulla reititin kotona? mulla oli samoja ongelmia lähiverkossa kun netti oli jaettu kahdella koneelle D-Linkin reittimen kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyyko sulla Olli tuo sessio sitten fs9:n multiplayerin avattua SESSIONs osasta?

TLi

AVC:stä on vain beta, mutta se korvaa/tulee korvamaan Roger wilcon, suosittelen ehdottomasti AVC:tä.

EDIT: örr, tämmöstä se on kun on hidas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep otetaan käyttöön.

Suurin ongelma on kuitenkin tuo "kuvaesityksenä" oleva aihe - haluaisin lentää katkotta ja sujuvasti.

Voiskohan tuo RW - AVC homma vaikuttaa jotenkin...?

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu, onkos sulla reititin kotona? mulla oli samoja ongelmia lähiverkossa kun netti oli jaettu kahdella koneelle D-Linkin reittimen kanssa...

Ei kun yhellä koneella vaan - ja ei oo reitittimiä mulla...

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu, kokeile nyt ensin sitä että ensin avaat sen SBrelayn ja sitten vasta simun ja SB:n, niin pitäisi olla se sbr sessio siellä simun listassa. ;)

edit: ohos en näköjään lukeenu koko sun viestiä, eli sitten en tiedä mikä auttaisi.. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu, ootkos päästänyt kaikki "sovellukset" läpi mitä Zone Alarm siinä kysyy kun SB Relayn päälle laitat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu, ootkos päästänyt kaikki "sovellukset" läpi mitä Zone Alarm siinä kysyy kun SB Relayn päälle laitat?

ZA ei oo kyllä kyselly mitään SBRelayn käynnistyksen yhetydessä - olen kyllä varmistanut että mikään simuiluun liittyvä softa ei jumitu ZA:n takia...

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa mulla se kysy vaikka mitä Direct playta ja media playeria, ja ekalla kerralla en päästänyt noita läpi niin ei toiminut :-\ sit otin alusta ja päästin ne kaikki läpi mitä se siinä kyselee niin johan alko pelaamaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi taas.

Pitääkö tuossa MULTIPLAYER valikossa olla jotain kohdassa CLIENT SETTINGS - mulla on nyt siinä joku default portin numero 23456?

Lukeeko teillä muilla SBRelayssa, että can't find session ja error fs2004 jotain sinnepäin?

TLi

EDIT: Äsken pysyin verkossa jo pidempään ilman "automaattista ulos kirjautumista" ja Cänädässä jopa CTR näki minut ja kuuli ääneni AVC:lla (lupaavaa), mutta SBRelayssa lukee edelleen seuraavaa :

Mitä sitten tarkottanee...?

TLI

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi sulla näkyy SB Host pikakuvakkeena? Pitääkö se klikata päälle jostain - liittykö se nyt mun ongelmaan?

Tuollasta näkyy ZA:ssa - olen sallinu jo kaiken mahollisen - MUTTA mikä on tuo SBRelayn ikoni oikeessa yläkulmassa PROGRAMSin vieressä - en voi tehä sille hiirellä mitään... ::)

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei se pikakuvake siihen mitään vaikuta... ZAssa kaikki näyttäis olevan ok, emmä oikeen keksi enää mitään :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten kokeilen varmaan (kunhan tästä toivun ja jaksan) sitä varminta vaihtoehtoa - kaikki uninstall ja asennus uudelleen - FS9, SB ja SB Relay...

Kiitos tähänastisista vinkeistä!!!

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhelu jatkuu... :)

No nyt sitten sammutin koko ZA:n ja KAPPAS että se löytyi se sessio - luin vielä kertaalleen SBRelayn readme:n. No se on hyvä että se löytyy, mutta entäs nyt sitten kun palomuuri on pois päältä - tulee mato. Vai voineeko sen laittaa sitten takas päälle...?

TLi

EDIT: homma toimis ilman ZA:ta näköjään. Heti kun pistin ZA:n päälle kun oli VATSIMIssa niin host ohjelma heitti mut pihalle SB:sta....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Juu, jotain noissa palomuureissa on "päällä", vaikka ne onkin kytkevinään pois päältä. Kokeiles hakea Zone Alarm Pro, jossa mahdollisuudet säätää ovat suuremmat. Saatavilla hyvinvarustetuilta waresaiteilta :P :-[ :-[

Ilman palomuuria EI kannata olla hetkeäkään verkossa kiinni.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Homman KLUU oli tuo tosiaan tuo Zone Alarm! Nyt toimii kaikki hienosti! Kiitos jokaiselle myötätunnossa eläneelle - ja erityinen kiitos A.Lahdenperälle, T.Tihlemanille ja S.Purolle - kun jaksoitte! Nyt mie lähen lentämääm Simu ja parin viikon päästä IRL EFJO!

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään