Guest Xilex81

Käytkö Lidl myymälöissä?

245 viestiä aiheessa

Ostoskärryjä tai koreja en piru vie löytänyt koko myymälästä! :D

Kävin muutama viikko sitten tuolla Espoon Niittykummun Lidlissä ja ihmettelin kanssa, että missä hitossa kaikki korit ovat. Kärryjä löytyi muistaakseni, muttei ainuttakaan koria missään. Itse ostin vain vähän tavaraa mutta monella asiakkaalla oli pahoja ongelmia tavaran kuljetuksessa, kun niitä kärryjäkin oli vain muutama. Ihan älytöntä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin muutama viikko sitten tuolla Espoon Niittykummun Lidlissä ja ihmettelin kanssa, että missä hitossa kaikki korit ovat. Kärryjä löytyi muistaakseni, muttei ainuttakaan koria missään. Itse ostin vain vähän tavaraa mutta monella asiakkaalla oli pahoja ongelmia tavaran kuljetuksessa, kun niitä kärryjäkin oli vain muutama. Ihan älytöntä.

Hmm... Jännä homma. Sodankylän Lidlissä ainakin on tosi reippaasti kärryjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh. Mihin Sinä Lidlissä koria tarvit ::) ... Kun kaupasta saa halpaa kaljaa niin sitä ostetaan kärry täyteen ;D No ei vaan. Täällä kirkkonummella ikkunastani näkyy Lidl ja käyn siellä työmatkoillani viikottain. Esim. pakastettu kebab on nannaa riisin kera... Lisää kilpailua kauppojen kesken sanon minä!!!  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

Kerran oon samaiseen puljuun eksynyt just Niittykummussa ja ihmettelin samaa kärryhommaa, mutta siinä oven vieressä ulkopuolella niitä oli sitten hyvinkin runsaasti. Sisäpuolella ei ainuttakaan. Ei oikein ollu mun mieleen toi kauppa vaikka esim. limut oli suht edullisia. Ja Visa Electron ei sitte kelvannu ni jäi ostokset siihe kassan viereen ku kipasin Niittarin ostarilla maatilla  ;D.

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Visa Electron ei sitte kelvannu ni jäi ostokset siihe kassan viereen ku kipasin Niittarin ostarilla maatilla  ;D.

T: Jani

Nykyäänhän tuo Visa Electron kelpaa, ainakin Tampereen Lidleissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johtuu siitä, että kun on tarkoitus että jokainen ottaa kärryn ja sitten kassan jälkeen kun kassassa ei ole pakkauspaikkaa tavaroille ne tavarat lapataan takaisin kärryyn ja mennään sinne peräseinälle pakkaamaan kasseihin. Tosin suomalaiset kassaneidit on niin hitaita että melkein onnistuu pakkaamaan siinä hihnan päässäkin.

Kävin Saksalaisessa Lidlissä ekan kerran, niin olihan meininkiä. Just ja just ehti lapata tavaroita kärryyn kun niitä tuli ihan hemmetillistä tahtia siltä kassaneidiltä. Aikamoinen järkytys oli kyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa Lidl missä olen nähnyt koreja on Tampereen rautatieaseman vieressä oleva Lidl. Siellä on myös Ilta-Sanomat ja Iltalehti myynnissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilman muuta, päivittäistavarat, siis peruskamat on ylivoimaisesti edullisimpia pakolaiskaupassa ainakin Vaasassa, jää hilloa muuhunkin kuin safkaan. Nk. "parempi " safka haetaan sitten muualta, jonka valikoimaa  täällä riittää, niinkuin poroja pohjoisessa.

Lidlin elektroniikassa hinnasta riippumatta on 3 v takuu rahat takas periaatteella, joten ennakkoluuloistenkin on turvallista kokeilla muitakin merkkejä, kuin koreassa duunattuja aitoja Sony, ym. vast. lodjuja. Mainittakoon Liidelin eduksi, että elektroniikka tärähtää heillä yleensä tarjouspäivinä yllättäen, sekä samaan hintaan, tai halvemmalla, noissa on enemmän mausteita, kuin vast. market tason kamoissa. Just hiljan tuli haettua satkulla vähän helv. style pitkä italialainen nahkapresa ( lammas nappa, eli Suomeksi käsitettynä kallis ) ja Targan Visionary 19 TFT DVI:llä, kakkosnäytöksi (299) joihin on tullut oltua vähä pirun tyytyväinen. . Tietysti sieltä voilöytyä myös lapsille halvisvesivärejä a:50 c , tai jotain turkkilaista "poltto öljyyn" säilöttyä iki fetaa, joiden laatu on härmäläisen mielestä luokkaa Clas Ohlsson, tai halpa-halli, tai jopa " Tämähän meiltä vielä puuttui" mutta kaiken kaikkiaan kokonaisuutena, ei paskin market, näin kuluttajan kannalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Töissä osui silmiin jonkinlainen paikallislehti, jossa käsiteltiin Espoon Laaksolahteen suunnitteilla olevan Lidlin vastustusta.

Myymälän rakentamista vastustavat esittivät syinä mm. että rakennus on ruma, tuo ruuhkia mutta paras oli se, että se tuo ns. arveluttavaa väestöä asiakkaikseen.  ;D

Lidlissä muuten kävin ensimmäisen (ja ainakin toistaiseksi ainoan) kerran Jossain päin Joensuuta, kun oltiin kesälomareissulla ja "autojääkaapin" kylmälkallet jäivät tietysti kotiin, kaikessa tohinassa. Myyjältä kysyin ensimmäiseksi ja vastaus oli ettei kuulu valkoimaan, mutta niin vain vaimo sitten löysi niitä jostain hyllystä. Ja muistaakseni täälläkin oli korit käytössä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä on tullut Liiteriin kerran/pari eksyttyä. Eka kerta oli kun Raumalle avattiin Lidli ja kämppiksen kanssa oltiin ihan fiiliksissä, että nyt halpaa olutta ja paljon. No, ostettiin sitä mikä on sellaisissa mitä mä kutsun "lääkepulloiksi" ja sehän oli ihan hirveää. Kaikkien aikojen riittoisin sixpäkki. Se ei alle kuukaudessa alas mennyt.

Toisella kertaa ostin sitten jotain hampurilaisia ja limua sekä vissyä, mutta eipä niistäkään mihinkään ole. Hampparit oli mun mielestä ihan peruskamaa, mutta jotenkin kalliita jos niitä samoja saa Cittarista egellä pari kipaletta. Limu on nyt mitä on (en tykkää muutenkaan Colasta), mutta se vissy vasta kamalaa olikin. Siis niin paljon happoa, kuin suomalaisessa vissyssä on viidessä pullossa. No, yks lasi kurkkuun ja loput viemäriin.

Mut sen oon kuullut kans, että se vanilja jäde on tosi hyvää, ja mutsi sitä taitaa joskus ostellakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo toisinaan, kun sieltä saa niitä 8 kappaleen "Raideri, Mars, Lion" patukka paketteja parilla eurolla  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saisivat lisätä maksuvälineisiin luottokortit noissa Liideleissä. Naapuriin aukesi torstaina uusi ja siinä näköjään käy Visa Electron sekä joku Maestro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saisivat lisätä maksuvälineisiin luottokortit noissa Liideleissä.

Silloin Luottokunta nappaisi Lidlilta joka maksusta 3-5 prossaa

joka pitäisi lisätä hintoihin ja käteiselläkin maksavat joutuisivat

maksamaan osan (niinkuin tosin muissa kaupoissa joutuvat)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin Luottokunta nappaisi Lidlilta joka maksusta 3-5 prossaa

joka pitäisi lisätä hintoihin ja käteiselläkin maksavat joutuisivat

maksamaan osan (niinkuin tosin muissa kaupoissa joutuvat)

Se vaan että käteinen on kaikkein kallein maksutapa.

Joku noin vuosi sitten purnasi Hesarin mielipidesivulla, että maksavatko käteisellä kaupassa maksavat luottokorttiasiakkaiden kulut.

Purnaaja ei ollut varmaankaan koskaan miettinyt miten kallis, turvaton sekä epäkäytännöllinen maksutapa käteinen on.

Eli jos kaupat toisaan halusivat säästää kustannuksissa, ainoa maksuväline olisi pankkikortti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli jos kaupat toisaan halusivat säästää kustannuksissa, ainoa maksuväline olisi pankkikortti.

Sehän taas kelpaa Lidlissä.

Suomessa kai Luottokunnan säännöt kieltää perimästä

lisämaksua luottokortilla/maksuaikakortilla maksavalta

asiakkaalta vaikka Luottokunta kuitenkin perii siitä kaupalta

huomattavasti isomman lisän kuin mitä kustannusta

koituu käteisestä tai pankkikortista.

Itse yritin kerran Sveitsissä ostaa kelloliikkeestä kelloa

Visalla. Kauppias halusi 6% lisämaksua siitä että olisin

käyttänyt Visaa maksuun. Minä taas on halunnut sitä

maksaa eikä kauppias halunnut hintaa alentaa joten

jäi kellokaupat tekemättä. Geneven kentällä sitten

kellokaupassa ei peritty Visasta lisämaksua mutta

maksupääteyhteydet oli poikki eikä höylää löytynyt

joten jäi kello ostamatta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
vaikka Luottokunta kuitenkin perii siitä kaupalta

huomattavasti isomman lisän kuin mitä kustannusta

koituu käteisestä tai pankkikortista

Höpö höpö.  :D

Luottokunnan korttien kustannukset eivät ole mitään käteisen kuluihin verrattuna. Tuo prosentti 3-5 on kauppiaan huonolla diilillä korkeintaan Amexin tai Dinersin proviikan tasoa.

Se on totta, että Luottokunnan omat säännöt kieltävät hinnan korotuksen maksettuna heidän edustamilla luottokorteilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpö höpö.  :D

Luottokunnan korttien kustannukset eivät ole mitään käteisen kuluihin verrattuna. Tuo prosentti 3-5 on kauppiaan huonolla diilillä korkeintaan Amexin tai Dinersin proviikan tasoa.

No Höpö höpö.  :D

Itse olen joskus muutaman pankin kanssa neuvotellut

siitä paljonko veloittavat käteisen/höyläkuittien

laskemisesta ja maksupäätteen käytöstä samoin kuin

luottokorteista.

Käteisen/höyläkuitit otettiin vastaan ihan olemattomalla

kululla (paitsi Nordea olisi ottanut moninkertaisen taksan)

Maksupäätteen käyttö oli pikkasen kalliimpaa + vielä

laitteen hankinta. Luottokorteissa kustannus oli sitten

ihan järjetön.

Pankin näkökannasta suhde voi olla toinen mutta se

on taas pankkien ongelma  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maksupäätteen kayttö kalliimpaa kun käteisen rahan laskeminen pankin toimesta?

Ja minkähänlaisella kaavalla?

Eikä se rahan laskenta suinkaan ole ainoa kulu mitä vanhanaikaisesta käteisestä seuraa, se on vain yksi osakustannus.

Pankithan eivät enää muuten itse laske, ovat ulkoistaneet sen laskentakeskuksille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maksupäätteen kayttö kalliimpaa kun käteisen rahan laskeminen pankin toimesta?

Ja minkähänlaisella kaavalla?

Eikä se rahan laskenta suinkaan ole ainoa kulu mitä vanhanaikaisesta käteisestä seuraa, se on vain yksi osakustannus.

Pankithan eivät enää muuten itse laske, ovat ulkoistaneet sen laskentakeskuksille.

Kaavaa en kysellyt vaan hintaa ja paikalliset OP:t ja Säästöpankit

laskee rahat halvalla ja samantien. Nordeassa ne taas lähti

jonnekin laskentakeskukseen josta sitten tulivat tilille vasta

viikkojen kuluttua.

Eri pankeilla tietenkin on erilaisia sopimuksia erilaisille asiakkaille

ja satoja miljoonia liikuttava saa erilaisen sopimuksen kuin alle

miljoona liikuttava.

Sitä en kysellyt mistä pankille itselleen aiheutuu eniten/vähiten

kustannuksia vaan minkä verran niitä asiakkailtaan veloittavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tänään käytyä ostamassa pakkanen täyteen kebablihaa sekä tietenkin gyroslihaa. Niin joo, tietenkin myös jäätelöä tuli muutama paketti hankittua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuli äsken käytyä Litlissä.

Ostin (tottakai) halpaa olutta ja pullon cocaa ;)

Sieltä saa tietysti myös hyvää argentiinalaista naudanfilettä, paketissa 2kpl, mutta niin pirun paksuja, että kahdesta saa 4!

Sairaan hyvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään