Guest laittie

kumpi kannattaa?

4 viestiä aiheessa

Kumpaan kannattaa satsata,prossuun vai näyttikseen.Oon kuullut että FS käyttää paljon prossun tehoja,joten kannattaako vaihto esim. athlon xp 2400+:aan.

Laitteisto:

asus a7v266-c

512 mb

athlon xp 2000+

asus ati radeon 9600 xt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS vaatii paljon tehoa molemmilta, sekä prossulta että näytönohjaimelta. Prossun vaihto 2000+ ->2400+ on aika pieni hyppäys joten hyötykin on vähäinen.

Toisaalta taas 9600XT on jo kohtuullisen hyvä ohjain, siitä vaihto parempaan tarkoittaa joko 9800PRO tai 9800XT:tä, hyöty olisi parempi kuin prossun vaihdossa mutta rahaakin menee moninkertaisesti.

Jos vaihtoehtoina on prossun vaihto(alle 100eeroo) tai näytönohjaimen vaihto(yli 300 eeroo) prossun vaihto lienee fiksumpaa.

Toisaalta, prossun vaihdon tuoma etu on aika pieni, itse miettisin täysremontin mahdollisuutta tulevaisuudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin tuolla kokoonpanolla keräisin vaan rahaa possuun seuraavaa täysremonttia varten. Ei minun mielestäni prosessorin vaihto kannata, jos sen teho ei vähintään tuplaannu. Pienempää muutosta ei juuri huomaa käytännössä. Enkä tuota näyttökorttiakaan lähtisi pariin vuoteen vaihtamaan vielä. Muistikin riittää vallan mainiosti vielä pitkään, jos ei tee paljon jotain todella muistisyöppöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se tuolla kokoonpanolla toimi ihan siedettävästi kuitenkin?

Ei kai vielä olekaan sellaista rautaa mikä pyörittäisi fs2004:ää kaikki nupit kaakossa, ainakaan täysillä pilvillä?

Itse ajelen 2d-pilvillä niin framet on koko ajan tuollaisen parinkympin kieppeillä, Athlon XP2100+ ja Geforce3 + Matrox Mystique paneeleille.

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään