Guest Xilex81

Käytkö Lidl myymälöissä?

245 viestiä aiheessa

Tällainen thredi tällä kertaa, eli käyttekö usein Lidl:ssä, ku se on halpaa? Itse ostan vain jotain suklaata tai kahvileipää sieltä kun tekee mieli, mutta en muuta. Kummia juttuja kuulee muuten noista Lidl:in säännöistä, joita työntekijöiden pitää noudattaa. Esim. tietty askelmäärä päivässä, liian hidas työnteko=saat varoituksen/potkut, naistyöntekijällä kuukautiset=erillinen päähine, autosi tutkitaan aamulla parkkipaikalla.... Siis melko sakemannitouhua :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En käy usein mutta ostan välillä jotain makeisia tai juomia sieltä mutta en muuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kävin kerran kun melkein aseella pakotettiin, enkä penniäkään pistänyt itse sinne. Äiti sen sijaan väen väkisellä osti minulle 2 pakettia kahvia ja vessapaperia ja kadun sitä päivää vieläkin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Käyn ostamassa pakasteita silloin tällöin!Nuo mainitsemasi jutut ovat kyllä suurimmalta osalta urbaania legendaa ;D

Se kyllä on totta että noissa teutoonien firmoissa(Lidl,Bauhaus)on aika tiukka ote mutta tuo lakki jos on......Tuskin uskot itsekkään.Bauhaus on siinä mielessä tuttu että meiltä myydään paljon tavaraa sinne ja tarkkoja ovat esim. papereiden että toimitusaikojen suhteen!!

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt joskus ohi kuljen. Kerran kävin ihan sisällä asti, enkä ole ajatellut mennä uudelleen. Jotain sieltä ostettuja sokerilitkuja olen juonut, eikä ne kauheasti eroa muista juomista. Samaa sokerilitkua ne kaikki on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole vielä tullut käytyä. Ei mistään erityisestä syystä kylläkään, en suhtaudu ko. kauppaketjuun sen negatiivisemmin tai postiivisemmin kuin muihinkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a onhan siellä aika halpaa, eikä laatumerkeistä voi tinkiä.. Mutta silti ihan hyvä paikka! Olen ostanut piirustusvälineitä ja jotain turhia krääsiä, muuten en ole tuhlannut humpuukkiin.. Onhan siellä mehua ja oluita halvalla, kelpaa useimmille miehille ja naisille.Äitini ostaa sieltä usein kaikkia verhoja ja joskus jotain pöytiäkin.. Tietenkin kaikki ovat menneet kasaan.Itse ostan esimerkiksi hedelmätoffeeta joka vie minulta kielen! Lidlissä on myös ihan mukava henkilökunta! Ostin urheilukassin eikä hintaa enään ollut, koska se oli poistettu sain kassin puolet halvemmalla.Lidlissä on myös ihan ok cd:itä ja videoita hyvään hintaan :P

-Ville-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus on tullut käytyä tuolla Mankkaan Lidlissä. En kyllä ole muuta ostanut kuin erittäin hyvää jäätelöä mutta on ne muutkin tuotteet ihan hyviä kuulopuheiden perusteella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus tulee käytyä ostamassa jotain pientä, pääasiallisia ostoksia en siellä suorita. Viime kesänä Lidl meinasi tulla korvista ulos, kun olin parin otteeseen Tampereen parissa Lidlissä vartijana.

Pisti vain välillä ihmetyttämään niiden touhu: Kassalla hemmetin pitkä jono ja silti kassatätin pitää sulkea kassa ja lähteä "vyöryttämään" (Lidlin termi hyllyjen järjestelyille) hyllyjä. Kuitenkin hetken päästä joku toinen kassa soittaa summeria kahdesti ja kutsuu lisää kassoja paikalle, koska jonoa alkaa kertyä! ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä tuolla ole tarvinnut käydä. Olin kerran kovasti tekemässä ostoksia, mutta kun ei niille kelvannut visa electron tai mastercard, niin jätin ostokset kassalle ja lähdin lampsimaan ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyn. Mielestäni kaikki tuotteet ovat siellä parempia, esim. juustot mainioita verrattuna näihin k-kaupan koviin känttyihin. Mielestäni tuo on mainio kauppa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Boikotoin tuollaisia saksalaisia firmoja, samaan joukkoon kuuluu myös Bauhaus.Oikein saksalaisten insinöörien neronleimauksia...

Harri: Bauhaus on tosi tarkka papereista, aina hirvee kiirus viedä kamaa sinne ku kolmelta menee jo kiinni.Sitten kun vain yhtä autoa voi purkaa kerrallaan niin sielä palaa hermot.Nimim. 3 tuntia jonossa odottaneena.Ollaan sen jälkeen alettu ottaa tavaksi jotta viedään kaikki bauhaussin kamat kaukokiidolle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuolla tullut muutamia kertoja käytyä. En tosin ole ikinä ostanut juuri mitään muuta kuin jotain lakritsia, limsaa, suklaata ja vastaavaa, sillä lähin LiDL sijaitsee varsin kaukana joten ei sieltä mitään suurempaa jaksaisi raahatakaan. Mitä tuotteiden laatuun sitten tulee, niin ainakin omakohtaiset kokemukset on pelkästään positiivisia, lukuun ottamatta yhtä kolmen euron hintaista taskuradiota joka hajosi heti pari päivää oston jälkeen ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Lidl:in jäätelöt ovat hyviä, koska nehän on private label-tuotteita, eli niiden suklaajädehän on ilmiselvää Mövenpick:iä, toiset vissiin Carte Dor:ia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Boikotoin tuollaisia saksalaisia firmoja, samaan joukkoon kuuluu myös Bauhaus.Oikein saksalaisten insinöörien neronleimauksia...

Harri: Bauhaus on tosi tarkka papereista, aina hirvee kiirus viedä kamaa sinne ku kolmelta menee jo kiinni.Sitten kun vain yhtä autoa voi purkaa kerrallaan niin sielä palaa hermot.Nimim. 3 tuntia jonossa odottaneena.Ollaan sen jälkeen alettu ottaa tavaksi jotta viedään kaikki bauhaussin kamat kaukokiidolle...

Tiedän.... ;)

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole vielä itse käynyt, mutta elintarvikkeita olen kokeillut.

Voi olla että jokin päivä menen sinnekkin, mutta luultavasti siksi koska haluan jonkun tietyn tuotteen mitä heillä olisi.

Olen koittanut pitää viime vuosina joitan pieniä periaatteita sen suhteen, että suosin kotimaisia yrityksiä ja ketjuja jossain määrin.

Lidliin en ole vain vielä eksynyt, ei siinä ole sen ihmeellisemmästä kyse.

Itseäni on hieman huolestuttanut suomalaisen omistuksen valuminen ulkomaille ja sen takia yritän pitää edes jotain "periaatteita" itselläni tehdessäni valintoja kulutustottumuksien suhteen.

Itse olen ollut suuressa ulkolaistetussa yrityksessä jonka suomen pään toiminnot ja työt on siirretty tehokkaasti uuteen kotimaahan. Huolimatta siitä, että täällä työ on ollut tuottavampaa ja kaikin puolin tehokkaampaa kuin muissa maissa.

Kyse on näissä pitkälti myös politiikasta ja vaikka kuinka ollaan hehkuttamassa yhteistyön voimaa, on totuus se, että se määrää ja vetää kotiinpäin, jolla on osake-enemmistö. Ja valtaosissa tapauksista se enemmistö on muualla kuin suomalaisten käsissä.

En nyt tämän takia syynää kaupassa joka tuotteen valintaa ja aluperää, mutta jos tiedän, että jollain tuotteella on selkeästi yhtä hyvä kotimainen vaihtoehto rinnalla, niin sillä on painoarvoa minulle.

Tämän takia en ole mm. Lidliin vielä mennyt ostoksille. Turun sinappi vaihtui Auraan ja kännykkäliittymäni vaihdoin Elisasta Kolumbukseen. Asuntolainaa hain vain kotimaisista vaihtoehdoista ja vaihdoin tilini pois Nordeasta.

Pikkujuttuja tietysti ja mitättömiäkin suuressa kaavassa, mutta ainakin osaltani yritän hieman suosia kotimaista työtä ja tuotteita, sekä toivon että jos tarpeeksi moni niin tekee, niin se alkaa näkyä jossain.

Tämä on minun tapani vaikuttaa hieman, kun "äänestän" sillä mihin laitan senttejäni.

Mutta mitään aatetta en harrasta enempää.

On myös tuotteita joissa ulkomainen vaihtoehto on parempi tai hinta/laatusuhde on oleellisesti parempi ja silloin en tietenkään katso sinivalkoisin silmin asiaa. Ja monia tuotteita ei tietenkään enään tehdä kotimaisin voimin ollenkaan.

Ja nytkin palkan maksaa ruotsalainen yritys, eli kun ole rikas, niin ei ole varaa olla enempää kranttu ;D

Ja korostan vielä, että minulla ei ole mitään itse muita maita tai kulttuureja vastaan. Mm. Ruotsi on mielestäni mukava maa ja ihmisetkään eivät ole sen pöllömpiä kuin täällä. Eikä muuallakaan. Ei edes Yhdysvalloissa...

Siinä ehkä liiankin syväluotaava vastaus Lidlissä asiointiin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuolla tulee käytyä viikoittain, osa tuotteista on kelpo tavaraa ja tietysti ne hinnat houkuttaa. Lisäksi olen koukussa Lidlissä myytäviin Bentol salmiakkipastilleihin :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omat suosikkini ovat ne tummat suklaat, joita pienet Etelä-Amerikan intiaanit pakkaavat valmiiksi jossakin sademetsien puiden alla ;D vitsi-vitsi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niiden kassasysteemi on järjettömyyden huippu.

Kun asiakas lastaa isoa kuormaansa hihnalle niin

kassa joutuu odottelemaan kunnes asiakas saa

kärrynsä tyhjäksi.

Sen jälkeen asiakkaan pitää viedä kärrynsä myyjän

viereen jonne kassa nakkelee tavarat koska kassan

takana ei ole aluetta jonne kamat mahtuisivat niinkuin

Suomessa.

Sen jälkeen asiakkan tulee vetäytyä syrjään pakkaaman

ostoksensa (muovi)kasseihin.

Systeemi pelaa kyllä niissä maissa joissa kassalla

on toinenkin henkilö joka pakkaa ostokset asiakkaalle

valmiiksi toisin kuin itsepalvelu-Suomessa.

Eli Suomeen on tuotu ihan vääränlaiset palvelukassat

ilman palvelua

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran olen käynyt Hitlerin Siwassa, enkä toista kertaa taida käydä. Ei ollut jotenkin minun juttu. Esim. lämpimässä säilytettävät, suojakaasuun pakatut maitotuotteet (jugurtit jne) ei oikein houkuttele... Ja olut on pissiä, vaikka halvalla saakin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niillä on ihan pas**ja mainoksia >:(

Kun menee ostamaan niin huomautetaan pienellä alareunassa että vasta "torstaina" Eihän sitä huomaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyn. Ainakin täällä Haminassa mm. vihannesosasto on parantunut huimasti. Kanan rintapalat ovat halpoja. Jugurtit ja juustot loistavia. Jätskit ja suklaat - NAM! Juomia en osta Lidlistä kun esim. kaljaa saa parempaa ja samaan hintaa suomalaisistakin kaupoista.

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään