Guest svirkkul

EFSO maataso ym. problems

7 viestiä aiheessa

Eilen illalla ajattelin pyörähtää kotiseudulla C172:lla ja kävin lataamassa FISD:n sivuilta EFSO:n sceneryn ja ei muuta kuin lentämään.

Liikkeelle lähtö paikaksi laitoin parkki 1:n, mutta sehän alkoi herjaamaan että paikka on jonkun objektin kanssa päällekkäin. No uusiksi ja parkki 2:n käyttöön. No sehän herjas siitäkin. Täytyy sitten tyytyä lähtemään kiitoradan päästä. Sinne se osasi laittaa oikein.

Kävin heittämässä lenkin ja tulin takaisin ja pistin koneen päärakennuksen eteen parkkiin. Samaan aikaan toinen kone ilmoitteli että ollaan tulossa laskuun ja päätin katsoa sen. Kun kone rullas asematasolle huomasin että sehän on puolen cessnan verran maan pinnan yläpuolella. kts. kuva

[ Attachment removed / expired ]

Kaiken lisäksi kone pisti kuvassa näkyvän hangaarin taakse puiden keskelle parkkiin. ;D Asennettuja lisäosia on FinnMast 41 ja finnairin PAI.

Tietääkö kukaan mikä voisi olla vikana?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo parkkeerausongelmat johtuvat varmaankin puuttuvasta AFCAD-tiedostosta, joka määrittelee mm. lentokoneiden parkkipaikat. Tuossa EFSO-paketissa on mukana AFCAD-tiedosto fs2002:lle, mutta jos käytät fs2004:sta, luulen ettei sille ole tuota tiedostoa (en ainakaan itse löytänyt). Korjanneeko AFCAD tuon leijumisongelmankin...

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Korkeusongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin että skenentekiä nostaa maastoa muutaman metrin FS9:n oletuskorkeuteen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen korjannut EFSO:n ja parin muun kentän - EETN add-on, AYMH add-on - maatasot jabbgl-nimisellä ohjelmalla, joka löytyy esim. AVSIMista.

Jos joku uskaltautuu kokeilemaan sitä, niin EFSO sisältyy AP955080 bgl:ään. Itse korjasin maanpinnan korkeudeksi 181.930 m, mutta tämä on hiukan makuasia; kuinka flänässä itse kukin sitten haluaa renkaiden olevan. Silloin kun ohjelma toimii, se todellakin antaa korjata tasoa vaikka millin tarkkuudella.

Ohjelma on pieni sekä helppo ja nopea asentaa. Ohjeistus on lähinnä viitteellinen ja bugeissa näyttää löytyvän. Joudun säännöllisin väliajoin kirjautumaan ulos käyttäjäprofiilistani ja palaamaan siihen uudelleen, kun se ei suostu käynnistymään uudelleen edellisen muutoksen jälkeen. Mutta silloin kun se toimii, homma on todella helppoa. Tämä siis melko vähäisen käyttökokemuksen perusteella.

-- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään